وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

عوامل تشدید كننده ریزش مو

عوامل تشدید كننده ریزش مو
یك متخصص پوست، حالت دهنده‌های مو،‌ ژل، واكس مو، شامپوی نامناسب و رنگ كردن بیش از حد مو را از عوامل تشدید كننده ریزش مو عنوان كرد.
دكتر فرانك احسانی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این كه ریزش مو در افراد مختلف فرق می‌كند،‌ گفت: ریزش موی مدل مردانه ارثی كه در مردان شایع‌تر است، بستگی به درجه شدت ژن خانوادگی فرد دارد و ممكن است در سنین بلوغ با شروع ترشحات هورمونی جنسی آغاز شود و تا سن 30 سالگی هم ادامه یابد.

وی با بیان این كه ریزش مو بر اساس جنسیت به علل متفاوتی بستگی دارد، اظهار داشت: علل عمومی ریزش مو را می‌توان ناشی از سوء تغذیه، بعد از زایمان و دوران شیردهی، بعد از هر عمل جراحی، بعد از تصادفات شدید و استرس‌ها، فوت نزدیكان و مسافرت‌های طولانی مدت با هواپیما و جت صورت می‌گیرد كه معمولا طی یك دوره 3 تا 4 ماه ریزش موقت مو ادامه دارد و وقتی درمان مناسب انجام شود، ریزش مو برطرف می‌شود.

دكتر احسانی استفاده از اتوی مو، ژل، واكس مو،‌ شامپوی نامناسب و رنگ كردن بیش از حد مو را در ریزش مو بی اثر ندانست و یادآور شد: این عوامل جزو تروما و ضربه به مو به شمار می‌رود زیرا باعث ضربه به سر و شست و شو سخت مو می‌شود، در واقع می‌تواند ریزش موی موقت ایجاد كند اما در صورت درمان، موهای از دست رفته مجددا رشد می‌كنند.

وی در ادامه افزود: هر عاملی كه به ساقه مو ضربه وارد كرده و ساقه مو را بیش از اندازه تحت كشش قرار دهد، باعث سستی ریشه مو و شكنندگی ساقه، مو خوره و نهایتا تغییر حالت مو می‌شود.

احسانی با بیان این كه ریزش مو درمان قطعی ندارد، اذعان داشت: درمان ریزش مو در چند طبقه صورت می‌گیرد، بیمار پس از مراجعه به پزشك و دادن اطلاعات دقیق از وضعیت و بیماریهای پیشین خود نظیر نحوه تغذیه و بیماری كم خونی یا سابقه بیماری هورمونی، تحت درمان قرار می‌گیرد.

وی تصریح كرد: درمان‌های هورمونی، تغذیه‌ای مانند قرص آهن و انواع ویتامین‌ها،‌محلول‌ها، شامپو و پمادها از جمله روشهای درمانی هستند كه با تشخیص پزشك به بیمار تجویز می‌شود. چنانچه هیچ یك از این روشها جواب ندهد كاشت مو برای بیمار توصیه می‌شود.

دكتر احسانی همچنین در رابطه با كك و مك به عنوان یكی از شایع ترین بیماریهای فصل تابستان نیز گفت: كك ومك لكه‌های كم رنگ قهوه‌ای است كه معمولا از قطر یك تا دو میلی متر بزرگ تر نمی‌شوند و بیشتر در افرادی كه پوست خیلی سفید داشته و موهای روشن و قرمز رنگ دارند، بروز می‌كند.

وی ابتدا زمینه ژنتیك و سپس میزان قرار گرفتن در معرض نور آفتاب را علل بروز كك و مك عنوان كرد و یادآور شد: افرادی كه از دوران كودكی در معرض آفتاب مستقیم هستند باعث فعالیت این ژن شده و كك و مك به درجات و تعداد مختلفی بروز می‌كند.

احسانی با بیان این كه برای كك و مك درمان قطعی وجود ندارد، توصیه كرد: مصرف ضد آفتاب و داروهای روشن كننده پوست و دوری از آفتاب ضروری است. اما چنانچه پاسخی دریافت نكردید، بهتراست از لیزر برای برداشت كك ومك استفاده ‌شود.

وی در پایان توصیه كرد:‌ بهتر است، افراد به ویژه سفید پوست‌ها از سنین كودكی، كرم‌های ضد آفتاب، نقاب‌های بزرگ و لباس‌های آستین دار استفاده كنند.



 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره