وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

رازهای بازسازی پوست چهره

باید بدانیم كه شاداب شدن پوست در یك روز شدنی نیست اما شاید دانستن این موضوع برایتان تعجب آور باشد كه می توانید پوست خود را در یك ماه بهبود ببخشید؟!

چرا یک ماه؟ زیرا یك ماه زمان لازم برای جایگزین شدن سلولهای جدید به جای سلولهای قدیمی است. این توصیه ها را در مراقبت از پوست خود به كار بگیرید تا در مدت بسیار كوتاهی پوست شادابی داشته باشید.

نخست با ماساژ كار خود را آغاز كنید. درمان ماساژی سلولهای مرده انباشته روی پوست شما را از بین می برد. به گفته دكتر «لیدیا ایوانس» از دانشگاه كلمبیا اگر این سلولهای مرده از بین نروند، منافذ پوست را می بندند و موجب بوجود آمدن جوش می شوند.

سپس مولتی ویتامین بخورید. به گفته دكتر «نیكولاس لوو»، از دانشكده پزشكی یو سی ال ای، خوردن مولتی ویتامین بهترین راه برای تكمیل رژیمی است كه شامل مواد غذایی كافی نیست.
البته باید مراقب باشید كه در خوردن ویتامین زیاده روی نكنید. پوست شما مانند دیگر ارگانهای بدنتان است كه نیاز به تعادلی مناسب بین ویتامینها و مواد غذایی دارد.

در مرحله سوم قبل از خواب صورت خود را بشوئید،خوابیدن با صورت نشسته بدترین كاری است كه می توانید با پوست خود انجام دهید. اگر سلولهای مرده موقع خواب روی پوست شما باقی بمانند، موجب بسته شدن منافذ پوست و ایجاد جوش می شوند.

تا جایی كه می توانید از كرم مرطوب كننده استفاده كنید.درست پس از دوش گرفتن، وقتی پوست شما هنوز مرطوب است، از كرم مرطوب كننده استفاده كنید، این كار به پوست كمك می كند تا رطوبت جذب كرده در هنگام دوش گرفتن را در خود حفظ كند.

مرحله بعدی آرامش است.داشتن استرس زیادی دارای اثرات منفی بر روی تمامی اعضای بدن از جمله پوست می گذارد. وقتی استرس داشته باشید، پوستتان زودتر پیر می شود.
استفاده از فنون «مدیتیشن» در كاهش استرس و كمك به آرامش جسمی و روحی شما مؤثر است.كاری كنید كه خونتان گردش و پمپاژ سریعتری داشته باشد..وقتی ورزش می كنید، گردش خون شما سریع تر می شود، بنابراین ویتامینها، مواد معدنی و اكسیژن به پوستتان رسیده و آن را شاداب تر می كند.

? مراقب مقدار نمك در رژیم خود باشید
برخی افراد نسبت به ید موجود در نمك طعام حساس هستند به همین خاطر مقدار زیاد مصرف آن موجب ایجاد كهیر و جوش روی پوست می شود.

? به خالهای صورت توجه كنید
با استفاده از آینه سر تا پای خود را چك كنید، بخصوص به خالهای جدید خود خوب دقت كنید. زیرا در اكثر موارد، بیماری ملانوم كه خطرناك ترین شكل سرطان پوست است از خالها ناشی می شود.مقداری روغن در رژیم غذایی خود بگنجانید.رژیم غذایی با روغن بسیار كم كه در آن كمتر از ?? درصد كالری روغن تأمین می شود، ممكن است در طی زمان باعث خشكی پوست شود. روغنهایی كه برای پوست خوب هستند شامل روغن زیتون، آووكادو، كره بادام زمینی و روغن دانه های گیاهی و مغزهای آجیلی است.

? آب بنوشید
وقتی تشنه هستید پوستتان خشك و تیره به نظر می رسد اما توجه كنید كه از نوشیدنیهای ساده به جای نوشیدنیهای گازدار استفاده كنید. میوه جات و سبزیجات نیز منابع خوبی برای تأمین آب بدن هستند زیرا بسیاری از آنها شامل بیش از ?? درصد آب هستند.

? زود بخوابید
كمبود خواب دارای اثرات منفی روی پوست است؛ صورت شما رنگ طبیعی خود را از دست می دهد و چشمانتان گود می افتد. همچنین دلیل دیگری نیز برای اثبات فواید خواب بر روی پوست شما وجود دارد. به گفته «دیوید بنكز»، متخصص پوست، شب بهترین زمان برای درمان پوست است. مطالعات نشان می دهد كه دمای پوست هنگام خواب افزایش می یابد و هرچه پوست گرم تر باشد، مواد سازنده فعال مواد غذایی را بیشتر جذب می كند.

? به پشت بخوابید
خوابیدن روی صورت باعث كاهش جریان خون در صورت شما شده و این امر موجب پیدایش خطوط و چین و چروك روی پوستتان می گردد.
پاهای خود را نرم كنید
هنگام خواب مقدار زیادی وازلین روی پاهای خود بمالید و جوراب كتان بپوشید، پاهای شما پس از چند شب نرم و لطیف می شود.

? به استخر و شنا بروید
گرما فواید زیادی برای زیبایی دارد كه از آن جمله می توان به گردش خون و آرامش اشاره كرد. اما بیش از ?? تا ?? دقیقه در سونا نمانید.

? به میزان كافی ویتامین ث استفاده
كنید،ویتامین ث برای تولید كلاژن ضروری است. كلاژن موجب استحكام پوست می شود. برای اینكه پوست شما از ویتامین ث بهره بیشتری ببرد از غذاهای سرشار از ویتامین ث استفاده نمائید. از جمله این مواد غذایی می توان به پرتقال، كلم بروكلی و فلفل قرمز اشاره كرد. همچنین از كرم حاوی ویتامین ث بر روی پوست خود استفاده نمائید.

? در رژیم غذایی خود از غذاهای رنگی استفاده كنید
غذاهای روشن حاوی مقادیر بالایی از «فیتوكمیكالز» می باشند. به گفته «لسلی بونسی» استاد مراقبتهای بهداشتی در مركز پزشكی دانشگاه پیترزبورگ، «فیتوكمیكالز»ها در گیاهان یافت شده و نقش آنها حفاظت از پوست و بدن است. او مواد غذایی با رنگهای قرمز، نارنجی، زرد و سبز مثل توت فرنگی، فلفل زرد، سیب زمینی و خیار را در رژیم روزانه پیشنهاد می كند.

? چهره خود را شاد نگه دارید
این یك حقیقت است كه وقتی حال شما بهتر باشد، پوستتان شاداب تر به نظر می رسد. وقتی خوشحال هستید، جریان خون در پوست شما افزایش می یابد و باعث سرخ شدن پوست شما می شود. كودكی را در آغوش بگیرید، درختی بكارید، یا جوك بگویید تا لبخند را بر روی صورت خود و دیگران بنشانید.