وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

راهنمای سفر به شمال

راهنمای سفر به شمال

راهنمای سفر به شمال

شمال کشور همیشه در بین ایرانیان محبوب بوده و یکی از مقاصد اصلی برای سفرها محسوب میشده، اما مسئله مهم این است که بدانیم شمالِ رایج در کلام ما ایرانیان، از آستارا که شمالی‌ ترین نقطه گیلان است شروع می‌شود و تا مراوه ‌تپه در شمال شرقی ‌ترین نقطه گرگان ادامه دارد. این وسعت جغرافیایی زیبا و دلنواز گونه‌ های مختلف گیاهی و جانوری، اماکن دیدنی، فرهنگ‌ ها، غذاهای محلی و بسیاری از سنن و رسوم گوناگون ایران را در دل خود جای داده است. همینجا است که فرق لنگرود و فومن و ساری را می‌توان پیدا کرد. برای استراحت اجاره ویلا شمال از بهترین گزینه ‌ها برای افرادی است که از طبیعت بکر و دست نخورده لذت می‌برند.

 

انتخاب مقصد از بین شهرهای شمالی

 

راهنمای سفر به شمال

 

برای سفر به شمال، ابتدا باید هدف خود را از سفر مشخص کنیم. اهداف سفر نقش بسزایی در انتخاب مقصد دارند. انتخاب مقصد به عوامل گوناگونی بستگی دارد. عواملی مانند: شهر مبدأ، مدت زمان سفر، بودجه در نظر گرفته شده برای سفر، علت سفر، میانگین سنی خود و همسفران و … . عده زیادی هستند که صرفا برای تغییر آب و هوا و بازدید از شهرهای توریستی به شمال سفر می‌کنند. برای آن‌ها اقامت در شهرهای بزرگ استان‌های گلستان، گیلان و مازندران بهترین گزینه است. به عنوان مثال این افراد می‌توانند با اجاره ویلا در رامسر سفر خوبی داشته باشند.

 

در مقابل نیز افرادی هستند که علاقه ای به شلوغی ندارند و می خواهند چند روز تعطیل را از شهرهای شلوغ فاصله گرفته، در مکانی دنج، آرام و خلوت سپری کنند و از آرامش و شادابی طبیعت دست نخورده بهره‌مند شوند. روستاهای زیبای مناطق شمالی، محل بکری برای سکونتی چند روزه هستند. بسیاری از زیبایی‌ها و جاذبه‌های شمال کشور در شهرهای بزرگ و ساحلی نیستند، بلکه در همین روستاها و اماکن بومی جای گرفته‌اند.

 

انتخاب مسیر در سفر به شمال

اگر انتخاب شما مناطق بکر و دست نخورده است، برای اینکه سفری به یاد ماندنی ‌تر را برای خود رقم بزنید، بهتر است از مسیرهای اصلی خارج شده و از جاده ‌های محلی و فرعی به سمت مقصد بروید. این جاده‌ ها کمتر مورد دخل و تصرف سازه ‌های انسانی قرار گرفته و زیبایی های طبیعت بکر را بیشتر به نمایش می‌گذارند.

 

راهنمای اقامت و تفریح در شهرهای شمالی

 

راهنمای سفر به شمال

 

یکی از مهم ترین مسائل و دغدغه های مسافران پیش از سفر مسئله اسکان و محل اقامت است. کیفیت اقامتگاه تاثیر مستقیمی بر کیفیت سفر دارد و از طرفی نیز بخش قابل توجهی از هزینه های سفر به هزینه های مربوط به اجاره اقامتگاه اختصاص پیدا می کند. اجاره خانه های روستایی و یا ویلاها تجربه‌ای دلپذیر را به همراه دارد که علاوه بر عوامل ذکر شده، می‌تواند در شناخت طبیعت و فرهنگ بومی مقصد نیز به ما کمک کند. ضمن اینکه اگر هزینه سفر مسأله مهمی برایمان است، این‌گونه اقامتگاه‌ ها بسیار به صرفه‌تر از هتل ها هستند. معماری خاص بناهای روستایی این مناطق بسیار جلب توجه می‌کنند. این خانه‌ ها با توجه به شرایط اقلیمی و پاسخگویی به نیازهای مهم زندگی انسانی طرح ‌ریزی شده‌اند که اقامت در آن ‌ها می‌تواند ما را با شیوه بسیار متفاوتی از زندگی آشنا کند.

 

بنابراین شما می توانید در سفرتان به رشت بعد از اجاره سوئیت در رشت، زمانی که خیالتان از بابت اقامتگاه و همه مسائل مربوط به آن راحت شد، به تفریح و گشت و گذار در شهر بپردازید. برای اینکه مکان ‌های تاریخی، بومی و گردشگری روستاها را راحت ‌تر پیدا کنیم و در زمان صرفه ‌جویی کرده باشیم، بهترین کار کمک گرفتن از اهالی شهر است، آن ‌ها می‌توانند بهترین راهنما برای ما باشند، زیرا تمام شرایط و راه‌ های شهر خود را می‌شناسند و اطلاعات کامل تر و دقیق ‌تری راجع به مکان ‌های دیدنی خاص محل زندگی خود دارند.

 

معرفی چند جاذبه طبیعی در خط سبز آبی حاشیه خزر

همه ما نیک می‌دانیم که این پهنه خرم و شاداب ایران، علاوه‌بر زیبایی‌های منحصربه‌فردش، بخشی مهمی از تاریخ و تمدن آریایی را در دل خود جای داده است، از این رو دارای اماکن گردشگری بسیار زیادی می‌باشد که معرفی تمام آن‌ها در چند خط امکان‌پذیر نیست. در ادامه این مطلب چند مورد از این جاذبه ها را به اختصار معرفی می کنیم.

 

1. مرداب کندوچال

 

راهنمای سفر به شمال

 

شاید تا به حال اسم مرداب کندوچال به گوشتان نخورده باشد. اگر اینطور است بهتر است همراه ما به جنگل فین بیایید. در دل جنگل فین و در میان انبوهی از درختان سر به فلک کشیده‌اش، مردابی به نام کندوچال نهفته شده است. همه مرداب‌ ها را به عنوان مکان ‌های نفرین شده و منحوس می‌شناسند اما اینجا همه چیز دقیقا برعکس است.

 

همه چیز خیلی هم رویایی و پر از طراوت است. مرداب کندوچال و مناطق اطرافش از زیباترین و سرسبزترین جاذبه های شهر چالوس هستند. اگر به دنبال دور شدن از فضای پر از هیاهوی شهر و غرق شدن در سکوت و آرامش هستید، حتما این محدوده را به عنوان مقصدتان انتخاب کنید.

 

راهنمای سفر به شمال

 

فصل بهار و به خصوص ماه اردیبهشت، بهترین زمان برای بازدید از این مرداب شگفت انگیز است. چون هم آب و هوا در بهترین حالت خودش قرار دارد و هم نیلوفرهای آبی در این روزهای سال شکوفا می‌شوند. ترکیب رنگ سبز و صورتی این منطقه، یک تابلوی نقاشی جذاب را پیش روی شما قرار می دهد. در پاییز هم درخت‌ها با رنگ‌های زرد و نارنجی‌شان چشم نوازی و دلبری می‌کنند. اگر در این فصل راهی مرداب کندوچال شدید، حتماً لباس گرم همراه داشته باشید.

 

بعد از اجاره ویلا در چالوس و اقامت در این شهر خوش آب و هوا و زیبا با نوشهر هم فاصله زیادی نخواهید داشت و می‌توانید وقت ‌گذرانی در مکان های گردشگری و جاذبه های توریستی و تفریحی نوشهر را هم در برنامه سفرتان قرار دهید.

 

2. روستای تاریخی ماسوله

 

راهنمای سفر به شمال

 

اگر به شمال سفر کنید و از روستای ماسوله دیدن نکنید لذت بزرگی را از دست داده‌اید، اصلا اینطور بگویم اگر به شمال بروید و ماسوله را نبینید انگار اصلا به شمال نرفته‌اید. روستای ماسوله یکی از نقاط تاریخی و گردشگری شمال ایران است که به آب و هوای خوش و گاها مه آلود، فضای سرسبز، تابستان های خنک و زمستان ‌های پر برف خود شهرت دارد. اولین چیزی که در روستای ماسوله خودنمایی می‌کند، نمای زیبای خانه های روستایی است که به صورت پلکانی روی هم چیده شده‌اند. خانه ‌هایی که در ارتفاعات قرار دارند به قدری نمای دلپذیری دارند که قابل توصیف نیست.

 

در میان کوچه و پس کوچه ‌های این روستا، بازار ماسوله قرار دارد که روستایی‌ های آن منطقه برای فروش اجناس خود آن را دایر کرده‌اند. عروسک‌ های دست باف و کاموایی، قالیچه ‌های کوچک با نقش و نگار‌های زیبا و ظروف سفالی و سنتی تنها بخشی از صنایع دستی است که در این روستا عرضه می‌شود. ماسوله را هم در لیست برنامه هایتان قرار دهید.

 

3. تالاب انزلی

 

راهنمای سفر به شمال

 

تالاب انزلی نه تنها در ایران بلکه در دنیا شهره‌ی عام و خاص است. طبیعت زیبا و چشم ‌نواز این تالاب بسیاری از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی را به سمت خود می کشاند. نیلوفرهای آبی و نیزارها منظره‌ای چشم ‌نواز خلق کرده‌اند که جزء کوچکی از زیبایی‌های تالاب است. وجود آب شیرین در تالاب باعث شده است پرندگان مهاجر و محلی این مکان را به ‌عنوان زیستگاه خود انتخاب کنند. قایق‌سواری در تالاب امکان گردشگری در طول آن را ایجاد کرده است.

 

از جلوه‌ های جذاب این تالاب، جزیره زیبای آن است که بین دو شهر پر درخشش بندر انزلی و آبکنار واقع شده و با چشم انداز جادویی خود چشم گردشگران را خیره می کند. پرندگان مختلف، گونه‌ های گیاهی متعدد و قایق‌ های بزرگ و کوچک از جمله چیزهایی است که در آنجا به وضوح دیده می‌شود. تالاب انزلی به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود و میزان رطوبت با هیچ یک از دیگر تالاب ‌های مشهور ایران قابل مقایسه نیست و با داشتن آب شیرین نشات گرفته از رودهای جاری، نقش بسزایی در حیات منطقه دارد. اکثر مردم نام تالاب انزلی را با لاله‌ های مردابی آن می شناسند که در اواخر خرداد تا اواخر تابستان رشد می‌کنند و با رنگ و لعاب دلربای خود، نقش و نگاری نو به این تالاب می‌بخشند. این گل‌ها که در لا به لای برگ ‌های پهن و سبز رویش می‌کنند در نوع خود بی‌ نظیر بوده و زیبایی خاصی به این منطقه می‌بخشند. ریشه‌ی این گیاه شناور در آب و ساقه‌ی آن در خارج اب قرار دارد که از دور همچون پرندگانی سربرافراشته به نظر می‌رسند.

 

در ادامه گشت و گذار خود در تالاب زیبای انزلی به پناهگاه حیات وحش سلکه می‌رسید که هر ساله پرندگان مهاجر زیادی در آن ساکن می‌شوند و اگر بخت با شما یار باشد می‌توانید آن‌ها را ببینید و از فاصله‌ی دور عکاسی کنید. برای دیدن این تالاب زیبا بهترین گزینه اجاره ویلا در بندر انزلی و اقامتی چند روزه در این بندر است. به این ترتیب شما می توانید از دیگر جاذبه های انزلی هم دیدن کنید.

 

لیدوماتریپ، انتخابی مطمئن برای اجاره اقامتگاه در سراسر کشور

 

راهنمای سفر به شمال

 

لیدوماتریپ یکی از سامانه های رزرواسیون آنلاین اقامتگاه است که سال هاست در این حوزه فعالیت می کند و تاکنون توانسته بیش از 7 هزار اقامتگاه در سراسر ایران را پوشش دهد. به این ترتیب مسافران برای اقامت دغدغه‌ای نخواهند داشت و به راحتی می توانند در هر شهر یا روستایی که می خواهند، اقامتگاه رزرو کنند. دیگر فرقی نمی کند خواسته شما اجاره سوئیت در بندرعباس باشد یا اجاره ویلا در شمال و یا اجاره سوئیت در کرمان. لیدوماتریپ در بیش از 90 درصد شهر و روستاهای ایران اقامتگاه دارد. شما می توانید با مراجعه به وبسایت لیدوما و انتخاب شهر مقصد همه اقامتگاه های موجود در آن شهر را ببینید و از بین آن ها مناسب ترینشان را انتخاب کنید.

 

همچنین اگر در طول این مسیر مشکل و یا سوالی برایتان پیش آمد، نگران نباشید. تیم پشتیبانی لیدوماتریپ همه روزه و به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به مسافران است.