وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جذب بهتر مكمل ویتامین D

جذب بهتر مكمل ویتامین D

ویتامین D یك ویتامین محلول در چربی است و برای جذب كلسیم و در نتیجه رشد و استحكام استخوان‏ها و دندان‏ها در بدن لازم است. همچنین برای انعقاد خون و عملكرد مطلوب غده تیروئید مهم است.

 

حال به شما می گوییم كه چگونه جذب مكمل ویتامین D را افزایش دهید:
1- مكمل ویتامین D را همراه با كلسیم بخورید.

 

2- از مصرف روغن‏های معدنی همراه با مكمل ویتامین ویتامین D خودداری كنید، زیرا با جذب ویتامین D تداخل می‏كنند.

 

3- از مصرف بیش از حدّ داروهای آنتی اسید خودداری كنید، زیرا آنها نیز با جذب ویتامین D تداخل می‏كنند. اگر دچار ناراحتی معده دائمی هستید، در مورد مصرف داروهای آنتی اسید با پزشك خود مشورت كنید.

 

4- داروهای مصرفی خود را بررسی كنید. بعضی از آنها با جذب ویتامین D تداخل می‏كنند، مثل كورتیزون و سایر داروهای استروئیدی.

 

5- هنگام مصرف داروهای دیورتیك (ادرار‏آور) مراقب باشید، زیرا این داروها نسبت ویتامین D به كلسیم را در بدن به هم می‏زنند.

 

6- اگر بیماری كبدی، كیسه صفرا یا معدی روده‏ای دارید، مقدار نیاز خود به ویتامین D را مشخص كنید، زیرا این بیماری ها با جذب ویتامین D تداخل می‏كنند.

 

تذكرات:
1- ویتامین D در مواد غذایی مختلفی مانند زرده تخم مرغ، روغن كبد ماهی، كره حیوانی، ماهی های چرب، خامه، شیر و لبنیات غنی شده با ویتامین D و جگر وجود دارد.

 

2- سبزیجاتی مثل جعفری، یونچه، دم اسبی و گزنه، دارای ویتامین D هستند.

 

3- مقدار دوز مصرفی مكمل ویتامین د، 400 واحد بین‏المللی در روز است.

 

4- كپسول روغن كبد ماهی، منبع غنی ویتامین D است كه می توانید تحت نظر پزشك آن را مصرف كنید.

 

5- برای تامین ویتامین D به طور طبیعی، سه بار در هفته و هر بار حداقل به مدت 15 دقیقه در معرض تابش نور مستقیم خورشید قرار بگیرید. برای این كار قبل از ساعت 10 صبح و بعد از 2 بعداز ظهر بیرون بروید، ولی بین ساعات جلوی آفتاب نروید، چون شدت تابش اشعه‏های خورشید زیاد است.

 

6- خورشید زمستان ممكن است قدرت كافی را برای ساخت ویتامین D مورد نیاز نداشته باشد، مخصوصاً اگر در مناطقی از زمین زندگی می‏كنید ( مناطق شمالی) كه طول مدت روز در آنجا كوتاه است.

 

7- مقادیر بالای مكمل ویتامین D را مصرف نكنید، مگر تحت نظر پزشك، زیرا دریافت مقادیر زیاد ویتامین D، در بدن شرایط سمی (مسمومیت زا) ایجاد می كند و عوارض دارد.

 

8- اگر هر نوع سوال یا نگرانی در این باره داشتید، قبل از اینكه هر نوع اقدامی در رابطه با سلامتی یا تغذیه خود انجام دهید، با یك پزشك یا متخصص تغذیه، مشورت كنید.