وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ماسک هایی برای برطرف کردن چین و چروک پوست

ماسک هایی برای برطرف کردن چین و چروک پوست

 چروک ها ، نخستین علامت پیری هستند که به علت از دست رفتن قابلیت ارتجاعی پوست، پدید می آیند. اصولا زندگی سالم  و بدون هیجانات عصبی، همواره پوست را جوان و خوش رنگ، نگه می دارد، اما دشواری های زندگی ،مشغله ی زیاد، استعمال الکل، زیاده روی در آرایش، به راحتی می توانند پوست را چروک نمایند.

 

برای اینکه قابلیت ارتجاعی بودن پوست حفظ شود، ساده ترین روش شست و شوی صبح و عصر با آب سرد یا شیر تازه است. ماساژ پوست که ماهیچه های صورت را تقویت می کند و جریان خون را در پوست تشدید می نماید، از پیدایش چروک جلوگیری می نماید. برای این کار با کمک دو انگشت دست ماساژ را در امتداد خطوط به وجود آمده در روی صورت یا گردن شروع می کنید. یادتان باشد که قبل از ماساژ حتما به پوست، کرم مرطوب کننده زده باشید.

 

البته ماساژ صورت باید قبل از آرایش باشد و پس از ماساژ پوست صورت را با لوسیون های قابض شست و شوی داد. برای پلک ها می توان از ماساژ با محلول آب لیمو، اسید بنزوئیک و گنه گنه استفاده نمود. گذاشتن ماسک هر چند وقت یک بار برای پوست نیز مفید است. کرم حاوی هورمون نیز از چروک شدن پوست جلوگیری می کند (ولی نباید از اثرات سوء آن غافل شد).

 

در اشخاصی که دچار چروک های پیش رس هستند، رعایت اصول بهداشت پوست و استفاده از لوسیون ها و ماساژ به وسیله دست یا روش های موضعی و کرم های حاوی هورمون و سرانجام جراحی پلاستیک از جمله روش های درمانی محسوب می گردد. ما در این قسمت سعی داریم تا شما را با ماسک های ضد چروک آشنا کنیم. ماسک های سفیده تخم مرغ بهترین ماسک برای از بین بردن چین و چروک صورت می باشد.

 

تذکر: برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک در صورت و حفظ نرمی و لطافت پوست، بهتر است برای پاک کردن آرایش صورت از آب سرد استفاده نمایید.

 

ماسک های ضد چروک عبارتند از :
سفیده تخم مرغ را کاملا زده و مانند ماسک های دیگر برای رفع چین و چروک صورت و زه کشی آن استفاده کنید. پوست میوه به را 15 روز در الکل، خیس کرده و سپس این عصاره را همراه با آب بر روی صورت مالش داده تا چین و چروک های آن را از بین ببرد.

 

ابتدا دانه های رازیانه را آسیاب کرده و به صورت پودر نرمی درآورید. یک قاشق مرباخوری از آن را با یک فنجان آب جوش به مدت 1 ساعت در قوری خیس کنید. سپس به آرامی به مدت 3 دقیقه حرارت دهید. در قوری را با پارچه کاملا بپوشانید تا دم بکشد، آن را صاف کنید و با 1 قاشق مرباخوری عسل مخلوط کنید. برای تهیه ماسک صورت دم کرده فوق را با مقدار مساوی ماست مخلوط کرده و به صورت و دست ها بمالید. مدت زمان 15 الی 20 دقیقه برای اثر ماسک کافی است.

 

جو را به مدت یک روز در آب ولرم خیس کرده آن را صاف کنید و این آب صاف شده را با سفیده تخم مرغ که کاملا زده شده و کف نموده، مخلوط کرده و مقداری صمغ عربی به آن اضافه نمایید. این ماسک را به مدت 30 دقیقه  بر روی صورت قرار داده و بعد صورت را با آب سرد شست و شو دهید. این ماسک به علت داشتن سفیده تخم مرغ و جود برای درمان چین و چروک پوست بسیار مفید است.

 

هویج چون سرشار از ویتامین “A” می باشد، باعث ترمیم و رشد سلول های پوستی می گردد و از این رو در از بین بردن چین و چروک پوست بسیار موثر می باشد. برای تهیه این ماسک هویج را رنده کرده و در روی پوست قرار می دهید یا این که می توانید از آب هویج با کمک پنبه بر روی پوست، استفاده نمایید.

 

سبوس غلات را در مقدار اندکی شیر خیس نموده و پس از گذشت 8 ساعت این مخلوط را روی حرارت برای مدت 40  دقیقه قرار دهید و بعد به آن سرکه سیب را اضافه کرده و بگذارید تا سرد شود ،حالا مقداری از این ماسک را به صورت زده و با دست ماساژ دهید، بعد از گذشت حدود 20 دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید. مقداری گلبرگ گل گندم را در مقداری آب جوش دم کنید و بگذارید تا 15 دقیقه بماند، سپس آن را صاف کرده و به صورت خود بمالید. این عمل به طور موثری از پیدایش چین و چروک جلوگیری می کند.

 

مقداری سیب ریز شده را در مقداری شیر بپزید. پس از پختن، سیب ها را له کرده و به صورت ولرم بر روی پوست خود قرار دهید. این عمل برای مبارزه با چین و چروک بسیار مفید می باشد. مقدار آب پیاز سوسن را با هم وزن خود عسل و 2 قاشق موم سفید آب شده، مخلوط نمایید .این ماسک را به مدت 20 دقیقه  بر روی صورت خود قرار داده سپس با آب ولرم آنرا بشویید.

 

تنطوری از پوست به را تهیه کرده و آنرا با آب مخلوط کنید و به پوست خود بمالید . ماساژ پوست با جوشانده پیاز، موجب از بین رفتن چین و چروک می گردد. مالیدن روغن بادام تلخ بر پوست چین و چروک و ترک خوردگی پوست را از بین می برد . ماساژ پوست با رب انگور چین و چروک صورت را از بین می برد.

 

یکی از ماسک های مهم در از بین بردن چین و چروک عبارت است از:
آب پیاز دو قسمت ، شیره سوسن سفید یک قسمت ، عسل دو قسمت ، موم سفید یک قسمت، شیر یک قسمت این مواد را کمی حرارت دهید تا موم، آب شود و پس از سرد شدن شب ها پیش از خواب بر روی پوست بمالید چربی اضافی اش را پاک کرده و صبح روز بعد صورت را بشویید.

 

روغن کرچک نیز در راه مبارزه با چین و چروک بسیار موثر است. مخلوط عسل و سفیده تخم مرغ و قرار دادن آن به مدت 15 دقیقه بر روی پوست و سپس شستن پوست با آب نیمه گرم نیز ماسک خوبی برای از بین بردن چین و چروک پوست  است .

 

سفیده تخم مرغ را خوب به هم بزنید و با گلاب مخلوط نمایید و بعد روغن بادام و زاج سفید را به آن اضافه کنید. این ماسک را به مدت 30 دقیقه بر روی پوست قرار دهید.برای رفع چروک های پوستی می توان از کمپرس برگ های تازه قان، چند بار در روز استفاده کرد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره