وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بانک های لبنانی هم ایران را تحریم می کنند !

بانک های لبنانی هم ایران را تحریم می کنند !
بر اساس تحریم‌های پیش‌بینی شده بانک مرکزی لبنان علیه ایران، 10 بانک اول لبنانی که دارای بیشترین مرادوات مالی با ایران هستند، از معامله با ایران منع شده‌اند.

رییس بانک مرکزی لبنان می‌گوید که این کشور باید مطمئن شود که در مراودات بانکی با ایران تحریم‌های اعمالی شورای امنیت، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا نقض نمی‌شوند.

به گزارش بلومبرگ ریاض سلامه، رییس بانک مرکزی لبنان روز گذشته در سخنانی در بیروت با اشاره به تحریم‌های اعمالی شورای امنیت، آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران گفت: بانک‌های لبنانی باید تحریم‌های سخت‌تر شورای امنیت، ایالات متحده و اتحادیه اروپا علیه ایران را به مورد اجرا بگذارند.

این مقام اقتصادی لبنانی گفت: بانک‌های لبنانی باید بر در چارچوب منافع خود عمل کرده و مطمئن باشند که عملیات‌های بانکی آنها قوانین بین‌المللی را نقض نمی‌کند.

وی افزود: قطعنامه اخیر تحریم ایران بسیار روشن است و ما به آن احترام خواهیم گذاشت و از اجرای کامل آن اطمینان حاصل خواهیم کرد.

ریاض سلامه خاطر نشان کرد: بانک‌های لبنانی از لیست افراد و موسسات تحریم شده ایران آگاهی دارند و وظیفه دارند که در چارچوب قوانین بین‌المللی تحریم‌های ایران را به مورد اجرا بگذارند.

استوارت لوی، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در اواخر ماه گذشته میلادی برای راضی کردن مقامات لبنانی به پیوستن به تحریم‌های مالی و بانکی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران به بیروت سفر کرده بود.

رییس بانک مرکزی لبنان از بانک صادرات ایران به عنوان بزرگ‌ترین بانک ایرانی حاضر در لبنان نام برد و اعلام کرد که این بانک از سوی بانک‌های لبنانی مورد تحریم قرار خواهد گرفت.
 
بانک صادرات که سابقه حضور 47 ساله در لبنان دارد بزرگ‌ترین بانک فعال ایرانی در این کشور محسوب می‌شود که 6 شعبه فعال در لبنان دارد.

همچنین بر اساس تحریم‌های پیش‌بینی شده بانک مرکزی لبنان علیه ایران، 10 بانک اول لبنانی که دارای بیشترین مرادوات مالی با ایران از معامله با ایران منع شده‌اند.

لبنان که یکی از اعضای غیر دایم شورای امنیت ملل متحد است به قطعنامه تحریمی اخیر این شورا علیه ایران ( قطعنامه 1929) رای ممتنع داد.

به گزارش آفتاب، علاوه‌بر لبنان، کشورهای عمان و کره‌جنوبی نیز امروز تحریم‌های علیه کشورمان اعمال کرده‌اند.

 
منبع : آفتاب نیوز