وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چگونه ناخن هایی زیبا داشته باشیم؟

چگونه ناخن هایی زیبا داشته باشیم؟

اگر دوست دارید ناخن های زیبایی داشته باشید به نکات زیر دقت کنید.همه ی خانم ها دوست دارند ناخن هایی زیبا و مستحکم داشته باشند؛ ناخن هایی که مثل برف سفید باشد و هرگز پوسته ندهد. ولی در بیشتر مواقع ناخن ها میشکنند و دردسر عظیم خانم ها رقم میخورد؛

 

اگر شما هم جزو این دسته از خانم‌ها هستید بهتر است بدانید که ناخن‌ها بی دلیل تند و تند نمی شکنند و حتما دلیلی برای شکننده بودن آنها وجود دارد. در ادامه راهکارهایی به شما معرفی میکنیم که با بهره بردن از آن ها صاحب ناخن هایی سفید و مستحکم میشوید.

 

یکی از علل این اتفاق رژیم غذایی است که اگر اصلاح شود می‌تواند در درمان این مشکل بسیار موثر باشد. علاوه بر این، به کار بردن برخی ترکیبات طبیعی می‌تواند شکنندگی آنها را برطرف کند. باید بدانید که برای ترکیبات طبیعی متخصصان نسخه‌های زیادی ارائه کرده‌اند؛

 

بعضی‌ها توصیه به استفاده از انواع جوانه‌ها از جمله جوانه گندم، ماش و جو را در رژیم غذایی روزانه و به ویژه سالاد پیشنهاد می‌کنند. در این میان عده‌ای دیگر از متخصصان هم استفاده از انواع کرم‌های گیاهی را در بهبود شکنندگی ناخن‌ها موثر می‌دانند.وقتی ویتامین به بدن نمی‌رسد!

 

چگونه ناخن هایی زیبا داشته باشیم؟

 

از جمله عوامل مهم شکستن ناخن‌ها این است که ویتامین‌هایی مانند B، A و D در بدن کافی نیست. به منظور رفع این مشکل بهتر است سراغ مواد غذایی حاوی این ویتامین‌ها بروید، خوراکی‌هایی مانند سبزی‌ها و میوه‌ها به اندازه کافی از این ویتامین‌ها دارند.

 

در مرحله بعد می‌توانید از مکمل‌های حاوی این ویتامین‌ها هم استفاده کنید.یکی از موادی که می‌تواند در استحکام ناخن‌ها موثر باشد، لوسیون ذرت است. این لوسیون را خیلی راحت می‌توانید در خانه بسازید. برای این کار کافی است دانه‌های ذرت را در یک مخلوط کن به همراه شیر مخلوط کنید و بعد از صاف کردن آن،

 

به ناخن‌ها بمالید. این لوسیون مقدار زیادی ویتامین B دارد که در رشد و افزایش استحکام ناخن‌ها مؤثر است. این لوسیون علاوه بر داشتن این ویتامین مهم حاوی کلسیم و آهن زیادی هم هست که در استحکام ناخن نقش بسیاری مهمی دارد.یکی از ترکیباتی که به شدت در استحکام و تقویت ناخن‌ها موثر است، با عسل تهیه میشود.

 

برای ایجاد این ترکیب جادویی به طور مساوی عسل، روغن بادام و زرده تخم مرغ راهم بزنید و  ناخن‌های‌تان را  20 دقیقه تاثیر در این ترکیب نگهدارید. دلیل استفاده از این ترکیب هم  داشتن ویتامین‌ها و موادمغذی بسیاری است که در محکم کردن ناخن‌ها و حتی شکل دادن به آنها موثر است.

 

چگونه ناخن هایی زیبا داشته باشیم؟

 

اگر ناخن‌های‌تان به دلیل استفاده زیاد از لاک یا هر ماده دیگری رنگ زرد به خود گرفته است راه حل آن شستن آنها با عصاره گل بابونه یا عصاره گیاه دم اسب، است.این گیاهان در برطرف کردن رنگ غیرطبیعی ناخن‌ها تاثیر معجزه آسایی دارند.  این اتفاق برای خانم‌ها زیاد می افتد اما با استفاده از این گیاهان به راحتی می‌توان رنگ طبیعی ناخن را حفظ کرد.

 

در کتب طب سنتی یک روش دیگر علاوه بر استفاده از این گیاهان ارائه شده است. در این شیوه باید خمیر گل سرخ بسازید. برای تهیه این خمیر باید به طور یکسان برگ گل سرخ و برگ درخت سرو را بکوبید و پودر در کنید و بعد با سرکه یا آبلیمو آن را به شکل خمیر درآورید.

 

فقط کافی است این خمیر را نیم ساعت روی ناخن‌ها بگذارید تا ببینید چطور زردی ناخن‌ها برطرف می‌شود.وقتی بدون دستکش و مراقبت لازم سراغ شوینده‌های شیمیایی بروید نتیجه آن می‌تواند پوسته‌پوسته‌شدن ناخن و پوست اطراف آن باشد. اما نگران نباشید گره این مشکل به دست آبلیمو و زرده تخم مرغ به راحتی باز می‌شود.

 

برای اینکه با پوسته پوسته شدن ناخن خداحافظی کنید یک شب درمیان، ناخن‌های‌تان را در ظرف آبلیمو یا ظرف زرده تخم مرغ بگذارید و چند دقیقه تحمل کنید. چند روز که این کار را تکرار کردید دیگر پوسته شدن ناخن یا لبه‌های آن را نخواهید دید. اما برای به نتیجه رسیدن و رفع کامل مشکل باید صبور باشید و دستورات را اجرا کنید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره