وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

حمله ای علیه ایران در کار نیست !

حمله ای علیه ایران در کار نیست !
به گزارش فارس، روزنامه الاهرام چاپ مصر، در گزارشی اعلام كرد كه تهدیدهای آمریكا و اسرائیل علیه ایران جنگ روانی است و این دو نمی‌توانند به ایران حمله كنند.
الاهرام نوشت: هر روز روزنامه‌ها و مطبوعات بین‌المللی و خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف از آمادگی‌های آمریكا و اسرائیل برای حمله به ایران و حمله به تاسیسات آن گزارشی منتشر می‌كنند.
الاهرام با بیان اینكه در این گزارش‌ها و خبرها گاهی به برنامه‌های راهبردی واشنگتن و تل‌آویو برای حمله به ایران نیز پرداخته می‌شود، تصریح كرد: ولی طولی نمی‌كشد كه این اخبار و گزارش‌ها فراموش می‌شود به طوری كه مردم در شش سال اخیر دیگر عادت كرده‌اند هر از گاهی این اخبار را بشنوند.
این روزنامه مصری نوشت: حقیقت فراموش شده نزد همگان این است كه هیچ حمله‌ای از جانب آمریكا و اسرائیل به ایران در كار نخواهد بود و این امر دلایل ذیل را دارد:

* اول: آمریكا اكنون قادر نیست جبهه جدیدی برای خود باز كند زیرا این كشور اكنون در باتلاق عراق و افغانستان گرفتار و متحمل هزینه‌های هنگفتی شده است به طوری كه تصمیم‌سازان آمریكایی را در موضعی قرار داده است كه حمله به ایران را رد می‌كنند.

* دوم: ایران با قدرت و تسلیحات كنونی خود، اصلا با عراق به هنگامی كه اشغال شده است، قابل قیاس نیست. عراق پیش از اشغال طی 12 سال دچار جنگی فرسایشی بود و در كنار تحریم اقتصادی همه تسلیحات آن تخریب شده بود و این امر حمله آمریكا به این كشور را موفق كرد.

* سوم: حمله یكجانبه اسرائیل به ایران بسیار دشوار است، به طوری كه نیروی هوایی آن باید از آسمان برخی كشورهای عربی بگذرد و این امری است كه هر كشوری با آن مخالف است.

* چهارم: مخالفت كامل كشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس برای اجرای حمله نظامی از خاك یا آب آنان به ایران.

* پنجم: ایران در صورت حمله به آن، دست روی دست نمی‌گذارد و موشك‌هایی دارد كه می‌تواند قلب اسرائیل را نشانه برود و علاوه بر این متحدانی مانند حزب‌الله در جنوب لبنان و حماس را در غزه دارد و این امر همه منطقه را در آتش می‌سوزاند.

الاهرام افزود: علاوه بر این، ایران كنترل تنگه حیاتی هرمز را در دست دارد و می‌تواند منافع آمریكا را در كشورهای خلیج [فارس] و نیروهای آن را در عراق هدف بگیرد كه این امر آتش جنگ را علیه نیروهای عراق شدیدتر می‌كند.
این روزنامه مصری تصریح كرد: آنچه ذكر شد، حقیقتی است كه تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران آمریكا و اسرائیل آن را بخوبی می‌دانند و همه آنچه در رسانه‌ها علیه ایران مطرح می‌شود، شیوه‌ای از شیوه‌های جنگ روانی است كه گاه گاهی انجام می‌شود و در مقابل نیز ایران هر از گاهی در راستای بازدارندگی، از یك موشك جدید رونمایی یا رزمایشی بزرگ برگزار می‌كند به طوری كه همه امور دوباره به خانه اول بازمی‌گردد.