وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

فواید آناناس برای بدن انسانها

فواید آناناس برای بدن انسانها
آناناس دارای چه فواید مفیدی می باشد؟چرا توصیه می شود برای تمام بیماران کمپوت آناناس ببرید؟

آناناس و كمك به هضم غذا
آناناس حاوی آنزیم مخصوصی است كه با شكستن ساختمان پروتئین غذاها به هضم آنها كمك می‌كند.

از آب آناناس می‌توان به عنوان هضم‌كننده و نرم‌كننده غذاهای مختلف نظیر گوشت استفاده كرد. همچنین از آنزیم مخصوص در آناناس می‌توان در تهیه غذاهای ژلاتینی نظیر انواع دسرها و ژله استفاده كرد.

 متخصصان معتقدند آناناس برای بهبود دستگاه گوارش مفید و منبع خوبی برای منیزیم و حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین C و ویتامینB1 است. آناناس به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین C ممكن است باعث سوزش مختصر نوك زبان شود كه نگران‌كننده نیست.
 
خوردن روزانه نصف یك آناناس طبیعی مانع بروز بسیاری از بیماری‌ها می‌شود؛ مثل فشارخون بالا، گرفتگی سرخرگ‌ها، رماتیسم و سرطان.

كرم آناناس پوست را لطیف و شاداب می‌كند. آناناس هم برای درون بدن و هم برای ظاهر بدن در حكم راز جوانی و زیبایی است.

آناناس التیام‌دهنده ناراحتی‌های گوارشی است و كم اشتهایی و اسهال را درمان می‌كند. این میوه درمان مؤثری برای گرفتگی، ورم مفاصل، آماس و دیگر دردهای عضلانی و مفصلی است.
 
آناناس پایین آورنده تب است و سموم را از بدن دفع و ایجاد تعرق می‌كند. آناناس سبب كاهش چروك پوست و پاكسازی سلول‌های مرده آن می‌شود. اما به دلیل وجود اسیدهای آن نباید زیاد مصرف شود، خوردن بیش از حد آناناس سبب پوسیدگی دندان و تورم لثه می‌شود. بنابراین بهتر است پس از خوردن آناناس دهان را بشویید یا مسواك بزنید.

به طور كلی محافظ سلامت عمومی است.نوشیدن یك فنجان آب آناناس 3 بار در روز یا خوردن یك تكه آناناس با هر وعده غذا بسیار مفید است.