وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

فوتبالیست هایی که بازیگر و خواننده شدند!

فوتبالیست هایی که بازیگر و خواننده شدند!

هفته گذشته آلبوم «همه چیم تو» با خوانندگی رضا عنایتی به بازار آمد تا نام مهاجم سپاهان هم در کنار فوتبالیست‌هایی قرار بگیرد که از عالم ورزش پا به دنیای هنر گذاشته‌اند و می‌خواهند هوای تازه‌ای را تجربه کنند.

عنایتی به گفته خودش سه سال منتظر دریافت مجوز بوده تا اینکه بالاخره هفته پیش با ورود آلبومش به بازار صدایش به خانه‌های مردم راه پیدا کرد. قبل از مهاجم سابق استقلال هم بازیکنان زیادی بوده‌اند که وسوسه دنیای هنر آنها را به این وادی کشانده است.بعضی از آنها جلوی دوربین رفته‌اند تا چهره‌شان روی پرده سینماها خودنمایی کند و برخی هم وارد دنیای خوانندگی شده‌اند و عکسشان روی جلد کاست‌ها، هواداران آنها را مهمان تجربه جدیدی کرده است.

عزیز اصلی
عزیز اصلی دروازه‌بان مشهور دهه 40 پرسپولیس و دارایی، اولین فوتبالیستی است که وارد دنیای هنر شد. او علاقه زیادی به بازیگری داشت و این بار سال 44 بود که با پیشنهاد ساموئل خاچیکیان در فیلم «بی‌عشق هرگز» بازی کرد. مرحوم خاچیکیان درباره انتخاب اصلی برای فیلمش گفته است «او چهره‌ای سینمایی داشت. من هم خیلی به فوتبال علاقه داشتم. زمانی که تیم رومانی به ایران آمد، تیم ایران در نیمه اول 3 یا 4 گل خورد، دروازبان ما بیاتی بود ولی نیمه دوم عزیز اصلی درون دروازه قرار گرفت.

فوتبالیست هایی که بازیگر و خواننده شدند!

تیم ملی ایران قهرمان آسیا

ایستاده از راست: دكتر مصطفی عرب(دارایی-عقاب)-مرحوم مهراب شاهرخی(شاهین-پرسپولیس)-حسین فرزامی(تاج)-عزیز اصلی(دارایی-پرسپولیس)-حسن حبیبی(تاج-پاس)-اصغر شرفی(پاس)

من به او پیغام دادم اگر گل نخورد از او در فیلم بعدی‌ام استفاده می‌کنم. او هم با شیرجه‌های معروفش کاری کرد که ایران در نیمه دوم گل نخورد و من هم به قولم وفا کردم و در فیلم «بی‌عشق هرگز» به او بازی دادم. اصلی از سال 44 تا 50 در هشت فیلم سینمایی بازی ‌‌کرد و به خاطر چهره‌اش معمولاً در نقش‌های منفی ظاهر می‌شد.

مهراب شاهرخی
مهراب شاهرخی، بازیکن سال‌های دور تیم ملی ایران و پرسپولیس دیگر فوتبالیستی است که وارد عرصه سینما شد.

 
البته حضور شاهرخی برخلاف اصلی روی پرده‌ها تنها به یک فیلم خلاصه شد. شاهرخی که به خاطر شوت‌های سرکش و نفوذهای بی‌امانش شناخته شده بود، شیفته سینما بود و سرانجام سال 55 بود که به آرزویش رسید و در فیلم «علف‌های هرز» نقش آفرینی کرد. این اولین و آخرین حضور مدافع قدیمی پرسپولیس و تیم ملی در عرصه سینما بود.

مجید سبزی و غلام فتح‌آبادی

 
سریال «به سوی افتخار» اولین سریالی بود که پس از انقلاب با موضوع فوتبال در اوایل دهه هفتاد از تلویزیون پخش شد. این سریال ماجرای یک تیم محلی فوتبال بود و چند فوتبالیست قدیمی هم در آن به ایفای نقش پرداختند. مرحوم مجید سبزی و غلام فتح‌آبادی دو بازیکن سابق پرسپولیس بودند که سال‌های 74 و 75 جلوی دوربین سیروس مقدم رفتند تا حضور فوتبالی‌ها در عرصه هنر پس از انقلاب دوباره به جریان بیفتد.

جواد زرینچه
جواد زرینچه کاپیتان دهه 70 استقلال را که یادتان هست. او هم سال 78 بود که با بازی در فیلم «مثلث آبی» نامش در ردیف فوتبالیست‌هایی قرار گرفت که روی پرده سینما رفته‌اند.

 
در این سال فیلم «مثلث آبی» با سرمایه‌گذاری علی فتح‌الله زاده، مدیر عامل وقت استقلال جلوی دوربین رفت و زرینچه در این فیلم نقش خودش را بازی کرد. این فیلم ماجرای نوجوان علاقه‌مند به استقلال است که به او می‌گویند: «ممدآبی». محمد که همراه خانواده‌اش زندگی فقیرانه و نجیبی دارد در یک فروشگاه ورزشی با جواد زرینچه آشنا می‌شود و مدافع آبی‌ها که از فداکاری این نوجوان خوشش آمده سعی می‌کند به خانواده او نزدیک شود و مشکلات آنها را حل کند.

علی پروین و حمید استیلی
اواخر دهه 70 بود که چهره علی پروین و حمید استیلی در کنار فاطمه گودرزی بازیگر نام آشنای سینمای ایران روی پرده‌ها رفت. «فوتبالیست‌ها» به کارگردانی علی اکبر ثقفی، فیلمی بود که پروین و استیلی در سال 79 در آن بازی کردند تا آنها هم حضور جلوی دوربین را تجربه کرده باشند.

 
در این فیلم پروین نقش سرمربی تیم بچه‌های بی‌سرپرست و حمید استیلی نقش یک مددکار و عضو افتخاری سازمان بهزیستی را بازی کردند.

احمدرضا عابدزاده
احمدرضا عابدزاده به خاطر چهره فتوژنتیکش از جمله فوتبالیست‌هایی بود که همواره مورد توجه کارگردان‌های سینما برای بازیگری بود. عابدزاده سرانجام سال 78 جلوی دوربین کاظم معصومی رفت و با بازی در فیلم «ازدواج غیابی» پا به عرصه بازیگری گذاشت. البته حضور دروازه‌بان سابق پرسپولیس و تیم ملی تنها به همین یک فیلم خلاصه شد و پس از آن دیگر عابدزاده دور سینما را خط کشید.

 
ماجرای فیلم «ازدواج غیابی» یک داستان خیالی است که مبنای واقعی ندارد و زندگی شخصی و خصوصی عابدزاده را روایت می‌کند. البته بازی عابدزاده در این فیلم چندان هم برای سازندگان آن بی‌دردسر نبود و اواسط فیلمبرداری بود که عابدزاده به خاطر اختلاف مالی‌اش با تهیه‌کننده از بازیگری در این فیلم انصراف داد و بقیه داستان بدون حضور عابدزاده فیلمبرداری شد.

علی انصاریان
مجموعه‌های طنز تلویزیونی هم از حضور بازیکنان فوتبال بی‌نصیب نماند و علی انصاریان اولین فوتبالیستی بود که با بازی در این مجموعه‌ها توانایی‌هایش را در عرصه بازیگری به نمایش گذاشت! انصاریان در مجموعه 90 قسمتی «زیر آسمان شهر» که سری اول آن سال 78 از تلویزیون پخش شد، برای دقایقی به ایفای نقش پرداخت.

 
البته محمد برزگر دیگر بازیکن پرسپولیس و همچنین فرزادمجیدی، هافبک آن روزهای استقلال هم دیگر فوتبالیست‌هایی بودندکه در کنار انصاریان در این مجموعه جلوی دوربین مهران غفوریان رفتند. انصاریان همچنین به همراه علیرضا نیکبخت واحدی در یکی از قسمت‌های سری دوم مجموعه زیر آسمان شهر که سال 80 پخش شد، هم بازی کرد.

نیما نکیسا
«خدا کنه بارون بیاد» این عنوان اولین آلبوم نیما نکیساست که چند سال پیش وارد بازار شد تا این دروازه‌بان سابق تیم ملی هم در ردیف فوتبالیست‌های هنرمند قرار بگیرد. نکیسا اوایل نوازنده بود ولی در ادامه با توجه به صدای خوبی که داشت روبه خوانندگی آورد.

 
انتشار آلبوم «خدا کنه بارون بیاد» اولین قدم جدی او در این راه بود که او کنسرت هم برپا کرد و ویدئو کلیپ یکی از قطعات آلبومش به نام «عروس‌بندر» بارها از شبکه‌‌های ماهواره‌ای پخش شد. او همچنین به گفته‌ خودش بارها با پیشنهاد بازیگری روبه‌رو شده که به خاطر نداشتن علم این کار به آنها جواب رد داده است.

مهرداد میناوند
«همیشه دوستانم می‌گفتند که صدایم خوب است و من هم به خودم قبولاندم که می‌توانم خواننده خوبی باشم» این را مهرداد میناوند می‌گوید. او هم در کنار نکیسا دومین فوتبالیستی است که روبه خوانندگی آورده است.

 
کلیپ «مادر» با صدای میناوند چند سال پیش از تلویزیون ایران پخش شد و مورد استقبال قرار گرفت. او پس از خداحافظی از فوتبال این روزها به طور جدی‌تر وارد عرصه موسیقی شده هر چند تلاش‌های او برای به بازار فرستادن اولین آلبومش به نام «تک‌ستاره» تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

رضا عنایتی
هفته پیش برای رضا عنایتی یک هفته به یاد ماندنی بود. او بعد از چند سال دوندگی سرانجام توانست اولین آلبومش را با نام «همه چیم تو» به بازار بفرستد.
 

عنایتی پس از میناوند و نکیسا سومین بازیکنی است که وارد دنیای خوانندگی شده است. او گفته است در صورتی که استقبال مردم از آلبوم اولش خوب باشد با انگیزه بیشتری برای تهیه آلبوم دوم تلاش خواهد کرد.
 
کریم باقری و آرش برهانی
مجموعه‌های تلویزیونی ماه رمضان امسال برای هواداران فوتبال یک سورپرایز داشت و آن هم بازی کریم باقری و آرش برهانی در سریال «در مسیر زاینده رود» بود
 
فوتبالیست هایی که بازیگر و خواننده شدند!
 
که این دو بازیکن با پیشنهاد حسن فتحی جلوی دوربین او رفتند و نقش خودشان را در این مجموعه بازی کردند که برای آزادی یک فوتبالیست محکوم به اعدام، تلاش می‌کردند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره