وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آیا میدانید به چه علت در خواب حرف میزنیم؟

آیا میدانید به چه علت در خواب حرف میزنیم؟

آیا میدانید به چه علت در خواب حرف میزنیم؟

 

همراهان عزیز ایران نازی حتما برای شما هم پیش آمده است که شب‌ها از صدای حرف زدن دیگری از خواب بلند شوید. صحبت کردن در خواب بدون اینکه از آن آگاهی داشته باشیم، پدیده‌ای بسیار معمول است.

 

به گزارش ایران ناز مطالعات نشان داده است که حداکثر ۶۶ درصد از افراد در برخی از دوره‌های زندگی خود این امر را تجربه کرده‌اند.

 

اگر چه صحبت کردن در خواب معمولا بی‌ضرر است و به هیچ‌گونه درمان پزشکی احتیاج ندارد، اما می‌تواند باعث ناراحتی اطرافیان شده و آن‌ها را از خواب بازدارد.

آیا میدانید به چه علت در خواب حرف میزنیم؟

 

*آیا میدانید چه عواملی باعث حرف زدن در خواب می‌شود؟

* ژنتیک

متخصصان نمی‌توانند علت دقیق صحبت کردن افراد در خواب را بیان کنند، اما مطالعات پزشکی نشان داده است که این مسئله می‌تواند ریشه ژنتیکی داشته باشد. مطالعه انجام شده بر روی دوقلوها که معمولاً در خواب صحبت می کردند، نشان داد که والدین آن‌ها نیز هذیان‌گویی در خواب داشته‌اند.

 

*کمبود خواب

تقریبا هر کسی صحبت کردن در خواب را تجربه می‌کند، اما برخی از عوامل به ویژه کم‌خوابی می‌تواند منجر به آن شود. متخصصین پزشکی معتقدند که اکثر افراد هنگام استرس یا کم‌خوابی، در خواب صحبت می‌کنند، زیرا کم‌خوابی بر مغز تاثیر گذاشته و بر کیفیت خواب نیز موثر واقع می‌شود.

 

* وحشت شبانه

وحشت شبانه در خواب بیشتر به کودکان مربوط می‌شود، اما ممکن است در بزرگسالان نیز رخ دهد. در هنگام وحشت شبانه، ممکن است فرد بیدار به نظر برسد.

 

آن‌ها می‌توانند فریاد بزنند، گریه کنند، جیغ بکشند، لگد بزنند و دعوا کنند. وحشت شبانه معمولا در فاز حرکت سریع چشم رخ می‌دهد. فرد در صبح روز بعد، آنچه را که در وحشت شبانه تجربه کرده است، بعید است که به خاطر آورد.

 

*اختلال سلامت روان

اختلالات سلامت روان اغلب با اختلالات خواب نیز مرتبط است. در این مرحله دانشمندان نمی‌توانند تشخیص دهند که آیا مشکل سلامت روان منجر به این اختلال شده است یا ابتلا به اختلال خواب در نهایت می‌تواند منجر به چالش‌های سلامت روان شود؟!

 

* مصرف مواد مخدر و محرک

برخی از مواد مخدر به عنوان محرک عمل می‌کنند و باعث بیداری شما می‌شوند. برخی دیگر نیز باعث خواب‌آلودگی شما می‌شوند. در هر صورت، اثرات آن‌ها موقتی بوده و از بین می‌روند.

 

آیا میدانید به چه علت در خواب حرف میزنیم؟

 

*آیا میدانید چگونه می‌توان صحبت کردن در خواب را کنترل کرد؟

در واقع، هیچ راهی برای کاهش صحبت کردن در خواب وجود ندارد، اما تغییر برخی از عادت‌ها می‌تواند مؤثر واقع شود. برخی راهکارهای کنترل حرف زدن در خواب شامل موارد زیر است:

1-اجتناب از خوردن وعده غذایی سنگین نزدیک به زمان خواب

2-استفاده از تخت خواب، تشک و بالشتی با کیفیت و راحت

3-اجتناب از مصرف کافئین در اواخر بعداز ظهر و عصر

4-داشتن یک برنامه خواب ثابت و روزانه

5-اجتناب از استرس

6-دریافت مشاوره پزشکی

7-دور کردن وسایل الکترونیکی از اتاق خواب

8-حذف هرگونه سر و صدا هنگام خواب