وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تأثیر فوق العاده ماست ترش بر پوست صورت

تأثیر فوق العاده ماست ترش بر پوست صورت
شفاف‌ سازی پوست با کمک طب سنتی
به گزارش ایران ناز یك متخصص طب سنتی و متخصص پوست و مو گفت: پوست یک عضو ضعیف است و اختلالات اعضای درونی به خصوص دستگاه گوارش آن را دچار مشکل می‌کند و تاکید می‌شود قبل از استفاده از دارو‌های موضعی بر روی پوست عوامل داخلی درمان شود.

دکتر لیلا شیربیگی با توجه به دیدگاه طب سنتی در درمان و مراقبت‌های پوستی، اظهارداشت: در زمینه مراقبت‌های پوستی استفاده از ماسک‌های تغذیه‌ای اهمیت بالایی دارد. زرده تخم مرغ در طب سنتی پایه و اساس بیشتر ماسک‌های پوستی را شامل می‌شود.

وی افزود: در برخی از افراد ماست ترش پایه تهیه نمودن ماسک را شامل می‌شود که گاهی برای افزایش خاصیت کمی به آن آبلیمو و یا سایر میوه‌های ترش افزوده می‌شود. در این راستا توصیه می‌‎شود ماسک‌ها به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست قرار بگیرد. به گفته دکتر شیربیگی، توت فرنگی به عنوان یک لایه بردار مناسب پوست در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زمان آغاز ماساژ و مدت انجام آن
این متخصص پوست و مو در طب سنتی با تاکید بر نقش ماساژ در جلوگیری از پیری و چروکیدگی پوست، افزود: ماساژ صورت به وسیله روغن کدو و یا سایر مواد نرم کننده به صورت ۱۰ دقیقه در هنگام شب می‌تواند نقش بسزایی در پیشگیری از چروکی پوست داشته باشد.

وی اضافه كرد: ماساژ‌های شبانه باید به مدت سه هفته متوالی انجام شود تا در رفع التهابات پوست و جریان خون در زیر پوست موثر باشد. دکتر شیربیگی در خصوص زمان مناسب برای آغاز ماساژ تصریح كرد: ماساژ صورت باید از سن کم و در حدود ۲۵ الی ۲۶ سالگی قبل از آغاز فاز چرکی پوست شروع شود.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد صحیح اعضای داخلی بدن و سیستم گوارش در زمینه درمان بسیار نقش دارد. پزشک در درجه اول باید تغذیه، معده، کبد و سایر اعضای بدن بیمار را مورد بررسی قرار دهد و سپس در صورت نیاز برای پوست درمان مستقیم صورت گیرد. این متخصص پوست و مو طب سنتی افزود: درصورتی که ماساژ صورت بگیرد اما عوامل و اعضای داخلی بدن عملکرد مناسبی نداشته باشد نمی‌توان از پوستی مناسب بهره‌مند شد.

دکتر شیربیگی با توجه به تاثیر غلظت خون در رنگ و شفافیت پوست اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین دلایل خوش رنگی و شفافیت پوست میزان غلظت خون است. هر چه خون غلیظ‌تر باشد پوست تیره‌تر خواهد شد. بنابراین پوست این افراد باید از طریق تغذیه درمان شود.

آبگوشت پوست را شفاف می‌کند
وی با اشاره به غذا‌های مولد خون و فراموش شده در سبد تغذیه خانوار‌ها بیان کرد: غذاهایی از قبیل آبگوشت بسیار در شفافیت پوست موثر است. به افراد توصیه می‌شود گوشت را با نخود در هم آمیخته و به مقدار اندک سه الی چهار بار در هفته مصرف کنند و با افزودن برنج و زیره می‌توان از بروز نفخ پس از مصرف آبگوشت جلوگیری نمود.

شیربیگی با تاکید بر عدم استفاده از روغن زیتون برای پوست گفت: روغن زیتون دارای طبع گرم و خشک است به همین دلیل و به علت دارا بودن حرارت بالا منجر به خشکی پوست می‌شود بنابراین تاکید می‌شود از روغن‌های که دارای حرارت کمتری هستند مثل روغن خیار استفاده نمایند.

این دکترای طب سنتی با توجه به خارش التهاب پوستی در کودکان خاطرنشان کرد: در کودکانی که دچار این عارضه هستند می‌توان با ماساژ روغن بنفشه در پایه روغن بادام از شدت التهاب آن کاست.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره