وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خنده دارترین و عجیب ترین رشته های درسی (عکس)

خنده دارترین و عجیب ترین رشته های درسی (عکس)

خنده دارترین و عجیب ترین رشته های درسی (عکس)

 

چه روزهای پر استرسی را پشت سر گذاشتیم یادش بخیر….درس هایی که اگر صدبار هم بخوانیمشان، باز دلیل وجودشان را نمی فهمیم. نمره های پشت در اتاق استاد، خواهش و تمناها برای ناپلئونی پاس کردن، ریاضی و فرمول های بی سر و تهش و هزاران کابوسی که وقت و بی وقت به سراغ آدم می آیند تا واحدهای دانشگاهمان را برایمان شیرین تر کنند. از صبح تا شب دلشوره مشروط نشدن داریم، کله هایمان از شدت استرس کچل می شود.

 

شب های امتحان یکی بر فرق سر خودمان می زنیم یک سیلی هم به کتاب و روز بعدش هم عین آهو در برف می مانیم و به ورقه امتحان زل می زنیم. شما بگویید! آخر به این هم می گویند زندگی دانشجویی؟ اولش فکر می کردم همه دانشجویان دنیا مثل ما با درس ها دست و پنجه نرم می کنند، اما زهی خیال باطل. عده ای از دانشجویان آن سر دنیا درس هایی را می گذراند که برای ما تقریبا شبیه کتاب داستان یا فیلم سینمایی است. بعضی از دانشگاه های معروف دنیا رشته های عجیب و غریبی دارند که آدم به رشته بودنشان شک می کند. چه می دانم لابد در فرنگ این رشته ها بازار کار دارند؟!

 

 

برویم با زامبی ها قاطی شویم

 

خنده دارترین و عجیب ترین رشته های درسی (عکس)

 

مرده های متحرک که در فیلم ها می آیند و خرخره آدم را می جوند، یکی از رشته های دانشگاهی پرطرفدار هستند. آرنولد بلومبرگ، نویسنده کتاب زامبی ها از آن جایی که مطالعات گسترده ای در زمینه این دوستان ترسناک داشته، تصمیم گرفت تا رشته مطالعات زامبی ها را در دانشگاه «بالتیمور» تدریس کند. دانشجویان این رشته بیشتر به مشاهده فیلم های کلاسیک زامبی می پردازند و این جور که پیداست، خیلی بهشان سخت می گذرد.

 

 

چه می کنه این هری پاتر

 

خنده دارترین و عجیب ترین رشته های درسی (عکس)

 

مطمئنم خانم جی.کی.رولینگ موقع نوشتن داستان های هری پاتر فکرش را هم نمی کرده که کتاب هایش را در دانشگاه درس بدهند. در دانشگاه «دارهام» که یکی از قدیمی ترین دانشگاه های انگلستان است، رشته ای به نام «هری پاتر و عصر افسون گری» تدریس می شود.الان فکر می کنید که مثلا می آیند وردهایی را که هری پاتر می خواند و طرف را جزغاله می کرد، تدریس می کنند؟کاملا درست حدس زدید. در این رشته دانشجویان شعبده بازی و جادوی وردها را یاد می گیرند و بعد هم کلاه های فارغ التحصیلی را به هوا می اندازند. فقط مانده ام این دوستان محل کارشان کجاست؟

 

رابین هود به یاری دانشجویان می شتابد

 

خنده دارترین و عجیب ترین رشته های درسی (عکس)

 

همان رابین هودی که در جنگل های شروود در حال جدال با داروغه بود، الان یکی از واحدهای درسی رشته تاریخ آن هم در مقطع کارشناسی ارشد است. رشته رابین هود در دانشگاه «ناتینگهام» تدریس می شود. در رشته رابین هودشناسی آوازهای خوانده شده نقد و بررسی می شوند. در پایان دوره تحصیلی دانشجویان رابین هودشناسی در رابطه با آوازهای قهرمانان قرون وسطا تحقیق می کنند.

 

روزی درآوردن با شبح شگفت انگیز

تونی لارنس، مدرس دانشگاه «کاونتری» از کودکی عاشق بازی شبح شگفت انگیز بوده و دلش می خواسته شغلش احضار ارواح باشد. به همین دلیل تصمیم می گیرد که از طریق این بازی رشته ای با نام «روان شناسی تجارب استثنایی انسانی» تدریس کند تا دانشجویان نترس با شغل شریف احضار روح روزگار بگذرانند.

 

شیره درخت افرا گران است، غنیمت شماریدش

در ایران رشته مهندسی کشاورزی از آن دسته رشته هایی است که علاقه مندان به گل و گیاه آن را انتخاب می کنند. اما بعضی ها هستند که دوست ندارند درباره هر گل و گیاهی بخوانند و علاقه بیش از اندازه ای به درخت افرا دارند. این دسته از افراد می توانند در دانشگاه «آلفرد» نیویورک پذیرش بگیرند و به طور تخصصی در رابطه با شیره درخت افرا تحصیل کنند. این شیره بسیار گران قیمت است و نان دانشجویانش در روغن.

 

چاق شوید، چله شوید تا مطالعه تان کنند

 

خنده دارترین و عجیب ترین رشته های درسی (عکس)

 

شاید این یکی چندان بی راه هم نباشد، اما اگر بدانید که در دانشگاه جورج واشنگتن، کلاسی برپا می شود و چاقی را از لحاظ مفاهیم، ادبیات، فیلم، انسان شناسی و تاریخ مورد مطالعه قرار می دهند، شما هم مثل من به چاقی فکر خواهید کرد که مثلا در رابطه با ادبیات چاقی چه شعری می توان گفت؟

 

دکترای بیتلزشناسی دارم

 

خنده دارترین و عجیب ترین رشته های درسی (عکس)

 

طرفداران بیتلز توجه نمایید. در دانشگاه لیورپول واحدی ارائه می شود که دانشجویانش از صبح تا شب بیتلز گوش می دهند و تمام سختی کارشان این است که باید درک درستی از آهنگ ها و موسیقی بیتلز برسند. امتحانش هم بسیار ساده است. آهنگ های بیتلز را یک بار بنویسد. (20 نمره)

 

با اسب هایتان درددل کنید

تا به حال دلتان خواسته وقتی اسبی را می بیند، با او حرف بزنید و از مشکلاتش باخبر شوید. بالاخره اسب ها هم دل دارند. یک نفر دلش برای این طفل معصوم ها سوخته و رشته «مطالعات اسب و سوارکاری» را در دانشگاه «Glyndwr» تدریس می کند.

 

عاشقان دیوید بکهام بشتابید

 

خنده دارترین و عجیب ترین رشته های درسی (عکس)

 

بچه که بودیم، می رفتیم از میدان منیریه تی شرت دیوید بکهام می خریدیم و شب ها هم از تنمان در نمی آوردیم. عکس هایش را به دیوار اتاقمان می زدیم و چه خیال باقی هایی که نمی کردیم. در سال 2000 پروفسور الیس کشمور برای شیفتگان بکهام طرحی ارائه داد تا جماعتی به آرزوهایشان برسند. بله! رشته تحصیلی دیوید بکهام، آن هم در دانشگاه «استنفورد». دانشجویان این رشته با مطالعه زندگی این ستاره فوتبال اخلاق ورزشی را یاد می گیرند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره