وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جلوگیری از گرمازدگی با مصرف این میوه ها

جلوگیری از گرمازدگی با مصرف این میوه ها
همین‌طور كه به روزهای گرم نزدیك‌تر می‌شویم، بدن ما نیاز بیشتری به آب و مایعات و میوه‌های خنك‌كننده پیدا می‌كند. اما آیا می‌دانید كدام یک از میوه‌ها و سبزیجات در این راه می‌توانند به شما كمك كنند؟
اسفناج ، آلو ، انار ، باقلا ، بالنگ ، بامیه ، خرفه ، پنیر ، خیار ، دوغ ، زردآلو ، كدو حلوایی ، گلابی ، هلو و هندوانه از میوه‌ها و سبزیجات‌ تر و خنك به شمار می‌روند. این میوه‌ها خشكی بدن را فرو نشانده مانع حرارت بیش از حد در بدن می‌شوند.

از میان این میوه‌ها هندوانه بیش از بقیه ارزان و در دسترس است و چیزی است كه به طور سنتی برای فرونشاندن عطش از آن استفاده می‌كنیم.

هندوانه از نظر طب قدیم ایران سرد و تر است. گرما را برطرف می‌كند و بهترین میوه فصل تابستان است.

این میوه به پایین آوردن فشار خون كمك می‌كند و تقویت‌كننده معده است. اگر در اثر استفاده از دندان مصنوعی دچار زخم‌های دهانی شده‌اید خوب است بدانید پوست سفید داخل هندوانه برای زخم گلو و دهان بسیار موثر است.

این میوه پرآب بدن را تازه و شاداب می‌كند و برای اشخاص گرم مزاج بسیار خوب است.

آب هندوانه مخلوط با سكنجبین علاج‌كننده یرقان و دفع‌كننده سنگ كلیه است.

سه ساعت بعد از غذا و یك ساعت قبل از غذا وقت خوردن هندوانه است. اغلب آدم‌های سفیدرو طبع سردی دارند و از خوردن هندوانه سردی می‌كنند. این‌گونه اشخاص اگر می‌خواهند هندوانه بخورند باید آن را با شكر‌ یا عسل بخورند.

هندوانه‌شناسی
شخصا در مكتب پدرم شناخت هندوانه را آموختم و امروز اغلب هندوانه‌هایی كه انتخاب می‌كنم رسیده است. برای انتخاب هندوانه خوب راهی كه من به آن عادت دارم برداشتن هندوانه و ضربه زدن به آن است. هندوانه رسیده دلش می‌لرزد و صدای بم و پوكی می‌دهد. انتهای هندوانه نباید رنگ پریده و به اصطلاح تق مرده باشد. این هندوانه‌ها در اثر پیچ‌خوردگی ساقه، مواد كافی دریافت نكرده نرم و شل و بیمزه می‌شوند.

هرچه هندوانه نسبت به جثه‌اش سبك‌تر باشد، تردتر و رسیده‌تر است مشروط بر این كه پوك نباشد.

اگر هندوانه رسیده را در میان دو دست خود قرار داده و فشار دهید قرچی صدا خواهد داد. البته این یك اصل كلی نیست. مراقب چشم‌غره‌های فروشنده هم باشید.

تلنگر بزنید! با انگشت بزنید و گوش كنید. اگر صدای شبیه «پینك» با آهنگ زیر و بلند شنیدید هندوانه هنوز نرسیده است. ولی اگر صدایی شبیه «پانك» با آهنگ بم و آهسته شنیدید هندوانه رسیده و قابل خوردن است. برخی نیز این صدا را به گونه‌ای دیگر تشریح می‌كنند و می‌گویند اگر صدایی كه شنیدید صفر بود، هندوانه نرسیده ولی اگر صدایی عمیق و رسا شنیدید كه در داخل هندوانه پیچید و انعكاس یافت هندوانه‌اش حرف ندارد.

زردآلو
این میوه محبوب نیز همین روزها وارد بازار شده و در دسترس قرار می‌گیرد.‌ زردآلو هرچه زردتر باشد ویتامین B ‌ بیشتری دارد.

بتاكاروتن آن در پاكسازی بدن از سرطان موثر است. برگه‌های زردآلو منبع غنی از پتاسیم هستند و تحقیقات نشان داده است كه دریافت پتاسیم مازاد در رژیم غدایی روزانه، موجب كاهش فشار خون در افراد دارای فشار خون طبیعی و افراد با فشار خون بالا می‌شود.

زرد‌آلو به دلیل داشتن پتاسیم بالا، به عنوان یك میان وعده و دسر خوب برای سالمندانی كه از افسردگی روانی و گیجی ناشی از فقدان پتاسیم در رژیم غذایی رنج می‌برند بسیار مفید است.
 
زردآلو به دلیل داشتن فیبر غذایی و افزایش تدریجی قند خون به عنوان یك میان‌وعده كامل كم‌كالری برای افرادی كه برنامه كاهش وزن دارند، مفید است.

انواع نرم و گوشتی آن بهتر است. برگه‌های زردآلویی كه با مواد شیمیایی خشك می‌شود مفید نیستند، زیرا تركیبات گوگردی دارند.

فیبر‌های موجود در زردآلو مانند هلو در بدن آب زیادی به خود جذب كرده ‌و مانع دفع آب و خشكی بدن ‌می‌شوند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره