وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

افزایش اطلاعات ملکی، کیلید پیش‌بینی قیمت مسکن

افزایش اطلاعات ملکی، کیلید پیش‌بینی قیمت مسکن

افزایش اطلاعات ملکی، کیلید پیش‌بینی قیمت مسکن

 

روزهای پایانی سال 98 را در حالی پشت سر می‌گذاریم که رکود در بازار مسکن ریشه دوانده و با شیوع بیماری کرونا تقاضای مصرفی را بیش از پیش کاهش داده است که در نهایت به افزایش رکود منجر می‌شود.

 

در این شرایط که پیش‌بینی می‌شد بازارمسکن به اشباع گرانی رسیده و کارشناسان سال آینده را  ثبات نسبی در قیمت‌ها عنوان کرده بودند، چه شرایطی در بازار مسکن حاکم می‌شود.

 

افزایش اطلاعات ملکی، کیلید پیش‌بینی قیمت مسکن

 

آیا خرید آپارتمان در شهرآرا و محله های اینچنینی بازهم می‌تواند همچون گذشته متقاضی داشته باشد؟

 

یکی از لازمه های مهم در پیش‌بینی وضعیت بازارهای کلان همچون مسکن افزایش اطلاعات است. به خصوص در این شرایط که قیمت‌ها به طور باورنکردنی افزایش داشته، این اطلاعات می‌تواند کاهش قابل توجهی در هزینه کرد متقاضیان خرید یا اجاره داشته باشد.

 

در کل اطلاعات درست و انتشار آن به صورت گسترده مزایای بسیاری دارد که یکی از مهم‌ترین آنها ایجاد بازاری شفاف است. اما همیشه مساله این بوده که اطلاعات شفاف و کاربردی را از چه منابعی می‌توان دریافت کرد.

 

طبیعی است سازمان یا وزارت خانه‌ای که متولی سیاستگذاری در بازار مسکن است موثق‌ترین اطلاعات را در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

 

وزارت راه و شهرسازی نیز به همین صورت با راه‌اندازی سامانه‌ای با عنوان سامانه اطلاعات املاک این مهم را انجام داده و مشاورین املاک را موظف کرده تا اطلاعات معاملات ملکی خود را از طریق کدرهگیری وارد این سامانه کنند.

 

اما این سامانه صرفا معاملات انجام شده در بازار را در اختیار مردم می‌گذارد و آنطور که باید اطلاعات کاربردی نمی‌توان از این طریق کسب کرد.

 

از این رو مجموعه‌ای دانش‌بنیان با عنوان کیلید تکنولوژی روز دنیا را وارد کشور کرده و با بهره‌گیری از هوش مصنوعی اطلاعات سابا را به همراه اطلاعات دیگری که از منابع موثق استخراج می‌کند، طبقه بندی و در قالب ابزارهای مختلف در اختیار کاربران می‌گذارد.

 

ابتدا کیلید بستری فراهم کرده تا متقاضیان بتوانند با ابزارهای مختلف جستجو، راه رسیدن به خانه مورد نظر خود را با سرعت و لذت طی کنند و از جستجوی متفرقه بپرهیزند.

 

یکی از این ابزارهای جستجو، اعمال فیلترهای مختلف، همچون بازه قیمتی، متراژ، منطقه و سایر مولفه‌های تاثیر‌گذار است. اما وجه تمایز کیلید در این بخش چیست؟

 

کیلید به واسطه بهره‌گیری از هوش‌مصنوعی، دیتاهای کلی از سازمان‌های مختلف اطلاعاتی در این بخش دارد و می‌تواند با رجوع به آن اطلاعات، واحدهای متناسب با متقاضی را پیدا کرده و به کاربر پیشنهاد دهد.

 

از سوی دیگر کیلید جستجو از روی نقشه با مشخص کردن محدوده را در ابزارهای خود به کار گرفته و بدین طریق، متقاضیان به راحتی می‌توانند محله مورد نظر خود را مشخص کرده و تمام فایلهای آن منطقه را مشاهده کنند.

 

گفتنی است یکی از جذاب‌ترین ابزارهای جستجو در سامانه کیلید سیستم (AR) است. این ابزار از طریق دوربین گوشی همراه و گرفتن آن به سمت خانه‌ها، واحدهایی که در کیلید بارگذاری شده‌اند را نشان داده و بدین صورت عمل جستجو راحت و جذاب می‌شود.

 

بدین صورت متقاضی خرید آپارتمان در اختیاریه می‌تواند با قدم زدن در این محله و روشن کردن دوربین گوشی خود، مشخصات کامل ملک‌هایی که تمایل به سکونت در آن دارد، را ببیند و با مالک وارد مذاکره شود.

 

این مباحثی است که در بخش مشاورین املاک در سامانه کیلید رقم می‌خورد.

 

کیلید در اقتصاد مسکن نیز توانسته ارزش‌افزوده‌های بسیاری ایجاد کند و با ارائه آمارها و اطلاعاتی از ارزش و تعداد معاملات در مناطق و بازه‌های زمانی مختلف، کاربران و متولیان تصمیم‌گیری در بازار مسکن را برای اعمال تصمیم‌های درست یاری ‌رساند.

 

بدین صورت که در بخش اطلاعات بازار مسکن کیلید، می‌توان نمودارهایی از روند طی شده ارزش و تعداد معاملات در مناطق مختلف را مطالعه کرد و با تحلیل آینده آن منطقه اقدام به خرید، فروش یا رهن و اجاره کرد.

 

بدین صورت می‌توان  با استفاده از سامانه‌ی کیلید تمام نوسانات موجود در محله مورد نظر را مشاهده و برای تصمیم‌گیری از آن استفاده کرد.

 

یکی دیگر از ابزارهای بسیار کاربردی کیلید تخمین قیمت ملک است.

 

این تخمین قیمت تنها با وارد کردن کدپستی از سوی کاربر قابل ارائه است و به این صورت متقاضیان می‌توانند دقیق‌ترین قیمت را که هوش مصنوعی با در نظرگرفتن و محاسبه مولفه‌های تاثیر گذاردر قیمت یک ملک ارائه می‌دهد را در سریع‌ترین زمان و کم‌ترین ورودی اطلاعات دریافت کنند.

 

در مجموع می‌توان کیلید را همراهی که از ابتدا تا انتهای مسیر عرضه یا دریافت ملک مورد نظر همراه کاربر است دانست، و از آن به عنوان مرجعی برای دریافت اطلاعات ملکی نام برد.

 

گفتنی است کیلید در بخشی مجزا با عنوان (KiliDmag) تمام اطلاعات و رویدادهای ملکی را در کنار محتواهایی از بخش‌های مختلف حوزه مسکن، همچون معماری و شهرسازی، دکوراسیون داخلی، فن‌آوری حوزه مسکن،‌ سبک زندگی و … را تولید و منتشر می‌کند.

 

در نتیجه متقاضی خرید آپارتمان در فرشته می‌تواند با مراجعه به سامانه هوشمند کیلید علاوه بر اینکه اطلاعات کامل و جامع از آن منطقه به دست می‌آورد از طریق همین سامانه به واحد مورد نظر خود برسد.