وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ویتامین ها برای مبارزه با مشکلات آکنه

ویتامین ها برای مبارزه با مشکلات آکنه
از خفیف تا موارد شدید آکنه یک بیماری التهابی پوست است که باعث ایجاد استرس زیاد میشود، هم از جنبه  جسمی و هم از جنبه  روانی بر فرد تاثیر میگذارد. مطالعات ثابت کرده اند که مصرف ویتامین های مختلف می تواند اثر مشکلات آکنه را کاهش دهد و کم میشود.
 
همانطور که ویتامین ها و مواد معدنی آنتی اکسیدان های قوی هستند، آنها در از بین بردن مواد زائد  پوست ؛ به ویژه در منطقه آکنه کمک می کند،. برای دریافت ویتامین و مواد معدنی لازم به طور طبیعی، باید  مواد غذایی مغذی بخورند. و اگر نخورند ، باید جایگزین آن  قرص ویتامین بخورند. همچنین  باید در نظر داشت که خوردن بیش از حد  قرص می تواند تاثیر منفی بر بدن داشته باشد. ۵ ویتامین ها برای مبارزه با مشکلات آکنه را باهم میخوانیم.

ویتامین A :


این ویتامین برای پوست و مو ضروری است. ویتامین A در جگر، قلوه، زرده تخم‌مرغ، شیر و انواع سبزی­‌های دارای برگ سبز مثل اسفناج و سبزی‌های زرد و نارنجی مثل هویج (در یک هویج بزرگ به مقدار ۵ هزار واحد یافت می‌شود) و برگ‌های سبزتر مثل کاهو یافت می­‌شود….

ویتامین B2 :


این ویتامین ضدچربی مو و ضدآکنه است. منبع مهم آن در خمیر ترش (مایه خمیر است.)مشکلات پوستی از قبیل آکنه (مخصوصاً آکنه روزاسه)، ورم پوست، اگزما، و زخم‌ها با مصرف ویتامین B2 بهبود می‌یابد.ویتامین B2 را در مخمر آب‌جو، شیر خشک، گردو، عسل، اسفناج، سفیده تخم‌مرغ، خربزه و بلوط می‌توان پیدا کرد. نیاز روزانه ۳ میلی‌گرم است.

ویتامین B5 ضدخشکی بیش از اندازه و پوسته‌پوسته شدن پوست است و بهبود زخم را مخصوصاً بعد از جراحی، تسریع می‌کند. بهترین منابع ویتامین B5 عبارت‌اند از مخمر آب‌جو، نان، غلات و حبوبات، قارچ، لوبیای خشک و نخود، آواکادو، ماهی، مرغ، آجیل (فندق، گردو)، بادام‌زمینی، گل کلم، شیر و پنیر، سیب‌زمینی، پرتقال، موز و تخم‌مرغ.ویتامین B6 برای از بین بردن خشکی مو و برای مغز مفید است. همچنین کمبود آن باعث التهاب (قرمزی، ورم، درد)، دهان، ترک و خشک شدن لب‌ها می‌شود و آن را در جوانه گندم به راحتی می‌توان یافت. مرغ، ماهی و تخم‌مرغ غنی‌ترین منابع غذایی ویتامین B6 هستند.

ویتامین  C :


این ویتامین در میوه‌ها و سبزیجات تازه وجود دارد و سبب تولید کلاژن می‌شود و سبب رفع لکه‌های پوست و جلوگیری از پیری زودرس می‌شود و از طرف دیگر تولید ویتامین E را افزایش می‌دهد.اثر ضدالتهابی این ویتامین تأثیر مفیدی در درمان بیماری‌هایی چون اگزما و پسوریازیس دارد. می‌توان آن را دربسیاری از میوه‌جات و سبزیجات پیدا کرد: پرتقال، فلفل سبز، هندوانه، خربزه، گریپ‌‌فروت، گرمک، توت‌فرنگی، انبه و گل‌کلم.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره