وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

افزایش رزق و روزی با این روشهای موثر

افزایش رزق و روزی با این روشهای موثر

افزایش رزق و روزی با این روشهای موثر

 

اعتقاد داشتن به مسائل دینی خودش راهی به سوی موفقیت است با ایران ناز همراه باشید در کنار عواملی مانند تلاش و کوشش راه های دیگری برای افزایش رزق و روزی بیان شده است که یکی از این راه ها عمل نمودن به فرمایشات امامان و پیامبران و خواندن دعا هایی برای افزایش رزق است. احادیث و روایات فراوانی از امامان و پیشوایان در رابطه با کلیدهای وسعت رزق و روزی وجود دارد که در این بخش از نمناک به دسته ای از آنها اشاره می کنیم.

 

طبق فرمایشات امام علی (ع) برای افزایش رزق و روزی این نکات را رعایت کنید:

 

صله رحم داشته باشید یعنی با خویشاوندان خود به رفت و آمد بپردازید.
به دنبال کار و تلاش در صبح و عصر بروید.
صادق باشید زیرا راست گویی روزی را افزایش می دهد.

برای افزایش روزی هنگام معامله حرص نزنید.
شکر گذار پروردگار باشید.
به دروغ قسم نخورید.

وضو گرفتن قبل از خوردن غذا سبب افزایش روزی می شود
رفتن صبح زود به محل کسب روزی را افزایش می دهد.
صدقه موجب افزایش روزی می شود.

برای افزایش روزی ظروف خود را بشویید.
جارو کردن منزل روزی را گسترش می دهد.
ناخن گرفتن در روز جمعه سبب افزایش روزی می شود.

سحرخیزی موجب دور شدن بیماری از بدن می شود و روزی را بیشتر می کند.
به رختخواب رفتن با لباس پاک روزی را افزایش می دهد.
همسایه خوب بودن روزی را افزایش می دهد.

خوردن تکه غذاهای اطراف سفره سبب افزایش روزی می شود.
شکرگذاری موجب افزایش رزق و روزی می شود.

 

داشتن ایمان و تقوا

یکی از عوامل مهم برکت در زندگی، داشتن ایمان و کسب تقوا می باشد. خداوند در قرآن کریم می فرماید:«وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَی آمَنُواْ وَاتَّقَواْ لَفَتَحْنَا عَلَیْهِم بَرَکَاتٍ مِّنَ السَّمَاء وَالأَرْضِ ؛ اگر مردم قریه ها ایمان آورده و پرهیزکاری پیشه کرده بودند، برکت های آسمان و زمین را به رویشان می گشودیم» (سوره اعراف، 96)

 

یکی دیگر از عوامل برکت در رزق و روزی، عمل به واجبات و ترک محرمات است. امام رضا (علیه السلام) فرمود:«خدای عز و جل به یکی از پیامبران خود وحی فرمود که:هر گاه اطاعت شوم خشنود گردم و چون خشنود گردم برکت دهم و برکت من بی پایان است.» (میزان الحکمة، ج1، ح1700)

 

اعتدال، میانه روی و قناعت در زندگی

امام علی (علیه السلام) می فرمایند:«لا کنز اغنی من القناعة و لا مال اذهب للفاقة من الرضی بالقوت. و من اقتصر علی بلغة الکفاف فقد انتظم الراحة و تبوأ خفض الدعة؛ هیچ گنجی بی نیازکننده تر از قناعت، و هیچ مالی در فقرزدایی، از بین برنده تر از رضایت دادن به روزی نیست و کسی که به اندازه کفایت زندگی از دنیا بردارد به آسایش دست یابد و آسوده خاطر گردد.»

 

قرض دادن به یکدیگر

قرض دادن به دیگران سبب افزایش برکت زندگی می شود؛ حضرت رسول (صلی الله علیه و اله) می فرماید:«وام دادن به یکدیگر» را از عوامل برکت زا برشمرده اند.

 

خوش اخلاقی

امام علی (علیه السلام) فرمود:«گنجهای روزی، در اخلاق خوش نهفته است.»

 

اطعام کردن

پیامبر خدا (صلی الله علیه و اله) فرمودند:«روزی کسی که اطعام می کند، سریعتر از فرو رفتن کارد در کوهان شتر، به سویش می آید.»

 

نماز شب

خواندن نماز شب سبب افزایش مال در دنیا و افزایش برکت در زندگی می شود.

 

مام باقر (علیه السلام) به زید شحام فرمود:«برای زیاد شدن روزی، در سجده های نماز واجب این دعا را بخوان:“یا خَیرَ الْمَسْئُولِینَ وَ یا خَیرَ الْمُعْطِینَ ارْزُقْنِی وَ ارْزُقْ عِیالِی مِنْ فَضْلِکَ الْوَاسِعِ فَإِنَّکَ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیم؛ ای بهترین پناه سائلان و ای بهترین بخشایش گران. به من و خانواده ام از فضل وافرت روزی بخش که تو صاحب فضلی عظیم هستی»

 

امام صادق (علیه السلام) فرمود:«هر که [پارچه‏ای برای‏] لباس نو ببرد و سی و شش بار سوره إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیلَةِ الْقَدْرِ را تلاوت کند و آن گاه که به آیه تَنَزَّلُ الْمَلائِکَةُ رسید، آب بر دارد و اندکی به لباس بپاشد، سپس دو رکعت نماز گزارد و دعا کند و در دعایش بگوید:الحمد للَّه الّذی رزقنی ما أتجمّل به فی النّاس و أواری به عورتی و أصلّی فیه لربّی و احمد اللَّه»، پیوسته از روزی گسترده برخوردار گردد تا آن گاه که این لباس کهنه شود.

 

امام صادق(علیه السلام) می فرماید:«هر کس دو ماه پیاپی هر روز چهار صد مرتبه این ذکر استغفار را بخواند، خداوند او را گنجی از دانش یا مالِ فراوان کرامت فرماید:«اَستَغفرُ اللّه الّذی لاإله الاّ هُوَ الحَی القَیومُ الرَّحمنُ الرَّحیمُ بَدیعُ السّمواتِ والأَرضِ مِن جمیعِ ظُلمی و جرمی و اِسرافی عَلی نفسی و اَتوبُ إِلیهِ».

 

پیامبر خدا صلی الله علی و آله می فرماید:

هر کس سوره لیل را بخواند خداوند آن قدر به او عطا می کند تا راضی شود و او را به سختی نیندازد و برایش آسان می گیرد.امام صادق (علیه السلام) می فرماید:”کسی که هر شب سوره واقعه را بخواند… در دنیا سختی ، فقر، نیازمندی و آفتی از آفت دنیا را نمی بیند و از دوستان حضرت علی (علیه السلام) می شود…”

 

امام صادق (علیه السلام) می فرماید:

هر کس سوره ذاریات را روز یا شب بخواند، خداوند وضع زندگی او را اصلاح می کند و روزی فراوانی برایش می دهد….