وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دغدغه های یک ازدواج به سبک ایرانی

دغدغه های یک ازدواج به سبک ایرانی
مایحتاج ازدواج: از بین این همه لباس عروسی، کدام را انتخاب کنم؟ کدامش به من بیشتر می‌آید؟ کدام‌یک از این کفش‌ها راحت‌تر و مناسب‌تر است؟ برای انتخاب حلقه مناسب، چه فاکتورهایی را باید در نظر بگیرم؟ و… اگر هرکدام از این سؤال‌ها، سؤال شما هم هست و جوابش برایتان مهم است، «راهنمای خرید ازدواج» این شماره را از دست ندهید…

راهنمای خرید لباس عروس – ساده و راحت اما شاد و زیبا

شاید برای خیلی از عروس‌خانم‌ها هیچ چیزی لذت‌بخش‌تر از پوشیدن لباس‌های عروس پفی، پرنسسی و براق که در جنس‌های حریر و تور می‌درخشند، نباشد. ولی طراحان لباس عروس معتقدند اصول مهمی در انتخاب لباس عروس وجود دارد که رعایت آنها از شکل وجنس لباسی که عروس‌ها می‌پوشند، مهم‌تر است. با برخی از این اصول، آشنا شوید.

1 اگر قدتان بلند نیست، لباس پرنسسی نپوشید

لباس‌های پرنسسی بیشتر برای عروس خانم‌های قد بلند مناسب‌اند چون دامن این لباس‌ها خیلی پف‌دار است و خودبه‌خود قد شما را كوتاه‌تر جلوه می‌دهد. بنابراین اگر شما ریزنقش هستید یا قد چندان بلندی ندارید، بهتر است به كمك خانم صاحب مزون به دنبال مدل‌هایی بگردید كه به اندام شما مثل شمع بنشیند. اگر كسانی‌كه قد كوتاهی دارند، در شب عروسی لباس‌های پف‌دار بپوشند، كوتاه‌تر به‌نظر می‌رسند. اگر خیلی ظریف و كوچك باشید، در لباس عروس‌های حجیم و پف‌دار گم خواهید شد. اگر ریزنقش و چندان قدبلند نباشید، لباس عروس‌های بلند و ماكسی شما را قدبلندتر نشان می‌دهد.

2 با آقایان نروید دنبال لباس‌عروس‌!

خریدن لباس عروس ذوق و سلیقه و حوصله می‌خواهد. باید برای این‌كار وقت بگذارید. مطمئن باشید که پشیمان نمی‌شوید. چون اولین و آخرین باری است كه این كار را انجام خواهید داد. پف‌دارترین و دنباله‌دارترین لباس‌هایی را كه تاكنون در عمرتان دیده‌اید، امتحان كنید. شاید لباس عروس ایده‌آل شما همان لباسی باشد كه اصلا فكرش را هم نمی‌كنید. توصیه ما این است كه با یك خانم به خرید لباس عروس بروید نه با آقای داماد. آقایان اصولا حال و حوصله خرید ندارند و مطمئن باشید وقتی شما لباس عروس سوم را امتحان می‌کنید، برای اینكه از این خرید كسل كننده خلاص شوند، به شما خواهند گفت این لباس بهترین است اما اگر سر فرصت و حوصله لباس عروس دلخواه‌تان را پیدا كردید، می‌توانید همسر آینده‌تان را سورپرایز كنید. به همین سادگی.

3 لباس عروس خودش زیباست

به بالاتنه لباس عروسی كه می‌خواهید بخرید خوب دقت كنید. بالاتنه‌های خیلی تنگ، ممكن اسام شما را بزرگ نشان بدهند و این در یك مهمانی زنانه چندان جالب نیست. سفیدی لباس عروس به اندازه كافی شما را مركز توجه قرار می‌دهد. لازم نیست زیاده‌روی كنید. لباس عروس خودش زیباست. لازم نیست خودتان را برای به یادماندنی شدن به زحمت زیادی بیندازید و مدل‌های فوق‌العاده را انتخاب كنید.

4 لباسی متناسب با اندام خود‌تان انتخاب کنید

لباس عروسی كه روی جارختی زیباست، لزوما روی اندام شما زیبا نیست. نكات قوت و ضعف اندام شما بهترین راهنما برای انتخاب لباس عروس ایده‌آل شماست. می‌توانید با كمك یك خیاط ماهر، لباسی را بدوزید كه برای اندام شما ایده‌آل است و شما را بسیار رویایی در آن شب به یادماندنی نشان خواهد داد. لباس عروس ایده‌آل شما حتما وجود دارد. مهم این است كه شما بتوانید آن ‌را پیدا كنید.

5 می‌خواهید چقدر هزینه کنید؟

در مزون‌ها می‌توانید مدل لباس عروس دلخواه‌تان را از روی ژورنال انتخاب كنید و سفارش دوخت آن ‌را بدهید. فراموش نكنید معمولا تفاوت قیمت اجاره و خرید لباس عروس در این مزون‌ها دست كم 100 هزار تومان است. در اجاره، مزون لباس عروس را به تن شما و برای شما می‌دوزد ولی شب پس از عروسی، لباس عروس را به مزون برمی‌گردانید. قیمت لباس‌های عروسی براساس كاردستی كه برای تزیین بالاتنه و تور دامن آن پرداخت كرده‌اید، بسیار متفاوت است. لباس عروسی‌های خارجی معمولا چون كار دست كمتری روی‌شان انجام شده‌ است، قیمت ارزان‌تری دارند ولی اگر شما لباس عروس‌های مارك‌دار را از روی ژورنال انتخاب كنید، باید منتظر پرداخت قیمت‌های گران‌تری هم باشید. فراموش نكنید میدان محسنی تنها بازار بورس لباس عروس در تهران نیست. كوچه برلن و كوچه رفاهی بورس دیگر لباس عروس در تهران است كه شما می‌توانید لباس‌های عروس زیبایی را با قیمت بسیاربسیار كمتر از آنجا تهیه كنید. اگر هم قصد خرید لباس عروس از این بورس را ندارید، حتما به آنجا سری بزنید چون در آنجا هر مغازه لباس عروس‌های زیادی را به تن مانكن و آماده در معرض دید شما قرار داده است و می‌توانید حداقل از میان مدل‌های دوخته شده و آماده، تصویری از لباس عروس دلخواه‌تان به‌دست بیاورید.

6 چه رنگی را ترجیح می‌دهید؟

از قدیم‌ها در ذهن بیشتر ما لباس عروس سفید بوده است ولی خیلی هم به این قانون نانوشته اعتماد نكنید. اگر سری به مزون‌های دوخت لباس‌ عروس بزنید، می‌بینید كه بدتان نمی‌آید، لباس عروس‌هایی با رنگ كرم، نباتی و حتی بژ سفارش دهید. بد نیست رنگ این لباس عروس‌ها را هم روی پوست‌تان امتحان كنید. شاید شما در یك لباس عروس كرم خیلی زیباتر از یك لباس عروس سفید به‌نظر برسید. دقت كنید اگر لباس عروس‌تان را در این رنگ‌ها انتخاب می‌كنید، حتما باید تورتان را هم در همین مایه‌ها و تونالیته‌‌های رنگی انتخاب كنید.

7 فصل عروسی هم مهم است

اگر شما در فصول زمستان و پاییز قصد دارید جشن ازدواج‌تان را برگزار كنید، باید دور خرید لباس عروس‌های دنباله‌دار را خط بكشید چون در این فصول هوا بارانی و برفی می‌شود و شما حتما دوست ندارید با یك لباس عروس گلی وارد مجلس شوید. لباس عروس بدون دنباله برای این فصول مناسب‌ترند ولی اگر بازهم تمایل دارید كه این لباس عروس‌های دنباله‌دار را انتخاب كنید، حداقل لباس‌های دنباله‌داری را برگزینید كه می‌توانید پارچه دنباله‌دار آن ‌را جدا كنید و هنگام رسیدن به سالن آن ‌را دوباره به لباس عروس‌تان وصل كنید. البته محل برگزاری جشن ازدواج‌تان هم مهم است. در باغ مسلما شما نمی‌توانید چنین لباس‌هایی بپوشید.

8 شما ستاره سینما نیستید

شاید شما در تلویزیون فیلم عروسی «پرنسس دایانا» همسر ولیعهد انگلیس را دیده‌ باشید كه لباس عروسی‌اش چند متر دنباله داشت ولی این فقط یك عروسی تشریفاتی و تبلیغاتی بوده است كه چند نفر فقط برای حمل دنباله این لباس عروس استخدام شده بودند. شما می‌خواهید در جشن ازدواج‌تان راحت باشید و بتوانید با آسایش این سو و آن سو بروید. پوشیدن چنین لباس‌هایی فقط دست و پای شما را می‌بندد و اجازه نمی‌دهد در این شب رویایی راحت باشید. لباس عروسی را انتخاب كنید كه در آن اول از همه احساس راحتی كنید.

9 مدل‌های عجیب و غریب نخرید

فقط همین امشب لباس عروس در تن شماست و قرار است سال‌ها بعد لباس عروس‌تان را كه در آن شب رویایی به تن كرده‌اید، در عكس‌های عروسیتان تماشا ‌كنید ولی دقت كنید كه لباس عروسی را برگزینید كه بعدا خجالت نكشید آن ‌را به دیگران نشان دهید. برخی از مدل‌های لباس عروس سال‌های سال كهنه نمی‌شوند و همیشه زیبا هستند. بنابراین به سراغ انتخاب این مدل‌ها بروید.

راهنمای خرید دسته‌گل عروس – شاخه‌ گلی برای عروس

یكی از نكاتی كه بیشتر مهمان‌ها به آن توجه می‌كنند، دسته‌گل عروس‌خانم است. ما یک راهنمای خوب برای سفارش یک دسته‌گل ایده‌آل برای جشن ازدواج‌تان تدارک دیده‌ایم. اگر فکر می‌کنید که خودتان خیلی خوش‌سلیقه‌‌اید كه هیچ؛ اما اگر می‌خواهید از ما هم بشنوید که چه گل‌هایی برای شما مناسب‌ترند، حتما این منوی كوچولو را بخوانید.

1 به هماهنگی‌اش با لباس عروس فکر کنید

قبل از اینکه دسته‌گل‌تان را سفارش دهید به سبک لباس عروس‌تان توجه کنید. قرار است شما در آن شب رویایی چه لباسی بپوشید، یک لباس کلاسیک و پرنسسی، یک لباس ساده سفید یا یک لباس مسحورکننده مدرن؟ سبک لباس شما در انتخاب دسته‌گل شما بسیار مهم است. اگر لباسی با دنباله بلند دارید، می‌توانید دسته‌گل‌های آبشاری را انتخاب كنید و اگر می‌خواهید لباس پرنسسی بپوشید، دسته‌گل‌های گرد بیشتر با لباس شما جور در‌می‌آیند. در اصل تناسب دسته‌گل با لباس‌تان خیلی در زیبایی و خیره‌كنندگی شما نقش دارد.

2 به رنگ فصل هم فکر کنید

اگر شما ترکیب رنگ دسته‌گل‌تان را هماهنگ با فصل سال انتخاب کنید، در آن معرکه می‌شوید. دسته‌گل‌های کهربایی، نارنجی و قرمز با فصل پاییز هماهنگی دارند ولی دسته‌گل‌های نقره‌ای، سفید و طلایی برای فصل زمستان مناسب‌اند. اگر قرار‌است برای فصل بهار جشن ازدواج‌تان را برگزار كنید، سراغ دسته‌گل‌های صورتی، آبی و سبز بروید. دسته‌گل‌هایی به رنگ مرکبات هم برای عروسی تابستانی شما عالی خواهند بود. فراموش نکنید دسته‌گل‌هایی با رنگ قرمز و نارنجی و زرد برای پاییز عالی هستند ولی در فصل بهار شما انتخاب‌های بسیاری برای گل‌های دسته‌گل ازدواج‌تان خواهید داشت. البته اغلب عروس‌خانم‌ها دسته‌گل‌های سفید و سبز را برای ست كردن با لباس عروس‌شان ترجیح می‌دهند.

3 به گلفروش‌تان اعتماد کنید

بهتر است به گل‌ فروش اعتماد کنید. به او دقیقا توضیح دهید که چه مدل دسته‌گلی با چه ترکیب گلی را دوست دارید ولی بعد او را آزاد بگذارید تا دسته‌گل‌تان را تزیین کند. بالاخره کار او هرروز تزیین گل است و خیلی بیشتر از شما می‌داند كه چه می‌كند.

4 دسته‌گلی هم‌قد و قواره خود‌تان بخرید

دقت کنید که دسته‌گل شما تمام دست و انگشتان شما را نپوشاند. عروس‌خانم‌های ریزنقش دسته‌گل‌هایی را انتخاب کنند که جمع وجورتر و مناسب قد و قواره‌شان باشد ولی عروس خانم‌های قدبلندتر می‌توانند دسته‌گل‌های بزرگ‌تری را برگزینند. بالاخره هم در عكاسی و فیلم‌برداری و هم در مراسم‌تان باید حلقه و دست‌بند و ساعت‌تان دیده شود. نه؟

5 دسته‌‌گلی میوه‌ای و خوش‌بو بخرید

اگر کمی ابتکار به خرج دهید می‌توانید دسته‌گل‌های منحصر به فردی سفارش دهید که در آن از ترکیب میوه‌ها و سبزی‌ها و حتی تور و روبان استفاده شده باشد. البته این نوع دسته‌گل برای عروس‌هایی مناسب است كه دوست دارند متفاوت باشند. اگر هم قرار است جشن ازدواج شما در یک فضای بسته و کوچک مثل منزل‌تان برگزار شود به سراغ گل‌هایی در دسته‌گل‌تان بروید که بوی زیادی نداشته باشند. مثلا گل مریم و شب‌بو برای چنین مراسمی مناسب نیستند. برعکس شما می‌توانید چنین گل‌های خوش‌بویی را برای جشن‌های مفصل‌تر و در فضای بازی مثل باغ استفاده کنید.

6 مواظب لباس‌تان هم باشید!

قطعا شما دوست ندارید گرده گل‌ها، لباس‌تان را کثیف کنند و یا شما را در لباس عروس و آرایش به عطسه و حساسیت بیندازند. بنابراین گل‌هایی را برای دسته‌گل ازدواج‌تان برگزینید که گرده پخش نکنند. اگر هم به حساسیت فصلی دچار هستید، در انتخاب گل‌ها دقت کنید. به هر حال دیدن عروسی كه مدام عطسه می‌زند و دچار آب‌ریزش بینی شده، چندان جالب نیست.

7 چه سبکی را ترجیح می‌دهید؟

سبک‌های خاصی برای آراستن دسته‌گل عروس وجود دارد که اول باید ببینید راحت‌اید کدام مدل را در تمام طول عروسی در دست بگیرید و درضمن کدام مدل به لباس شما بیشتر می‌آید؟• دسته‌گل‌های بازویی: این دسته‌گل‌ها معمولا دسته‌گل‌هایی هستند که ساقه بلندی دارند و هنگامی‌که آنها را در لباس عروس در دست می‌گیرید، تا آرنج شما را می‌پوشانند. این سبک دسته‌گل عروس بیشتر حالت کلاسیک و قدیمی دارد.• دسته‌گل‌های آبشاری: دسته‌گل‌های آبشاری برای مهمانی‌های عروسی خیلی مجلل و تشریفاتی مناسب‌اند. در این دسته‌گل‌ها، گل‌ها به صورت آبشاری از دسته‌گل به سمت پایین آویزان می‌شوند. شما می‌توانید یک نوع گل را با سبزه‌ها و روبان‌های آویزان برای طراحی این دسته‌گل شیک به کار ببرید.• دسته‌گل‌های گرد: دسته‌گل‌هایی که به‌صورت گرد آراسته شده‌اند، تقریبا برای هر لباس و جشنی مناسب‌اند. این دسته‌گل‌ها را معمولاً گل فروشی‌های معتبر درست می‌کنند چون در طراحی این دسته‌گل‌ها تبحر زیادی دارند.

• دسته‌گل‌های دست‌بندی: اگر شما حال‌وحوصله در دست داشتن دسته‌گل در تمام جشن ازدواج‌تان را ندارید، بهتر است دسته‌گل‌های کوچکی را سفارش دهید که به‌وسیله یک کش که روی آن با روبان تزیین شده مثل یک دست‌بند دور مچ شما بسته می‌شود. این دسته‌گل‌ها برای لباس‌های عروسی ساده‌تر مناسب‌اند.

 
12 نکته درباره کفش عروس‌خانم – کفش شما روشن!
خانم‌هایی که همسرشان خیلی از خودشان قدبلندتر است، احتمالا برای شب عروسی‌شان دنبال کفشی می‌گردند که بتواند قدشان را کم‌وبیش هم‌تراز همسرشان نشان بدهد. ولی آیا فکر می‌کنید می‌توانید تمام شب با چنین کفشی راحت باشید؟
 12 توصیه زیر کمک‌تان می‌کند کفش عروسی‌تان را درست انتخاب کنید.

1اول از همه، راحتیمهم‌ترین نکته‌ای که در انتخاب کفش لباس عروسی‌تان باید به خاطر داشته باشید، این است که باید در آن راحت باشید. شما قرار است این کفش را تمام طول شب به پا کنید و با آن راه بروید و برقصید. اگر پاشنه آن خیلی بلند باشد یا پاهایتان را بزند، اعصاب‌تان به‌هم می‌ریزد. بنابراین به سراغ کفش‌هایی نروید که پاشنه خیلی بلند و ظریفی داشته باشند یا شیب کف کفش خیلی زیاد باشد. کفش‌هایی با بندهای ظریف و محکم روی انگشتان پا نیز باعث رد انداختن روی انگشتان پای شما می‌شوند.

2 جنس کفش عروسی مهم استجنس کفش عروسی شما هم خیلی مهم است. ابریشم و ساتن دو جنس پارچه مناسب برای طراحی رویه کفش لباس عروس هستند. با این حال جنس پارچه‌ لباس عروس شما هم می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب جنس رویه کفش لباس عروسی‌تان باشد. شما حتی می‌توانید تکه‌ای از پارچه لباس عروس‌تان را به کفاش بدهید تا با آن رویه کفش لباس عروس‌تان را بدوزد و روی کفش‌تان آن را به‌کار ببرد. اگر روی لباس بالا تنه‌تان کار شده، می‌توانید بخشی از این پارچه کار شده را روی کفش‌تان به کار ببرید.

3 غروب بروید خریدبهترین زمان برای خرید کفش لباس عروسی‌تان، ساعات پایانی روز و غروب است چون در تمام روز بر اثر راه رفتن و ایستادن روی پاها، پاها کمی‌ ورم می‌کنند و بزرگ‌تر می‌شوند ولی اگر شما صبح به خرید کفش عروسی‌تان رفته باشید، ممکن است این کفش، عصر (روز) مراسم پای شما را بزند.

4 به کف محل برگزاری جشن توجه کنیدعروسی شما قرار است در باغ برگزار شود یا در یک سالن که با قالی فرش شده؟ کفش‌های عروسی با پاشنه تیز برای مراسم جشن ازدواج در باغ مناسب نیست چون پاشنه آن درون گل و خاک زمین چمن فرو می‌رود. برای این مکان‌ها از کفش‌های تخت یا با پاشنه پهن استفاده کنید. اگر قرار است مراسم شما در سالن، با کف‌پوش فرش یا پارچه‌های ابریشمی و براق و سفید برگزار شود، شاید لازم باشد کف کفش‌تان را کفی‌های عاج‌دار که با کف اصطکاک ایجاد می‌کنند، بچسبانید.

5 یک جفت کفش کمکی داشته باشید!

بهتر است بیشتر به فکر خودتان باشید و یک جفت کفش راحت‌تر برای ساعات پایانی جشن ازدواج‌تان تهیه کنید. شما می‌توانید این جفت کفش کمکی را از انواع تخت یا با پاشنه 3 سانتی‌متر انتخاب کنید و وقتی حسابی از کفش‌هایتان کلافه شدید، آنها را تعویض کنید.
6 پوشیدن آزمایشی یادتان نروداگر شما روزی چند ساعت کفش لباس عروسی‌تان را در منزل بپوشید و با آن راه بروید، هم به راه رفتن با آن عادت می‌کنید و هم می‌توانید با آن بایستید. مطمئن باشید راه رفتن و رقصیدن با یک کفش پاشنه‌بلند سفید در یک لباس بزرگ و حجیم و سنگین کار بسیار دشواری است.

7 تکه‌ای از پارچه لباس عروس‌ را همراه خودتان ببریدوقتی برای خرید کفش عروسی‌تان می‌روید، بهتر است تکه‌ای از پارچه لباس عروس‌تان را همراه ببرید. درست است که رنگ لباس عروسی شما سفید است ولی رنگ‌های سفید هم ته رنگ‌های یاسی، صورتی، طلایی… متفاوتی دارند. ممکن است شما رنگ لباس و کفش عروسی‌تان را در یک زمینه انتخاب نکنید و رنگ کفش‌تان هماهنگ با رنگ لباس‌تان نشود.

8 کفشی مانند کفش عادی‌ خودتاناگر شما در حالت عادی به کفش پاشنه 3 سانتی‌متر عادت دارید، سعی‌کنید در جشن ازدواج‌تان هم پاشنه کفش‌تان را در این مایه انتخاب کنید ولی اگر به دنبال پوشیدن کفش‌هایی با پاشنه‌های بلندتر هستید، اول باید ببینید که به پوشیدن این کفش‌ها عادت دارید یا نه.

9 رنگ‌های روشن مثل کرم و نباتیکفش لباس عروسی‌تان که رنگ آن کاملا سفید باشد، شاید بعدها دیگر به درد شما نخورد چون کفش سفید با لباس‌های دیگر معمولا جور درنمی‌آید. به جای آن اگر لباس عروسی‌تان بلند است و کفش‌های شما اصلا به چشم نمی‌آید، می‌توانید سراغ خرید کفش‌های کرم و نباتی یا رنگ‌های روشنی در همین طیف بروید که در بعد از جشن ازدواج‌تان هم بتوانید آنها را با لباس‌های دیگر ست کنید.

10کفش‌های حصیریاگر لباس عروس شما عروسکی یا دنباله‌دار است (طوری که کفش شما زیر دامن آن پنهان می‌شود) می‌توانید کفش‌های با پاشنه حصیری یک تکه را برای لباس عروسی‌تان انتخاب کنید. این کفش‌ها کمک می‌کنند که شما با وجود اینکه قد‌بلندتر به نظر می‌رسید، سطح اتکای وسیع‌تری روی زمین داشته باشید و بتوانید راحت‌تر راه بروید و تعادل‌تان را حفظ کنید.

11کفشی مناسب لباس عروسی‌تانگاهی لباس عروس به شکل یک پیراهن سفید است که قد آن تا زانو یا زیر زانو می‌رسد. اگر لباس عروس شما هم خیلی بلند نیست، باید زیبایی کفش لباس عروسی‌تان را در درجه اول اهمیت قرار دهید. معمولا کفش‌های پاشنه‌بلند با بندهایی که روی ساق پا بسته می‌شوند، می‌توانند برای چنین لباس‌های عروسی ایده‌آل باشند.

12روزنامه‌های خیس با آب‌لیمواگر با تمام این تدابیر احساس می‌کنید که کفش شما پایتان را می‌زند، باید از چند صفحه روزنامه و آب‌لیمو استفاده کنید. روزنامه‌ها را با آب‌لیمو خیس کنید و درون کفش‌تان بچپانید و بگذارید یک شب بماند. کفش شما اندکی جا باز خواهد کرد.
 
راهنمای خرید حلقه ازدواج – یه حلقه طلایی
خرید حلقه ازدواج هم یکی از اجزای مراسم ازدواج است که اگرچه آسان به نظر می‌رسد، ولی معمولا وقتی پای خریدش به میان می‌آید، وسواس بیش از اندازه مانع این می‌شود که انتخاب راحت و درستی داشته باشیم. این مطلب سعی می‌کند با زبانی ساده و کاربردی، به‌تان کمک کند در خرید طلایی‌ترین حلقه عمرتان موفق عمل کنید.

1 حلقه با انگشتر فرق دارد

از همان اول دنبال انگشترهای بزرگ و پرنگین نباشید. آنها حلقه به شمار نمی‌آیند. حلقه خیلی ظریف است و روی آن یک ردیف نگین و یا یک نگین درشت کار شده است. شما حتی می‌توانید یک حلقه طلایی ساده را به عنوان حلقه ازدواج‌تان انتخاب کنید. بعدا می‌توانید برای جشن ازدواج یک انگشتر پرنگین را برای روی حلقه ازدواج‌تان بخرید. دقت کنید که حلقه و انگشتر شما باید با یکدیگر هماهنگی رنگ و جنس داشته باشند.

2 حلقه‌تان را سفارش بدهید

اگر خیلی نسبت به رنگ و شکل حلقه ازدواج‌تان حساس هستید و مدل‌های موجود در بازار را نمی‌پسندید، می‌توانید یک مدل حلقه ازدواج‌ را که می‌پسندید پیدا کنید و یک جواهرسازی معتبر پیدا کنید و از او بخواهید عین آن حلقه را برایتان بسازد. دقت کنید حتما مهم است جواهرساز شما در این کار متبحر باشد و حلقه شما را دقیقا با همان ظرافت مورد نظرتان بسازد.

3 حلقه‌های جفت بخرید

بعضی سلیقه‌ها معمولا دنبال حلقه‌های یک جور برای عروس و داماد نمی‌گردند چون در این صورت چون حلقه‌ها جفت هستند، حلقه عروس کمی مردانه و حلقه داماد کمی خصوصیات زنانه خواهد داشت ولی اگر شما به دنبال یک حلقه زنانه باشید، می‌توانید آن را خیلی ظریف و زنانه انتخاب کنید.

4 به نگین‌ها دقت کنید

وقتی می‌خواهید یک حلقه بخرید به نگین‌های آن خوب دقت کنید. بهتر است هر نگین در یک قاب از جنس طلا، محکم شده باشد چون در غیر این صورت احتمال افتادن و جدا شدن نگین‌ها بیشتر است. نگین‌هایی که با چسب به انگشتر چسبیده شده‌اند ممکن است با ضربه و زمین خوردن حلقه شما جدا شوند و مسلما دوباره جایگزین کردن این نگین‌ها گران تمام می‌شود.

5 یک سایز بزرگ‌تر بخرید

وقتی برای خرید حلقه می‌روید، حلقه‌هایی را بخرید که برای دست شما تنگ و جفت و جور نباشند. بالاخره قرار است شما این حلقه را یک عمر به دست کنید. در طول این سال‌ها ممکن است چاق شوید و حلقه شما دیگر قابل استفاده نباشد. اگر حلقه شما اندکی گشاد باشد می‌توانید آن را تنگ کنید ولی به دست کردن حلقه تنگ خیلی دشوار است.

6 دو حلقه بخرید

اگر شما دنبال خرید حلقه‌های پرزرق و برق و پرنگین‌ هستید، باید این احتمال را بدهید که ممکن است وقتی شما این حلقه را در تمام روز دست‌تان می‌کنید نگین‌های آن جدا شود. بنابراین می‌توانید یک حلقه طلایی ساده را برای دم دست‌تان بخرید که هنگام انجام کارهای منزل و یا در محل کار از آن استفاده کنید.

7 نگین‌های درشت ارزشمند‌ترند

جواهرفروشان می‌دانند نگین‌های درشت خیلی باارزش‌تر از نگین‌های ریزند. بنابراین اگر دنبال خرید یک حلقه ارزشمند هستید، حلقه‌هایی را بخرید که تعداد نگین‌های کمترو درشت‌تری داشته باشند. یک تک نگین درشت حلقه بسیار ارزشمندی خواهد بود.

8 انواع تیز را انتخاب کنید

گاهی برخی از حلقه‌ها، زایده‌های تیزی در طراحی‌شان دارند که نگین‌ها روی این زائده‌های تیز وصل می‌شوند. این تیز‌ی‌ها در هنگام کار روزمره به این سو و آن سو می‌گیرند و احتمال جدا شدن نگین‌ها وجود دارد. بنابراین توصیه ما به شما این است که حلقه‌های تخت و گرد را انتخاب کنید.

9 سری به اینترنت بزنید

قبل از اینکه همراه همسرتان به خرید حلقه بروید بد نیست سری به اینترنت بزنید و انواع مدل‌های حلقه‌ها را نگاه کنید. از طرف دیگر بدون همسر‌تان سری به فروشگاه‌ها بزنید تا دقیقا دست‌تان بیاید چه مدل‌ حلقه‌ای می‌خواهید و سپس دو سه مدل را نشان کنید و با کمک همسرتان یکی را انتخاب کنید. مردها معمولا حوصله گشتن چند باره بازار را ندارند.

10 شستشوی حلقه

اگر شما با حلقه ازدواج تان به دستشویی بروید احتمال آلودگی آن وجود دارد. از سوی دیگر پاک کردن صابون از لابه‌لای نگین‌ها شفافیت آنها را از بین می‌برد. بنابراین بهتر است قبل از رفتن به دستشویی حلقه را از دست‌تان خارج کنید.



 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره