وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اعلام جزئیات تغییرات گسترده در كنكور دكتری

اعلام جزئیات تغییرات گسترده در كنكور دكتری
سیدابوالفضل حسنی، مدیركل دفتر گسترش آموزش عالی در گفت‌وگو با  فارس با بیان این‌كه حداكثر تا 2 هفته آینده آیین‌نامه آزمون سراسری دكتری نیمه متمركز نهایی می‌شود، گفت: آزمون دكترای سراسری نیمه متمركز در بهمن یا اسفند امسال برگزار می‌شود.

وی گفت: در تنظیم آیین‌نامه رؤسا و معاونان آموزشی دانشگاه‌های مادر، مسئولان وزارت علوم و مسئولان سازمان سنجش آموزش كشور حضور داشتند.

* آزمون دكترای امسال به صورت نیمه متمركز برگزار می‌شود

مدیركل دفتر گسترش آموزش عالی با تأكید بر این‌كه آزمون دكترای امسال به صورت نیمه متمركز برگزار می‌شود، افزود: منایع این آزمون تا 2 ماه آینده اعلام می‌شود.

وی با بیان این‌كه از داوطلبان آزمون دكترای نیمه متمركز در مرحله اول یك آزمون زبان عمومی گرفته می‌شود،‌ گفت: داوطلبان آزمون دكترای نیمه متمركز باید از دروس پایه نیز یك آزمون بدهند بر این اساس یك درس از مقطع كارشناسی و سه درس از مقطع كارشناسی ارشد برای داوطلبان در نظر گرفته می‌شود و در این آزمون همچنین استعداد و هوش داوطلبان نیز سنجیده می‌شود.

حسنی اظهار كرد: پس از اعلام نتایج این آزمون نتایج به دانشگاه‌ها ارسال شده و دانشگاه‌ها براساس سطح علمی، پژوهش و اختراعات داوطلب اقدام به پذیرش وی در مقطع دكترا می‌كند.

* امكان برگزاری آزمون دكترای نیمه متمركز بیش از یكبار در سال

وی با تأكید بر این‌كه آزمون دكترای نیمه متمركز توسط سازمان سنجش آموزش كشور برگزار می‌شود، گفت: بر اساس آیین‌نامه آزمون دكترای نیمه متمركز، امكان برگزاری این آزمون بیش از یك بار در سال وجود دارد.

* قبولی آزمون دكترا 2 یا چند سال برای ثبت‌نام اعتبار دارد

مدیر كل دفتر گسترش آموزش عالی گفت: در این آیین‌نامه تمهیداتی درنظر گرفته شده است تا بر اساس آن فرد قبول شده بتواند در صورت عدم وجود امكان تحصیل در سالی كه قبول شده است، از این امكان طی سال‌های بعدی استفاده كند، یعنی به عبارتی قبولی وی 2 یا چند سال برای ورود به دانشگاه اعتبار داشته باشد.

وی درباره منایع آزمون دكترای نیمه متمركز گفت: منابع آزمون دكترای نیمه متمركز توسط سازمان سنجش آموزش كشور اعلام می‌شود.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره