وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

فریب تبلیغات را نخورید؛ سفیدی مو برگشت پذیر نیست

فریب تبلیغات را نخورید؛ سفیدی مو برگشت پذیر نیست
تبلیغات ماهواره‌ای و برخی رسانه‌ها برای برگشت رنگ اولیه مو، فاقد هر گونه پایه و اساس علمی بوده ، مصرف این نوع محصولات هیچ تاثیری در برگشت دایمی رنگ اولیه مو ندارد.

دکتر امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه فاکتورهای ایجاد کننده سفیدی مو تاکنون دقیقا مشخص نشده است، گفت : در مورد نقش عواملی همانند استرس، تغذیه بد، کم خونی و کم کاری تیروئید در سفیدی زودرس مو، اتفاق نظر وجود ندارد ولی افرادی که دچار مشکلاتی نظیر کم خونی یا کم کاری تیروئید هستند، در صورت درمان به موقع بیماری، روند سفیدی زودرس متوقف می شود.

وی در خصوص برگشت پذیر بودن سفیدی مو به حالت طبیعی، خاطر نشان کرد : جزء در مواردی که سفیدی مو به علت مصرف دارو یا عوامل خارجی باشد ، برگشت سفیدی مو امکان پذیر نیست.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تبلیغاتی که اخیرا در مورد تاثیر مصرف انواع لوسیون ها و ترکیبات مو ، در برگشت رنگ مو صورت می گیرد ؛ تاکید کرد : متاسفانه این تبلیغات فاقد هر گونه پایه و اساس علمی بوده ، مصرف این نوع محصولات هیچ تاثیری در برگشت دایمی رنگ اولیه مو ندارد.

وی در ادامه افزود : مصرف این نوع ترکیبات فقط به عنوان نوعی رنگ مو عمل کرده که با اثر دایمی تر (نسبت به رنگ موهای موقت) اثر کرده ، روی ساقه مو باقی مانده ، قطعا با شست و شوهای مکرر رنگ مو به رنگ قبل از استفاده از این نوع ترکیبات بر می گردد.

دکتر احسانی در خصوص تاثیر استرس در سفیدی زودرس مو، گفت : علی رغم اینکه از استرس به عنوان عامل ایجاد کننده سفیدی مو بسیار صحبت شده است ولی تاکنون نقش استرس در ایجاد سفیدی مو کاملا به اثبات نرسیده است.