وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

افزایش مبتلایان به آنفلوانزای خوکی ایران

با ابتلا 7 مورد جدید به بیماری آنفلوانزای نوع H1N1)A) شمار مبتلایان به این بیماری به 23 نفر در کشور رسید. همگی موارد جدید ابتلا به این بیماری از سفر حج به کشور بازگشته اند که شامل 6 جوان و یک نوجوان 9 ساله می‌باشند.

وزارت بهداشت به منظور پیشگیری از گسترش این بیماری به هموطنان به ویژه کسانی که از سفر حج عمره به کشور بازگشته اند، اکیداً توصیه کرده است که از دست دادن و روبوسی با افراد خودداری کنند.

این وزارتخانه همچنین بر رعایت فاصله با افراد مبتلا تاکید کرده و یادآور شده است که برای پیشگیری از سرایت این بیماری، استفاده از دستمال هنگام عطسه و شستن دست‌ها پس از تماس با اشیاء فرد مبتلا ضروری است چرا که ویروس این بیماری تا 2 ساعت بر روی اشیاء زنده باقی می ماند.

همچنین وزارت بهداشت به زائرین حج عمره توصیه کرده است که در هنگام ادای فریضه نماز حتما از سجاده شخصی استفاده نموده به نحوی که از تماس صورت با سطح زمین جلوگیری شود.

بیماری آنفلوانزای نوع H1N1)A)  در منطقه مدیترانه شرقی و از جمله ایران، غیر از یک مورد مرگ مربوط به فرد مسنی  کشور مصر که دارای بیماری زمینه ای نیز بوده است مورد جدیدی از مرگ و میر نداشته است.

ماسک پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزای خوکی وجود ندارد

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، وجود ماسکهای مخصوص پیشگیری از ابتلا به ویروس آنفلوانزای خوکی در کشورمان کرد و گفت: استفاده از این قبیل ماسکها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

دکتر محمدمهدی گویا در گفتگو با مهر اظهارداشت: اصولا چنین ماسکهایی وجود ندارد و اگر هم به این منظور استفاده می شود هیچ کاربرد مثبتی ندارد.

این اظهارات در حالی از سوی گویا بیان می شود که برخی از شهروندان با توجه به شیوع گسترده آنفلوانزای خوکی در جهان، استفاده از ماسک را برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس در پیش گرفته اند.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه ماسکهای غیراستاندارد هیچ جایگاهی در زمینه پیشگیری از ابتلا به این ویروس ندارند، تصریح کرد: استفاده از این ماسک ها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

گویا در عین حال استفاده طولانی مدت از ماسکهای معمولی را مضر دانست و افزود: قرار گرفتن طولانی مدت این ماسکها در مقابل دهان موجب می شود پس از چند بار تنفس این ماسک مرطوب شده و در نتیجه مواد آلاینده موجود در هوا را جذب خود کند که این مسئله برای تنفس فرد مشکل ساز می شود.

بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت ، روند شیوع آنفلوانزای خوکی با سرعت غیر قابل پیش بینی، حتی سریعتر از دیگر بیماریهای همه گیر تاریخ، در سراسر جهان رو به گسترش است.

به گفته گویا، استفاده از ماسک مخصوص فقط برای کادر درمانی که در ارتباط مستقیم با بیمار مبتلا قرار دارند، توصیه می شود.