وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

برطرف کردن سیاهی دور چشم

برطرف کردن سیاهی دور چشم
یکی از شایع‌ترین شکایات در مورد مشکلات دور چشم،تیرگی دور چشم است.كه علت آن اغلب ناشناخته است .گاه این مشکل را حتی در بچه‌ها می‌بینیم. 

در این موارد باید دانست که تیرگی دور چشم می‌تواند :

1. علامتی از زمینه آلرژی در فرد باشد.

2. فراد آتوپیک، یعنی افرادی که مستعد آلرژی‌های پوستی و حتی تنفسی (مثل آسم) هستند. 

یکی از ویژگی‌های پوستی‌شان تیرگی دورچشم است.واقعیت این است که تیرگی دور چشم اغلب زمینه ژنتیک دارد و داروهای موضعی تاثیر خیلی زیادی در بهبود آن ندارند اما داروهای متعددی به‌عنوان ضدتیرگی دور چشم وجود دارند که گاه می‌توانند درجه تیرگی را تا حدی بهبود بخشند.   

بیشتر کرم‌های ضدتیرگی دور چشم‌ حاوی رتینول به‌عنوان یک ماده لایه‌بردار خفیف و نیز یک ماده ضدلک و بهبوددهنده وضعیت گردش خون پوست ناحیه هستند.ویتامین K به صورت موضعی یکی از مواردی است که در بسیاری از کرم‌های ضدلک دور چشم به‌کار می‌رود و مقالات علمی متعددی در مورد تاثیر آن وجود دارد.از گیاهان مختلف نیز در جهت کاهش تیرگی دور چشم استفاده شده است مانند گیاه آرنیکا و شاه‌بلوط.هرچه پوست افراد تیره‌تر باشد،معمولا تیرگی دورچشم هم شایع‌تر است.

گاه مشکلات داخلی مثل بیماری‌های تیرویید یا کم‌خونی فقر آهن،خستگی و کم‌خوابی نیز به تشدید تیرگی دور چشم کمک می‌کنند و در بررسی این بیماران باید به این مسایل هم توجه نمود.حلقه‌های تیره زیر چشم معمولا ربطی به ناراحتی‌های فیزیکی یا میزان خواب ندارند.این عارضه به چند فاکتور تشریحی بستگی دارد و ممکن است از خصوصیات خانوادگی باشد.پوست پلک‌ها نازک بوده و حاوی بافت چربی کمی است.

خونی که در عروق بزرگ نزدیک پوست پلک جریان دارد از بیرون پوست پیدا بوده و در پوست ایجاد رنگ تیره مایل به آبی می‌کند.همچنین ممکن است همان موقع از عروق نشت خون به وجود آمده باشد،مثل واریس وریدهای اندام تحتانی باشد.  حلقه‌های تیره هنگام خستگی یا پریدگی رنگ،در طول مدت قاعدگی و در ماه‌های آخر بارداری شدیدتر است و ممکن است با بالا رفتن سن تغییر رنگ آشکارتر شده و به صورت دایمی در‌آید. 

حلقه‌های تیره معمولا با کرم‌های استتار که اکثر تولیدکنندگان لوازم آرایشی در خط تولیدشان دارند محو می‌گردند.با فروشندگان لوازم آرایشی درباره رنگ و طرز استفاده از آن مشورت نمایید.کسانی که عینک دارند،می‌توانند از شیشه‌های رنگی کمک بگیرند زیرا رنگ تیره،زیر عینک کمتر آشکار می‌گردد.

راه حل
اولین و بهترین راه، حل مشکلات یاد شده است. هرچند در موارد مادرزادی حل مشکل چندان آسان به‌نظر نمی‌رسد. استفاده از ماسک‌های شبانه علاوه بر فراهم‌آوردن محیطی مغذی و مرطوب برای پوست صورت، باعث ایجاد آرامش مضاعف برای شما می‌شود. این امکان را برای پوست شما مهیا می‌کند که پس از یک روز خسته‌کننده کاری پوست خود را در بهشت میوه‌ها با گل و بلبل تنها بگذارید. زمانی این تاثیرات دوچندان می‌شود که در ماسک‌ خود از مواد آنتی‌اکسیدان یا ضد پیری نیز کمک گرفته شود. 

روش های خانگی
1. مصرف پوست خیار وگذاشتن آن به روی پوست بصورت روزانه

2. آب چایی را پف وتیرگی زیر چشم را كاهش می دهد. پنبه رابه چای آغشته كنید وبمدت 20 دقیقه به پوست پلك كمپرس كنید .

3. مصرف آب سیب زمینی به صورتی كه آن رابه پوست زیر چشم بمالید .پنبه را به سیب زمینی آغشته كنید وبمدت 20 دقیقه روی پوست زیر چشم بگذارید .

4. مصرف حداقل 2لیتر آب در طول روز

5. مصرف سبزیجات وقرص آهن در صورت وجود فقر آهن

6. خواب كافی 8-7ساعت خواب در شب

7. شستشو با آب خنک صبح که از خواب بیدار می‌شوید صورتتان را با آب خنک بشویید. این باعث می‌شود رگ‌های خونی زیر چشمان شما به یک باره بر اثر سردی آب منقبض و پس از چند دقیقه به صورت واکنشی متورم شود. افزایش خون‌رسانی درمان اصلی کبودی زیر چشم است. 

روشهای پزشكی
1. مزوتراپی امروزه روش جدیدی به نام مزوتراپی با بهره‌گیری از جدید‌ترین و مؤثرترین داروهای موجود توانسته است در درمان کبودی و پف زیر چشم گام موثر بردارد

از بین این داروها می‌توان به ویتامین k، رتینول، ویتامین C، داروهای بازکننده عروق خونی مثل آرتی شوک، انواع اسیدهای میوه‌ای مثل گلیکولیک اسید و مواد مغذی برای سلول‌های پوستی شامل اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه ضروری برای فعالیت سلول‌های پوستی اشاره کرد.البته این مواد پیش از این در انواع کرم‌ها و لوسیون‌های دور چشم به‌کار رفته و امتحان خود را پس داده‌اند اما از آنجایی که جذب این مواد از روی پوست با محدودیت‌هایی رو به رو است، تزریق زیر پوستی آنها به روش مزوتراپی درمان را بسیار مطمئن‌تر کرده است.

2. شب قبل از خواب كرم دور چشم مناسب استفاده كنید .

3. یکی دیگر از داروهای پرمصرف در تیرگی زیر چشم، مواد پرکننده و آب‌رسان است که قادر است خشکی و گودافتادگی پوست زیر چشم‌ها را به شکل قابل قبولی ترمیم کند.

4. تزریق چربی درگودی زیر چشم باعث میشود تیرگی كمتر جلب توجه كند .شاید تزریق چربی درزیر پوست باعث شود خون جاری درعروق زیرپوست كمتر ازروی پوست نمایان شود.

5. رعایت تغذیه صحیح علاوه بر مزوتراپی، قطع یا حداقل کاهش مصرف سیگار، کاهش مصرف نمک و مصرف سبزی‌ها و میوه‌های حاوی مواد آنتی‌اکسیدان مثل اسفناج نیز توصیه می‌شود.

6. استفاده از پدهای گرم و سرد به‌صورت متوالی برای تحریک عروق خونی زیر چشم نیز روش مناسبی است، به شرط اینکه پدها خیلی داغ یا سرد نباشند

7. همیشه در هنگام خروج ازمنزل ازعنیك آفتابی وكرمهای ضد آفتاب دورچشم استفاده كنید .

8. جدیدترین روش ADO micropraintدر درمان تیرگی دور چشم می باشد كه درآن از داروهای ضد تیرگی دورچشم Glycolic ,ritine ,vit Kو بعضی از داروهای گیاهی از طریق باز شدن كانال های پوستی توسط دستگاه به عمق 1mmپوست وارد می شوند این روش سریعتراز روش درمان موضعی عمل می كند. این درمان بدون درد ویا عارضه است وباید بسته به نیاز بیمار 3-5جلسه بصورت دوهفته یكبار تكرار شود

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره