وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اعدام سالانه 1000 نفر به جرم حمل و قاچاق مواد مخدر

اعدام سالانه 1000 نفر به جرم حمل و قاچاق مواد مخدر
یک نهاد بین المللی حقوق بشر طی گزارشی اعلام کرد که سالانه 1000 نفر در جهان به جرم قاچاق مواد مخدر اعدام می شوند .

به گزارش عصر ایران " انجمن کاهش آسیب بین المللی " ( International harm reduction association ) در وین طی گزارشی نوشت : " سالانه صدها نفر در جهان به جرم مواد مخدر اعدام می شوند ، اگر اعدام های پنهانی در برخی کشورها را نیز در نظر بیاوریم باید گفت که سالانه آمار اعدام شدگان حتی بیش از 1000 نفر است ".

در این گزارش آمده است که اعدام ها در 32 کشور آسیایی و خاورمیانه ای به ویژه در شش کشور چین ، عربستان سعودی ، ایران ، مالزی ،ویتنام و سنگاپور اتفاق می افتد .

در این گزارش آمده است که در سال 2009 صد وهفتاد و دو نفر در ایران به دلیل  جرایم مرتبط  با مواد مخدر اعدام شده اند و اعدام ها بیشتر بر سر قاچاق یا حمل مواد مخدر بوده است .

در این گزارش از کشورهای اعدام کننده خواسته شده تا در مجازات اعدام برای محکومان مواد مخدر تجدید نظر کنند.

 با وجود اعدام سالانه صدها نفر در جهان بر سر حمل یا قاچاق مواد مخدر ، تجارت جهانی این افیون بشری سالانه سودی معادل صدها میلیارد دلار نصیب باندهای بزرگ و بین المللی مواد مخدر می کند .

برخی گمانه ها درباره عدم ریشه کنی تجارت و قاچاق مواد مخدر در جهان حاکی از این حقیقت تلخ است که متاسفانه برخی دولت ها و شخصیت های سیاسی در پشت پرده از باندهای مافیایی مواد مخدر حمایت کرده و برای این کار خود پورسانت های کلانی دریافت می کنند.

سالانه هزاران نفر در سراسر جهان به دلیل استعمال مواد مخدر جان می دهند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره