وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آرکتایپ برند جادوگر چیست؟ با جادوی برند آشنا شوید!

آرکتایپ برند جادوگر چیست؟ با جادوی برند آشنا شوید!

آرکتایپ برند جادوگر چیست؟ با جادوی برند آشنا شوید!

 

هر برندی فارغ از اینکه با هدف کسب سود و درآمد ایجاد شده است؛ از یک شخصیت اساسی برای نام تجاری خود برخوردار می‌باشد که گاهی اوقات به عنوان آرکتایپ برند یا کهن الگوی برند نیز از آن یاد می‌شود.

 

این کهن الگو دراصل از جنبه ایجاد ارتباطات عمیق‌تر با مشتریان بسیار حائز اهمیت بوده و موجب افزایش فروش می‌شود.

 

انواع آرکتایپ برندها نظیر جادوگر با دادن شخصیت چندبعدی به برندها باعث می‌شوند تا کسب و کارها ارتباط قوی‌تری با مشتریان خود برقرار کنند.

 

برای اینکه یاد بگیرید چگونه از آرکتایپ برند جادوگر برای ایجاد یک برند معتبر و معروف استفاده کنید؛ پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه مطلب را دنبال کنید.

 

مزایای انتخاب کهن الگو برای برند

انواع کهن الگوها عبارتند از: قهرمان، فرمانروا، عاشق، جادوگر و غیره. استفاده از کهن الگوهای برند مزایای زیادی برای مدیریت برند شما به ارمغان می‌آورد که شامل افزایش شناخت و یادآوری برند، ایجاد اعتماد و وفاداری مشتریان، افزایش تعامل و حمایت مخاطبان و بهبود ثبات و انسجام کسب و کارها است.

 

همه این مزایا باعث می‌شود تا هویت شما از سایر رقبا متمایز گردد.

 

· برندسازی قوی برای کسب و کارها

امروزه برای برندسازی قوی کسب و کارها، انتخاب کهن الگو امری حیاتی است. هرکدام از آنها می‌توانند معنایی را منتقل کنند که باعث ایجاد ارتباط محکم تر و زنده‌تر میان مشتریان و محصولات می‌شود.

 

· برقراری ارتباط با مشتریان

شما با انتخاب یک کهن الگوی مناسب می‌توانید نیازها و ارزش‌های مشتریان‌تان را درک کرده و ارتباط عاطفی قوی‌تری با آنها ایجاد کنید. کهن الگوهای برند یکی از قوی‌ترین راه هایی هستند که برند شما به کمک آن می‌تواند به ضمیر ناخودآگاه مصرف کنندگان نفوذ کند.

 

کهن الگوها همچنین می‌توانند یک چارچوب واحد برای بیان تجربه برند شما ارائه دهند اما به شرطی که مدل کهن الگوی مورد استفاده در برندسازی و بازاریابی خود را به درستی انتخاب کرده باشید. یک مشاور حرفه‌ای دیجیتال برندینگ قادر است به طور قابل توجهی شما را در این زمینه راهنمایی کند.

 

معرفی کهن الگوی جادوگر (شعبده باز)

 

آرکتایپ برند جادوگر چیست؟ با جادوی برند آشنا شوید!

 

کهن الگوها نمایانگر جنبه‌های مختلف طبیعت انسان مانند قهرمان، شورشی، عاشق، حکیم و غیره هستند. به کارگرفتن این کهن الگوها در برندها، هویتی منسجم و قدرتمند برای آنها ایجاد کرده و احساسات و نظر مشتریان را به خود جلب می‌کند.

 

علاوه بر این کسب و کارها می‌توانند از کهن الگوها به منظور ایجاد هویت و توسعه استراتژی برند خود استفاده کنند.

 

انواع کهن الگوهای برند مانند جادوگر، برندسازی را برای مخاطبان هدفشان به یاد ماندنی‌تر و قابل تشخیص‌تر می‌کنند. کهن الگوی جادوگر توسط زمینه‌هایی که در هاله‌ای از رمز و راز هستند فراخوانی شده و تجلی این کهن الگو در طول سال ها به طور قابل توجهی تکامل یافته است.

 

برندهایی که این کهن الگو را تجسم می‌کنند، «لحظه‌های جادویی» را پرورش می‌دهند؛ یعنی تجربیاتی که احساس خاص، بدیع و هیجان‌انگیز دارند. برندهای شعبده باز همچنین به مردم کمک می‌کنند تا تغییر کنند.

 

از سوی دیگر برندی با کهن الگوی شعبده باز، برندی است که اهداف بلندی دارد اما در عین حال از قدرت و انگیزه کاافی برای دستیابی به آن اهداف نیز برخوردار است.

 

انتخاب کهن الگوی مناسب برای برندسازی به منظور برقراری ارتباط با مخاطبان هدف شما ضروری است.

 

از این رو ابتدا در نظر بگیرید که مخاطبان هدف شما چه انتظاراتی دارند؛ یا رقبای شما از چه الگوهایی استفاده می‌کنند و همینطور چه چیزی شرکت شما را هدایت می‌کند؛ سپس آرکتایپ برند مناسب خود را انتخاب نمایید.

 

چه برند هایی از کهن الگوی جادوگر استفاده می کنند؟

استفاده از کهن الگوی جادوگر یک مزیت قابل توجه برای هر برندی به شمار می‌رود. درواقع هنگامی که با این کهن الگو همسو می‌شوید و آن را در شعار، فلسفه، ارزش‌ها و اهداف کسب و کارتان به کار می‌برید؛ مزایای زیادی برای برندتان حاصل خواهد شد.

 

کهن الگوی جادوگر شاید به عنوان قدرتمندترین کهن الگو نیز شناخته ‌شود و اگر بتوان با موفقیت از تله‌هایش دوری کرد؛ حتی پتانسیل ایجاد تغییرات پایدار و تغییر جامعه به سمت بهتر شدن را هم دارد.

 

دیزنی، دایسون، تد ایکس و پولاروید همگی نمونه هایی از برندهایی هستند که کهن الگوی جادوگر را به نمایش می‌گذارند. در اینجا برخی از آنها را معرفی می‌کنیم:

 

· Dyson

دایسون یکی از معروف ترین برندهایی است که از کهن الگوی جادوگر به طرز شگفت انگیزی استفاده کرده است. بسیاری با شنیدن این نام به یاد اهمیت و پیشرفت‌های تکنولوژیکی که دایسون تا به حال ایجاد کرده می‌افتند؛ چراکه این برند معنای استفاده از جاروبرقی را متحول ساخته است.

 

ظاهر محصولات دایسون بسیارشیک و پیشرفته بوده و مشتریان را با این فکر می‌اندازد که این برند قرار است در آینده چه جادویی را با محصولات خود به نمایش بگذارد.

 

· Disney

دیزنی یکی از برجسته ترین برندهایی است که تحت عنوان کهن الگوی جادوگر قرار گرفته است. این کمپانی دراصل این حس را ایجاد کرده است که رویاهای شما را به واقعیت تبدیل کند.

 

آنها این قول را به مشتریان خود داده اند که رویاهای همه را محقق سازند تا همگان جادو را در حالت عادی پیدا کنند. ایجاد این حس مسحور کننده بیشتر از هر زمان دیگر مخاطبان آنها را شیفته برند خود کرده است.

 

· Apple

اپل، نمونه‌ای عالی و قدیمی از این کهن الگو است. همه چیز از رهبر کاریزماتیک آن یعنی استیو جابز شروع می‌شود. استیو جایز از محصولاتی با کیفیت جادویی رونمایی کرده که مطابقت کامل با این کهن الگو دارند.

 

محصولات اپل، به ویژه آیفون، نوید تغییر زندگی مشتریان را می‌دهد و تمام ارتباطات آنها را تقریباً به طرز کاملا جادویی تغییر داده است.

 

سخن پایانی

 

آرکتایپ برند جادوگر چیست؟ با جادوی برند آشنا شوید!

 

برای داشتن یک تجارت موفق، تنها داشتن یک لوگوی زیبا یا یک شعار جذاب تبلیغاتی کافی نیست؛ بلکه شما باید با افراد در سطح عمیق‌تری ارتباط برقرار کنید و احساسات آنها را برانگیزید.

 

آنها باید در مورد برند و محصولات یا خدمات شما هیجان زده شوند و برای رسیدن به چنین هدفی باید کهن الگوی مناسب برند خود را انتخاب نمایید.

 

کهن الگوی جادوگر، کاریزماتیک، باهوش و پویا است. هدف برندهایی که این الگو را انتخاب می‌کنند؛ تبدیل رویاهای مشتریان به واقعیت است.

 

آنها از طریق ایجاد تجربه یک لحظه جادویی برای مشتریانشان آنها را به سفری شگفت انگیز می‌برند که موجب جذابیت هر چه بیشتر برند می‌شود.