وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

سارق سابقه‌دار بانك‌های تهران دستگیر شد

سارق سابقه‌دار بانك‌های تهران دستگیر شد

سارق حرفه‌ای بانك‌های پایتخت پس از هشت فقره سرقت توسط پلیس دستگیر شد.

 به گزارش ایسنا، مردی در 25 مردادماه امسال با مراجعه به شعبه 9 بازپرسی دادسرای ناحیه یک شمیرانات از سرقت کیف سامسونت همراه خود در داخل یکی از ادارات خدمات شهری خبر داد كه به دستور مقام قضایی، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با حضور کارآگاهان در محل وقوع سرقت، با دستور مقام قضایی ضمن بررسی و بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته، مستقر در محل موردنظر، متهم در زمان ارتكاب جرم شناسایی شد و در بررسی‌های بعمل آمده از سرقت های مشابه صورت گرفته از برخی شعبات بانکی ، تصاویر بدست آمده از متهم با تصاویر بدست آمده از شعبات بانکی دیگر تطبیق داده شد كه کارآگاهان پی به شباهت ظاهری سارق در تمامی این سرقت‌ها شدند.

با توجه به شیوه بکار گرفته شده از سوی متهم در انجام سرقت‌ها و احتمال انجام سرقت‌های مشابه دیگر از سوی متهم، مشخصات ظاهری او به همراه تصاویر تهیه شده از سوی پلیس در اختیار ادارات دولتی و شعبات بانکی محدوده وقوع سرقت‌ها قرار گرفت تا در صورت مشاهده و شناسایی سارق، کارآگاهان سریع در جریان موضوع قرار گیرند که سرانجام با هوشیاری ریاست یکی از شعب بانک‌های دولتی محدوده تجریش، زمانی که سارق برای انجام سرقت به آن شعبه مراجعه کرده بود، متهم شناسایی و موضوع به پایگاه یکم پلیس آگاهی اطلاع داده شد.

با اطلاع کارآگاهان از حضور این سارق در داخل بانک، ماموران در محل موردنظر حاضر شدند و متهم را پیش از هرگونه سرقت و یا عکس العملی دستگیر و به پایگاه پلیس آگاهی منتقل كردند.

طبق بررسی‌ سوابق متهم دستگیرشده به نام «محمد.ق» (52 ساله)، مشخص شد که او طی چهار سال گذشته، به جرم جیب بری و گیشه زنی دستگیر و با حکم قضایی در زندان به سرمی‌برده است.

«محمد» در اعترافات خود به انجام هشت فقره سرقت از بانک و یك فقره سرقت از سازمان‌های دولتی اعتراف كرد كه با شناسایی کلیه این مراکز، کارآگاهان تاکنون موفق به شناسایی چهار تن از مالباختگان شدند.

بنابراظهارات این متهم، بانك‌هایی برای سرقت انتخاب می‌شدند كه سیستم‌های امنیتی مجهزی نداشته‌اند.به

سرهنگ کارآگاه علی اکبرپور، رییس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، ضمن اعلام این خبر گفت: متهم دستگیر شده که اعتیاد شدیدی به مصرف موادمخدر داشته و انگیزه خود را تأمین هزینه خرید مواد عنوان است.

وی در رابطه با شیوه و سرقت این سارق نیز اظهار كرد: متهم با ورود به مراکز و بانک‌های دولتی، از یک لحظه غفلت افراد استفاده کرده و پس از انجام سرقت به آرامی و بدون آنکه توجه کسی را به سمت خود جلب كند، از محل متواری می شد.

سرهنگ اكبرپور ارزش ریالی اموال سرقتی را 30 میلیون تومان عنوان كرد و گفت: متهم از دو سال گذشته، در ابتدا سرقت های خود را از شعبات بانکی مرکز شهر تهران آغاز كرد اما در ادامه و به منظور کسب مبالغ سنگین تر در سرقت هایش ، محل ارتکاب جرایم خود را به شمال تهران انتقال داد که با پیگیری‌ها و هماهنگی های بعمل آمده در تاریخ سوم شهریور ماه در داخل بانک شناسایی و دستگیرشد.