وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

20 سؤال مفید در ازدواجهای اینترنتی!!

20 سؤال مفید در ازدواجهای اینترنتی!!
با خود گفتم كه عصر ارتباطات است و جهان به كوچكی دهكده ای ؛ پس دیگر دغدغه " فرهنگ بسته " را ندارم كه در ارتباط یا شناسایی دختر دلخواهم جهت ازدواج مشكل داشته باشم.
 
ازدواج اینترنتی

به دنبال شوهر اینترنتی:

با خود گفتم كه عصر ارتباطات است و جهان به كوچكی دهكده ای ؛ پس دیگر

دغدغه " فرهنگ بسته" را ندارم كه صبر كنم تا خواستگاری از در وارد شود.

كامپیوتر را روشن می‌كنم ، به اینترنت وصل می‌شوم و از میان هزاران جوان برومند ، با سواد ، های كلاس و با فرهنگ كه آنها هم، چون خودم به اینترنت وصل هستند ، دست به گزینش می‌زنم و بهترین شوهر عالم را ( اگر وجود داشته باشد) برای خودم انتخاب می‌كنم.

با آی دی خودم وارد چت رومهای مختلف با مضامین عاشقانه می‌شوم . پی ام های مختلف، مرا بمباران می‌كنند. پسرهای برومند ، با سواد و با فرهنگ، گویی در انتخاب من رقابت می‌نمایند.

نمی دانم جواب كدام را بدهم . همه مستقیم سر اصل مطلب می‌روند.

و سن و جنس و محل مرا می‌خواهند. بعد هم ادعاها و مطالبی را اظهار می‌كنند كه برایم صحت و سقم آن ها همیشه در پرده ابهام می‌ماند!!!                   

به دنبال خانم اینترنتی:

من هم با خود گفتم كه عصر ارتباطات است و جهان به كوچكی دهكده ای ؛ پس دیگر دغدغه " فرهنگ بسته " را ندارم كه در ارتباط یا شناسایی دختر دلخواهم جهت ازدواج مشكل داشته باشم. دیگر دامنه گزینشم به چند دختر آشنای همسایه، محل كار و تحصیل و فامیل محدود نیست.می توانم از طریق كامپیوتر از میان این همه دختر برومند، باسواد و های كلاس ؛ دختر مناسب و مطلوبم را بیابم و با او ازدواج كنم.

كامپیوتر را روشن می‌كنم ، به اینترنت وصل می‌شوم تا از میان هزاران دختر برومند ، با سواد و با فرهنگ و های كلاس ؛ كه آنها هم چون خودم به اینترنت متصل هستند ؛ دست به گزینش بزنم و فهیم ترین همسر عالم را ( كه حتما وجود دارد) برای خودم انتخاب كنم.

با آی دی خودم وارد چت رومهای مختلف با مضامین عاشقانه می‌شوم. با پی ام های مختلف هر آی دی را كه نام دخترانه دارد بمباران می‌كنم. ولی به ندرت جوابی می‌دهند و یا اینكه با سئوالات كوتاه و پی در پی ، بی اعتمادی و شك خود را نسبت به من ابراز می‌كنند. و بیشتر اوقات نمی توانم صحت مطالب و ادعای خود را برای آنها اثبات كنم.

وقتی شبكه ارتباطی و اطلاعاتی ما به گستردگی جهان می‌شود، عمق شناسایی ما در این وسعت عظیم تا چه اندازه كاهش می‌یابد؟!

چگونه می‌توانیم در این پهنه گسترده ؛ به شناسایی عمیق مسئله ای و یا به لایه های پنهان موضوعی فكر كنیم؟!

 چگونه اسیر سطحی نگری و ساده لوحی نشویم؟! خلاصه اینكه در میان این همه افراد كه فقط چند خطی از آنها می‌خوانیم یا چند كلمه ای را می‌شنویم ؛ چگونه روح و روان ؛ احساس و اندیشه و رفتارشان را بشناسیم و باور كنیم؟! آنهم در مهمترین انتخاب زندگی یعنی همسر گزینی و ازدواج.- انتخابی كه در عالم واقعی هم با مشكل روبروست ؛ پس درعالم مجازی چه باید كرد؟

این مقاله به راه حلهای احتمالی می‌پردازد كه به زعم نویسنده می‌تواند برای آنهایی كه به ازدواج اینترنتی می‌اندیشند ؛ مفید باشد. برای روشن تر شدن بحث، به موضوع:
 
كسب اطلاعات و شناسایی پسران جهت ازدواج اینترنتی ( ازدواج اینترنتی خانمها)
 

2 نكته مهم آغازین:

1 – این فرایند صرفا جهت ازدواج اینترنتی پیشنهاد می‌گردد و دوستیابی از این طریق ( به علت مراعات نشدن بندهایی از این فرایند) عوارض ناخواسته ای را به همراه دارد . (در واقع هر گردی گردو نیست).

2 – اگر مقاله با دید بدبینانه ای تنظیم شده است، صرفا به خاطر اینست كه دوستان را متوجه اهمیت موضوع و خطرات احتمالی آن نمائیم.

قدمهای ذیل به ترتیب برای خانمهایی كه قصد ازداوج از طریق اینترنت را دارند توصیه می‌گردد.

1 – با خودتان صادق باشید و انگیزه شما صرفا كسب اطلاعات عمیق در مورد همسر آینده اتان باشد ؛ نه سرگرمی

2 – زیاد اطلاعات بگیرید – كم اطلاعات بدهید.

با آی دی پسرانه بین نویسندگان وبلاگها و اتاق های گفتگو و … رفته و فرد مورد نظر را گزینش نمائید.( در این مرحله جنیست خود را روشن نكرده ، تا مشخص نمائید كه ؛ قادر به ایجاد و ادامه ارتباط ، با فرد مورد نظر خود از طریق افكارتان هستید نه جنیسیت خود ) .

 به عنوان یك دوست اینترنتی ( بدون توجه به جنسیت ) اطلاعاتی را در مورد وی كسب كنید. سن ؟ جنس ؟ تحصیللات ؟ محل سكونت ؟ رشته تحصیلی؟ شغل ؟ هدفش از چت كردن با با شما ؟ هدفش از ایجاد سایت و وبلاگ شخصی؟ فرهنگ و نژاد ؛ مذهب ؟ سرگرمی ها، نظرات سیاسی، متاهل یا مجرد بودن؟ تعداد افراد خانواده ؟ شغل پدر ؟ شغل مادر؟ وضعیت مالی؟ تحصیلات افراد خانواده و برادران و خواهران؟ توضیح در مورد تخصص و شغلش با سئوال از جزئیات آن ؟ موسیقی دلخواهش؟ میزان و ساعاتی كه كه به اینترنت وصل هست؟ و خلاصه هر آنچه كه به نظرتان برای آشنایی اولیه مفید است؟

سعی كنید در این مرحله اطلاعات كمی از خودتان بدهید یا بسیار خلاصه باشد. برای قدمهای بعدی لازم است كه او از شما كمتر بداند. البته برای تحكیم ارتباط لازمست كه مقداری اطلاعات عام از خودتان بدهید مثل تعداد خانوار ، سن ، رشته تحصیلی، مدرك ، تفریحات مورد علاقه ؛ ولی اطلاعات خاص از جمله نام محل تحصیل ، نام واقعی خودتان ، نام محل كار، آدرس منزل ؛ همچنین عقاید مذهبی ، سیاسی را در این مرحله عنوان ننمائید.( البته سئوال و جواب ها نباید خشك و پشت سر هم باشد تا شك طرف مقابل را بر انگیزد. بلكه با ظرافت باید مطرح شود.

3 – با روشن ساختن جنسیت خود ، سایر سرنخهای شناسایی وی را با ظرافت طلب كنید. مثل آدرس سایت های محبوبش؟، آدرس وبلاگ یا سایت شخصی اش ؟ آی دی و آدرس ایمیلش و در صورت امكان ایمیل و آی دی دوستان مورد تائیدش؟ و از او بخواهید طی ایمیل هایی، در مورد خودش مطالب جالب و اختصاصی را بنویسد. در این مرحله می‌توانید نظر او را در مورد ازدواج بطور عام و ازدواج اینترنتی به طور خاص جویا شوید. سئوال باید كلی باشد و به قصد و نظر خودتان در این مورد اشاره نفرمائید.

( بدیهی است ،در هر مرحله از مراحل مذكور ؛ اگر فرد با پارامترهای دلخواه شما تطابق نداشت یا قصد ازدواج ندارد ، فرایند ازدواج اینترنتی در مورد او به اتمام می‌رسد.)

4 – به مطالعه ایمیلهای ارسالی ، سایت ، وبلاگ و اشاراتی كه داشته است به طور عمیق می‌پردازید و با دید منتقدانه بررسی می‌كنید. ، پس از این می‌توانید با افكار او چالش منطقی و علمی كنید تا او بیشتر صحبت كند – كه این مطلب به شناسایی او كمك خواهد كرد.

5 – با آی دی های ناشناس و پسرانه با او ارتباط بگیرید و به او ایمیل بزنید و با سئوالاتی شبیه سئوالات بند 1 ، اولا درستی اطلاعات خود را چك كنید ، ثانیا در یابید آیا او با یك پسر هم به همان سرعت ارتباط می‌گیرد و جواب سئوالاتش را می‌دهد؟ ( نقش و تاثیر جنیست خود را در ایجاد و ادامه این ارتباط بررسی كنید)

6 – با آی دهای ناشناس و دخترانه با او ارتباط بگیرید و به او ایمیل بزنید و با دادن اطلاعات دیگر ، و گرفتن اطلاعات از او ، مطالبش را چك كنید. در اینجا دختر دیگری باشید و نظراتی مخالف نظرات واقعی خود بدهید. آیا او همان پسر است و با همان افكار . یا چهره متفاوتی از خود ارائه می‌دهد. ( ثبات و واقعیت مطالب وی را بررسی كنید).

7 – با یك آی دی ناشناخته دیگر؛ سكس طلبی او را چك كنید؛ از او آدرس چنین سایت هایی را بخواهید یا با ارسال مطالب مسخره و عكسهایی با این مضامین واكنش او را در این رابطه بسنجید. همچنین سن خود را سنی اعلام كنید كه خارج از وقت ازدواج است ( مثلا 10 تا 14 سال) و با او حرفهای صمیمانه و عاشقانه بگوئید و از او قرار ملاقات حضوری در سطح شهر، منزل خود یا منزلش بگذارید ؟ جواب مثبت او به این قرار می‌تواند ، او را در این مرحله ، رد كند.

8 – با دو آی دی دخترانه در دو وقت متفاوت با او تماسی صمیمانه و گرم بگیرید و در هر مورد از خود اطلاعات تقریبا متناقض و متضاد بدهید و نظرش را جداگانه در مورد خودش و خودتان جویا شوید؟ آیا او به رنگ هر دختری در می‌آید. با آن آی دی های دخترانه و ناشناس بخواهید ، كه شما دوست دختر او باشید. پس از آن در روزی دیگر با آی دی اصلی خود از او تلویحا سئوال كنید كه آیا او دوست دختری هم دارد. و اگر دارد چه وقت و چگونه آشنا شده است؟ این می‌تواند میزان راستگویی یا دروغگویی او را تا حدی روشن نماید.

9 – گاهی از چیزهایی كه بدتان می‌آید برای او به خوبی یاد كنید و تعریف كنید و به عكس از چیزهایی خوشتان می‌آید به بدی یاد نمائید ، و نظر او را بطور غیر محسوس در رابطه با نظراتتان جویا شوید. تا واكنش واقعی فرد را چك كنید. ( تا مطمئن شوید او نقش بازی نمی كند و نظرات قطعی خود را ابراز كرده است)

10 – كم كم اطلاعات خاص از او بخواهید. نام ، نام خانوادگی ، شماره شناسنامه ، تاریخ تولد ، نام پدر ، آدرس منزل ، شماره تلفن محل تحصیل ،كار ، منزل ، و…، را از او بخواهید و در اینترنت مشخصات او را جستجو كنید. همچنین صحت مشخصات او را بررسی نمائید.

11 – سعی كنید به غیر از خودتان حداقل یك نفرد دیگر كه دارای تجربه و علم لازم در این مورد است ، از رابطه شما با خبر باشد و مشخصات بند 8 را پس از بررسی صحت آن ، به فرد امین خود بدهید( اشخاص پیشنهادی : پدر ؛ مادر؛ خواهر یا برادر بزرگتر، معلم ؛ مشاور خانواده و ازدواج)

12 – به احساسهایش ، افكارش ، و رفتارش در خلال صحبت ها توجه نموده و به صورت جزئی و با مثال در رابطه با زندگیش سئوال نمائید. و واكنش ها و سخنانش را با تمام صحبت ها و نوشته های قبلی او كه در آی دی ها متفاوت شما ، به شما گفته است جمعبندی و آنالیز نمائید.

همچنین در مورد پروفایلش سئوالاتی بكنید. چرا تكمیل نكردید؟ چرا این آی دی را انتخاب كردید؟ چرا عكس واقعی خود را در آن نگذاشته اید؟ چرا به سرگرمی های خاصی علاقه دارید؟….

13- صحبت ازدواج را جدی تر مطرح كنید. و نظرش را در مورد خود جویا شوید. آیا او می‌تواند به شما اعتماد كند؟ آیا او به ازدواج با شما می‌اندیشد. آیا او می‌تواند رسما جهت خواستگاری شما اقدام نماید.( یك سئوال در اینجا می‌تواند مطرح شود آیا او دوست دارد كه با شما ازدواج كند یا در حال حاضر شما را فقط به عنوان دوست انتخاب كرده است ؟- اگر قصد ازدواج را با شما ندارد یا می‌گوید كه فعلا شرایط ازدواج با شما را ندارد و در آینده اقدام خواهد كرد!؛ ازدواج اینترنتی شما در رابطه با او همین جا خاتمه می‌یابد. بدیهی است ادامه این روند به امید اینكه در آینده او به خواستگاری شما بیاید ، با شكست روبرو خواهد شد و سرخوردگی شما را به دنبال خواهد داشت.( سركه نقد به از حلوای نسیه است)

14 – نظر فرد را در مورد ملاقات حضوری وی با پدرتان ، برادرتان و خانواده اتان در منزل شما ، جویا شوید.( با این مسئله او را چك كنید تا چه اندازه جدی و مصمم است – در صورت مخالفت ؛ دلایل او را با سایر بهانه تراشی ها و دلیل تراشی هایی كه از او به دست آورید جمعبندی و تحلیل نمائید)

15 – از او در مورد فیلم هایی كه دیده ، كتابهایی كه خوانده ، ترانه هایی كه شنیده و اعتقاداتی كه دارد ، جزء به جزء بپرسید و یادداشت كنید و در مورد آنها اطلاعات بیشتری حاصل كنید و در جلسات آینده ، از بخشهایی از كتابهایی كه خوانده سئوال كنید و نظرش را در مورد آن جویا شوید.

16 – با متدهای دروغ سنج ، دروغگویی او را چك كنید ( می‌توانید با یك مشاور یا روانشناس در این مورد مشورت نمائید)

17 – برای قوی كردن بینش خود در رابطه با عشق ، ازدواج و راههای آن ، حتما 3 جلد كتاب با عنوان " آیا تو آن گمشده ام هستی " را بخوانید. این كتاب از باراباس دلی آنجلیس هست. می‌توانید این كتاب را از انتشارات جیحون روبروی دانشگاه تهران تهیه فرمائید. برای مطالعه تكمیلی و بیشتر كتاب " عشق هرگز كافی نیست " مولف: تی آرن بك ؛ ترجمه : بداغچی را از همان انتشارات بخواهید. اضافه شدن بینش شما در ازدواج ( چه اینترنتی ، چه غیر اینترنتی) ، سوپاپ اطمینان خوبیست. همچنین معیارهای ازدواج و انتخاب همسر كه در بخش مشاوره ازدواج سایت همدردی قرار گرفته است، می‌تواند كمك موثری د راین زمینه به شما بكند.

18- هرگز در هیچكدام از مراحل ذكر شده با او قرار ملاقات حضوری نگذارید. برای نشان دادن جدیت شما در مورد ازدواج اینترنتی؛ اولین دیدار بهتر است به صورت رسمی و با حضور خانواده های شما صورت بگیرد.

19 – مراحل فوق نباید پشت سر هم و سریع سپری شود و به زمان نیاز دارد ( پیشنهاد: حداقل طی شش ماه) اگر تمام این مراحل با موفقیت طی شده است ،او می‌تواند صرفا یك خواستگار بالقوه برای شما باشد. مسئله ازدواج را به صورت صریح و شفاف با او بیان نمائید. و از او بخواهید در مورد ازدواج با شما فكر كرده و جواب دهد. بدیهی است در این مورد، والدین شما در جریان بوده و در صورت موافقت وی مراسم رسمی و سنتی خواستگاری شروع می‌شود. (‌ در اینجا تاكید روی مراسم سنتی صرفا به خاطر اینست كه ارتباط مجازی شما به ارتباط واقعی و دقیق تری تبدیل شوند و فرایند به صورت عمیق تری دنبال شود)

 
20 – طی مراحل فوق به معنای شناخت فرد مذكور نمی باشد. لذا برای انتخاب او به همسری باید شروع به بررسی و شناخت او در خارج از دنیای مجازی نمائید كه خود بحث نسبتا مفصلی هست. در این مورد اگر اطلاعات بیشتری لازم دارید می‌توانید به مراكز مشاوره مراجعه نمائید.