وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کدام ایرلاین‌ها به تایلند پرواز دارند؟

کدام ایرلاین‌ها به تایلند پرواز دارند؟

تایلند با فاصله 5450 کیلومتری در جنوب‌شرقی آسیا قرار دارد و سالانه میزبان 5000 نفر گردشگر ایرانی است. اصولا شهرهای توریستی که بسیار مورداقبال و طرفداری گردشگران در تایلند قرار می‌گیرند، سه شهر بانکوک، پوکت و پاتایا هستند.

 

پرواز‌ها در فرودگاه بین‌المللی سووارنابومی شهر بانکوک به زمین می‌نشینند؛ طول پرواز از تهران تا (Suvarnabhumi Airport) بانکوک حدود 6:30 ساعت است. همچنین درباره اختلاف زمانی تهران و بانکوک (ایران و تایلند) باید گفت بانکوک 2:30 ساعت جلوتر از تهران است.

 

ایران‌ایر Iran Air Airlines  و ماهان Mahan Air Airlines  دو شرکت ایرانی هستند که به کشور تایلند پرواز دارند. ایران‌ایر به‌دلیل شیوع ویروس کرونا فروش بلیط تایلند را متوقف کرده و فعلا پروازی به‌سمت تایلند انجام نمی‌دهد.

 

کدام ایرلاین‌ها به تایلند پرواز دارند؟

 

زمان پرواز هواپیما به مقصد تایلند

خطوط هواپیمایی ماهان پروازهای رفت خود را هفته‌ای هفت بار از تهران به بانکوک در همه روزهای هفته در ساعت 10ونیم شب از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه بانکوک تایلند انجام می‌دهد و بلیط هواپیما تایلند را می‌فروشد.

 

مدت‌زمان پرواز شش ساعت و 30 دقیقه است و پروازهای برگشت این شرکت هفته‌ای هفت بار از بانکوک به تهران در همه روزهای هفته و در ساعت 21:30 از فرودگاه بانکوک به امام خمینی تهران انجام می‌شود؛ مدت‌زمان این پرواز هم شش ساعت و 30 دقیقه است.

 

خطوط هوایی ایران بیشترین سهم را در پروازهای ایران به تایلند دارند. تای ایرویز (Thai ariways)یا هواپیمایی ملی تایلند به‌عنوان یکی از ایرلاین‌های مهم شرق آسیا شناخته می‌شود.

 

این خط هوایی که با دراختیارداشتن 89 فروند بوئینگ و ایرباس، 83 مقصد ملی و بین‌المللی را پوشش می‌‌دهد، اخیرا پرواز به ایران را نیز در برنامه‌ خود اضافه کرده است.

 

برقراری پروازهای تای ایرویز، برای ایرانی‌هایی که قصد سفر به کشورهای شرق و جنوب‌شرقی آسیا را دارند، بسیار مناسب به‌نظر می‌رسد. بلیط تایلند همه روزه از این ایرلاین قابل خرید است. بلیط هواپیما تایلند با پرواز ملی این کشور در سه سطح ارائه می‌شود.

 

رویال فرست کلاس

رویال فرست کلاس ظرفیت 134 مسافر را دارد و از ساعت پنج صبح تا یک نیمه شب باز است. این سالن همچنین شامل امکاناتی مانند به دو اتاق وی‌آی‌پی (VIP)، شش بخش خصوصی، یک اتاق غذاخوری با 22 صندلی، یک بخش مخصوص اینترنت وای‌فای با دو کامپیوتر، اتاق خواب، سوئیت حمام و سرویس‌بهداشتی مجهز به ویلچر می‌شود. همچنین صندلی‌های این کلاس پروازی به ماساژور کمر مجهز هستند.

 

رویال سیلک کلاس

این سالن‌ها با ظرفیت 314 مسافر از پنج صبح تا دو نیمه شب باز است. دو اتاق شخصی، لابی بار، بوفه بار با انواع غذاها، میان‌وعده‌ها و نوشیدنی‌های تازه، بخش مخصوص اینترنت وای‌فای با شش سیستم، بخش مخصوص کودکان و سرویس‌بهداشتی مجهز ویلچر از دیگر امکانات این مجموعه به‌شمار می‌رود.

 

اکونومی کلاس

مسافران کلاس اکونومی تای ایرویز علاوه‌بر برخورداری از یک بالش و پتو، یک وعده‌ غذایی نیز دریافت می‌کنند که نوع این وعده به زمان و طول سفر بستگی دارد.

 

کدام ایرلاین‌ها به تایلند پرواز دارند؟

 

سایر ایرلاین‌های خارجی در سفر به تایلند

هواپیمایی ایرآسیا یک شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت مالزیایی است. این هواپیمایی پرواز مستقیم از شهر تهران با یک توقف در کوالالامپور و درنهایت در شهر بانکوک تایلند دارد.

 

هواپیمایی الاتحاد: شرکت هواپیمایی حامل پرچم امارات متحده عربی به‌حساب می‌آید که هم‌اکنون به‌عنوان چهارمین خط هواپیمایی خاورمیانه شناخته می‌شود. این هواپیمایی فقط از شهر تهران با یک توقف در ابوظبی امارات به‌سمت تایلند پرواز دارد.

 

هواپیمایی امارات: دفتر مرکزی این شرکت هواپیمایی اماراتی در شهر دبی قرار گرفته است. این شرکت به امارات متحده عربی تعلق دارد و پروازهای منظم روزانه‌ای را از دبی به مقاصدی در خاورمیانه، خاور دور، اروپا، آفریقا، شبه‌قاره هند، جنوب‌شرقی آسیا و آمریکای شمالی انجام می‌دهد. این هواپیمایی از شهر تهران و مشهد با یک توقف در دبی به‌سمت تایلند پرواز می‌کند.

 

هواپیمایی ترکیش ایرلاینز: این شرکت هواپیمایی پرچم ترکیه را حمل می‌کند؛ هواپیمایی ترکیش ایرلاینز در سال ۱۹۳۳ به‌دستور مصطفی کمال آتاتورک تأسیس شد. این شرکت از تهران، مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان و اهواز به استانبول پرواز می‌کند و پس از یک توقف به‌سمت تایلند می‌رود. بلیط هواپیما تایلند در این ایرلاین در اکثر روزها قابل خرید است.

 

هواپیمایی قطر: هم‌اکنون با بیش از ۲۲۰ فروند هواپیمای جت مسافربری در ناوگان هوایی خود به بیش از ۱۵۰ مقصد در جهان پرواز می‌کند. این شرکت از تهران، مشهد و شیراز به‌سمت دوحه پرواز دارد و بعد از توقف در دوحه به‌سمت تایلند حرکت می‌کند.

 

هواپیمایی ایرفلوت: بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی روسیه که مسیرهای پروازی داخلی و بین‌المللی زیادی دارد. این شرکت هواپیمایی در سال 1923 تاسیس شد؛ بنابراین یکی ازقدیمی‌ترین ایرلاین‌های جهان است و نام آن خلاصه‌شده ناوگان هواپیمایی روسیه است. این ایرلاین از تهران به‌سمت مسکو پرواز و بعد از یک توقف به‌سمت تایلند حرکت ‍‌می‌کند.

 

هواپیمایی گلف‌ایر: این شرکت هواپیمایی به کشور بحرین تعلق دارد و دفتر مرکزی آن در شهر محرق بحرین مستقر است. شرکت گلف‌ایر در سال ۱۹۵۰ تأسیس شد. این خط هوایی از تهران و مشهد با یک توقف در بحرین به‌سمت تایلند پرواز می‌کند.

 

هواپیمایی عمان‌ایر: شرکت هواپیمایی ملی کشور عمان است که درفرودگاه بین‌المللی مسقط واقع‌در السیب نزدیکی مسقط، مستقر شده و پروازهای برنامه‌ریزی‌شده و چارتر داخلی و خارجی را انجام می‌دهد. این شرکت یکی از اعضای پیمان حمل‌ونقل هوایی عربی است. این شرکت مانند ایرلاین‌های دیگر با یک توقف در مسقط به‌سمت تایلند پرواز می‌کند.

 

هواپیمایی فلابی‌دبی: شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت اماراتی به‌شمار می‌آید که دفتر مرکزی آن در ترمینال شماره دو فرودگاه بین‌المللی دبی مستقر شده است. این خط هوایی از تهران، تبریز، مشهد، شیراز، همدان، لار، اهواز، بندرعباس و اصفهان با یک توقف در دبی به به‌سمت تایلند پروازش را انجام می‌دهد.

 

بلیط تایلند در خطوط هوایی مختلف با توجه به مسافت و رتبه ایرلاین تفاوت قیمت دارد. همچنین این تفاوت شامل ایرلاین‌های داخل و خارجی نیز می‌شود.