وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

راه های آرام کردن کودک بیش فعال در پرواز

راه های آرام  کردن کودک بیش فعال در پرواز

راه های آرام  کردن کودک بیش فعال در پرواز

 

اگر کودک مبتلا به بیش فعالی دارید، مسافرت برای شما شرایط ویژه ای دارد. از یک سو باید به فکر سختی ها و مشکلات سفر باشید و طرف دیگر باید حواس خود را معطوف به فرزندتان کنید.

 

با توجه به شرایط و ویژگی های کودک بیش فعال، احتمالا وضعیت سخت و خسته کننده ای را پیش رو خواهید داشت.

 

برای اینکه با مشکلات کمتری در سفر با هواپیما به همراه کودک بیش فعال مواجه شوید، ادامه متن را از دست ندهید.

 

بلیط هواپیما

 

بیش فعالی چیست؟

بیش فعالی یک اختلال رفتاری است که بیشتر در کودکان رخ می دهد. از بین دو جنس نیز، پسران بیشتر از دختران به این اختلال دچار می شوند.

 

کودکان مبتلا به این اختلال در تمرکز و توجه به افراد و اطراف خود مشکل دارند.

 

از دیگر نشانه های این اختلال می توان به فعالیت بیش از اندازه اشاره کرد که معمولا منجر به تنبیه و سپس انزوای اجتماعی کودک یا نوجوان می شود.

 

افراد مبتلا معمولا به انجام عمل، پیش از فکر کردن به عواقب آن اقدام می کنند که باعث مشکلاتی برای خود و اطرافیان شان می شود.

 

چه اقداماتی برای برای آرام کردن کودک بیش فعال در پرواز لازم است؟

هواپیما یک وسیله نقلیه عمومی محسوب می شود که افرادی از سنین مختلف و با ویژگی ها و شخصیت های مختلفی ممکن است از آن استفاده کنند.

 

حضور یک کودک بیش فعال در پرواز ممکن است مشکلات و نارضایتی هایی را برای مهمانداران و سایر مسافران ایجاد کند. پس برای بهبود اوضاع در زمان پرواز، بهتر است تدابیری را قبل از پرواز در نظر بگیرید.

 

در ادامه راه های آرام  کردن کودک بیش فعال در پرواز و نکاتی را مرور می کنیم که می تواند به شما و کودک مبتلا به ADHD  شما کمک کند تا سفر خوبی را با هواپیما پشت سر بگذارید.

 

بلیط هواپیما

 

کودک بیش فعال را برای سفر با هواپیما آماده کنید

کودکان بیش فعال با تغییر ناگهانی و تغییر در کارها تحت تاثیر قرار می گیرند. بهتر است پدر و مادر در مورد سفر با کودک خود حرف بزنند.

 

در مورد اینکه “قرار است به چه جایی سفر کنند و وسیله سفر چیست” توضیح دهید. در مورد سرگرمی های سفر و افرادی که قرار است با آنها ملاقات کنید نیز با او صحبت کنید.

 

در مورد شرایط سفر و استفاده از هواپیما به او اطلاعاتی بدهید و از او بخواهید سوالاتش را در این مورد بپرسد و سپس به سوالاتش پاسخ بدهید.

 

سعی کنید به کودک مسئولیت بدهید و جوایزی را برای او در نظر بگیرید. وعده هایی به او در مورد انجام یک تفریح یا ورزش مورد علاقه اش بدهید. البته که به وعده های خود عمل کنید.

 

چرا که در صورت عدم عمل به وعده ها، تاثیر عمیق و بدی بر او خواهید گذاشت. لازم نیست قول مهم و بزرگی به او بدهید.

 

وعده انجام یک بازی دو نفره در هواپیما نیز می تواند برای یک کودک بیش فعال قابل توجه باشد. از یک هفته قبل از پرواز، تمرینات و تکنیک های آرامبخش را با او انجام دهید.

 

تمرینات تنفس عمیق و آرام سازی را با فرزندتان انجام دهید. در این مورد می توانید از یک متخصص در این زمینه و یا با پزشک او نیز مشورت کنید.

 

یک نکته مهم قبل از سفر با کودک بیش فعال با هواپیما، همراه داشتن داروهای او در هواپیما است.

 

قبل از شروع سفر خود، به پزشک کودک تان مراجعه کرده و نسخه داروهای لازم تا پایان سفر را از او دریافت کنید.

 

از پزشک بخواهید اگر امکان استفاده از داروی آرام بخش خاصی برای مدت زمان پرواز وجود دارد، آن را در نسخه بنویسد.

 

یکی دیگر از از تاثیرگذارترین کارها برای برای آرام کردن کودک بیش فعال در پرواز، تخلیه انرژی او پیش از پرواز است.

 

توصیه می شود قبل از پرواز او را به پارک ببرید و یا در یک محیط باز اجازه فعالیت بدنی و تخلیه انرژی را به او بدهید.

 

بلیط هواپیما

 

کودک بیش فعال را در هواپیما مشغول کنید

در کیف یا چمدان کوچکی که به همراه خود به هواپیما می برید، وسایل، خوراکی ها و اسباب بازی های مورد علاقه کودک را قرار دهید.

 

این موضوع تاثیر قابل توجهی در کنترل فرزند شما حین پرواز خواهد داشت.

 

اگر به همراه استفاده از اسباب بازی ها با او همبازی شوید، قطعا تاثیر بیشتری بر او خواهد داشت و بیشتر تحت کنترل شما خواهد بود.

 

چه در قبل از پرواز و چه پس از آن، قوانین مربوط به پرواز با هواپیما را به او گوشزد کنید.

 

تکرار این قوانین اثرگذاری آن بر حافظه و عملکرد کودک را افزایش خواهد داد. این کار را بهتر است در زمان آرامش او انجام دهید.

 

در صورتی که فرزند شما آرامش و رفتار خوبی از خود نشان داد، اورا تشویق کنید و حتی به او جایزه بدهید. این جایزه می تواند یک چیز ساده مثل خوراکی مورد علاقه او باشد.

 

پس از سوار شدن به هواپیما، در مورد اختلال بیش فعالی فرزندتان با مهمانداران صحبت کرده و از آنها مشورت، راهنمایی، کمک بخواهید.

 

از مهمانداران در خواست کنید تا در صورت امکان، صندلی شما را به مکانی خلوت تر در هواپیما انتقال داده تا مزاحمت احتمالی کمتری برای سایر مسافران ایجاد شود.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره