وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

سفر حج عمره تا اطلاع‌ ثانوی متوقف شد

سفر حج عمره تا اطلاع‌ ثانوی متوقف شد
نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به توقف عمره مفرده، گفت: وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت طی روزهای آینده با سفر به عربستان‌سعودی مشکلات پیش‌روی این سفر معنوی را بررسی می‌کند.

حجت‌الاسلام سید علی قاضی‌عسکر پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع آیت‌الله محمدی‌ری‌شهری و معارفه شخص خود به عنوان نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: تمام تلاش خود را برای ادامه راه این مسیر که طی گذشته دنبال شده به کار می‌گیریم؛ گسترش فرهنگ حج و زیارت از اولویت‌های اصلی پیش‌رو بوده و توسعه امر آموزش نیز در این حوزه اهمیت بسزایی دارد.

به گزارش فارس وی افزود: تاکنون در حوزه آثار مکتوب آثار زیادی منتشر شده اما در کنار آن تلاش می‌کنیم تا توسعه فضای مجازی را نیز در دست بررسی قرار دهیم تا با بصیرت بیشتری مردم را به حج اعزام کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در ادامه یادآور شد: در نظر داریم تا مراکزی را در تهران برای آموزش میدانی شهروندان اختصاص دهیم تا علاوه بر آموزش‌های گفتاری مردم را به سمت آموزش‌های عملی سوق دهیم.

او از هماهنگی با صدا و سیما و برقراری جلسات متعددی به منظور توسعه فرهنگ حج و زیارت خبر داد.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در ادامه در ارتباط با سفر به عربستان سعودی و مشکلاتی که در حال حاضر برای اعزام زائران ایرانی به حج پدید آمده خاطر نشان کرد: به نیابت از آیت‌الله ری‌شهری مذاکراتی با مسئولان سیاسی عربستان داشته‌ام که این مذاکرات را سازنده و موفق می‌دانم اما مقرر شده تا کارشناسان دو طرف جلسات رایزنی را ادامه دهند.

قاضی‏عسگر افزود: وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت پیگیر مسائل سیاسی هستند و تلاش می‌کنیم تا این مسیر همچنان به روی مردم باز بماند.

او در پاسخ به این سئوال که آیا سفرها در ایام نوروز طبق روال گذشته ادامه پیدا می‌کند، یا نه گفت: در حال حاضر این سفر متوقف است اما امیدواریم تا این سفر طی مذاکرات روزهای آینده باز شود.