وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چاپ اعلامیه ترحیم برای متهمان فراری

چاپ اعلامیه ترحیم برای متهمان فراری
جاعل حرفه‌ای كه با سپردن وثیقه از زندان آزاد شده و برای متهمان و شرورهای تحت تعقیب پلیس اعلامیه ترحیم جعلی تهیه می‌كرد ، با هماهنگی ماموران انتظامی استان قم و پایگاه دوم پلیس اطلاعات امنیت تهران دستگیر شد.

به گزارش «جام‌جم»، اردیبهشت امسال 2 مرد با جعل عنوان ماموران وزارت اطلاعات با زور و تهدید وارد یك شركت تجاری شدند و مدیرعامل و كاركنان شركت را به گروگان گرفتند و با ارائه برگی كه مهر دادگستری و دفتر كل معاونت امنیت دادستانی كل كشور در آن ثبت شده بود، بیان كردند چون مدیرعامل شركت به یك شاكی 800 میلیون تومان بدهكار است، باید علاوه بر پلمب شركت ، مدیرعامل و كاركنان بازداشت و به مركز پلیس منتقل شوند.

صاحب شركت كه به آنها مشكوك شده بود ، با مركز فوریت‌های پلیسی 110 تهران تماس گرفت و با حضور بموقع ماموران، آنها دستگیر شدند.

متهمان كه مرتضی و مسعود نام داشتند، برای ادامه تحقیقات به پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی تهران انتقال یافتند و مورد بازجویی قرار گرفتند. آنها در این بازجویی‌ها ادعا كردند از سوی یكی از دوستان شاكی به خاطر طلب 20 میلیون تومانی اجیر شده بودند تا با ترساندن مدیرعامل و كاركنان شركت، از آنها اخاذی كنند.

به دنبال اظهارات این دو متهم، مرد اجیر كننده به دادسرا احضار و در تحقیقات قضایی گفته‌های آنها را نپذیرفت.

 

اعتراف به اخاذی

به دنبال انكار این مرد، 2 مرد اجیر شده دوباره مورد بازجویی قرار گرفتند كه اعتراف كردند وقتی از اختلاف شاكی و یكی از دوستانش اطلاع پیدا كرده‌اند، با جعل عنوان و تهیه اسناد و كارت‌های هویتی جعلی، قصد اخاذی از وی را داشته كه ناكام مانده‌اند و…

ردپای مامور قلابی

این گزارش حاكی است، 2 ماه قبل متهمان با سپردن وثیقه تا روز دادگاه از زندان آزاد شدند تا این كه هفته گذشته، گزارشی از اداره اطلاعات استان قم در اختیار ماموران پایگاه دوم اطلاعات امنیت تهران قرار گرفت مبنی بر این كه مردی به نام مرتضی به اتهام جعل عنوان و اسناد و مدارك قضایی تحت تعقیب پلیس این استان قرار دارد و اكنون اطلاع یافته‌ایم این مرد با جعل مهر معاون دادستان استان قم، یك دفتر ارائه خدمات رایانه‌ای را كه پلمب شده بود، بار دیگر فعال كرده است.

 

متهم حرفه‌ای همان جاعل تحت تعقیب بود

با مشخص شدن این موضوع، ماموران وقتی تصویر متهم تحت تعقیب پلیس را مورد بررسی قرار دادند، معلوم شد تصویر متعلق به مرتضی مامور قلابی بوده كه چندی قبل با سپردن وثیقه از زندان آزاد شده است.

با فاش شدن هویت جاعل مامورنما، مخفیگاه وی هفته گذشته از سوی ماموران در یكی از محله‌های غرب تهران شناسایی و این متهم بار دیگر دستگیر شد.

جعل اعلامیه ترحیم

با انتقال متهم به پایگاه دوم اطلاعات- امنیت تهران معلوم شد كه وی با جعل عنوان ماموران امنیتی اطلاعاتی و جعل مهرهای مربوط به معاونت امنیت دادستانی كل كشور، مهر دفتر كل و نیابت قضایی استان قم، مهرها و مدارك جعلی اداره‌ها و ارگان‌‌های مختلف، در چندین مرحله به تهیه و چاپ اعلامیه‌های فوت برای افراد شرور و متهمان تحت تعقیب پلیس، اقدام می‌كرده است و با جعل دیگر مدارك از افراد بسیاری در استان قم كلاهبرداری كرده است.

بنابراین گزارش، با توجه به این كه مرتضی متهم در بازجویی‌های پلیسی اظهارات متنا قضی را بیان كرده است و بیشتر جرایم بزهكاری وی در استان قم صورت گرفته است، پرونده متهم با عدم صلاحیت رسیدگی روز گذشته به اداره پلیس استان قم ارسال شد تا در ادامه تحقیقات راز ابعاد مختلف این پرونده فاش شود.