وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بادام با پوست یا بدون پوست کدام بهتر است

بادام با پوست یا بدون پوست کدام بهتر است

بادام با پوست یا بدون پوست کدام بهتر است

 

پوست بادام حاوی تانن نوعی آنزیم بازدارنده است. عملکرد آن چیست؟ ممکن است مانع جذب مواد مغذی شود. اگر بادام بدون پوست مصرف ‌شود، معده قادر است مواد مغذی موجود در آن را هضم و جذب کند. بادام خیس‌خورده و بدون پوست، راحت ‌ترجویده می‌شود.

 

هنگام درست کردن شیربادام، مغزراحت‌تر در شیر حل می‌شود.خوردن ناشتا بادام خیس‌ خورده و بدون پوست، اسید معده را تنظیم می‌کند. این امر از بازگشت اسید به مری جلوگیری می‌کند. بادام خیس‌خورده حاوی اسید فولیک نوعی ماده مغذی است که برای مادران باردار بسیار مهم است.

 

نکته: پوست بادام میزان جذب آهن وروی را کاهش می‌دهد. البته ناگفته نماند یکی از مزایای خوردن بادام باپوست این است که فیبر موجود در پوست آن به کولون می‌رسد و به مواد غذایی برای باکتری تبدیل می‌شود که فرایندی مفید است.

 

خواص بادام و طریقه درست کردن شیر بادام

بادام دارای طبیعتی گرم و تر است که برای کودکان در حال رشد بسیار مناسب است همچنین مصرف بادام قدرت باروری را افزایش می‌دهد؛ شیربادام تقویت‌کننده بدن بوده و برای زنان در معرض پوکی استخوان, بسیار مفید است.

 

بادام دارای انواع مختلفی است و بهترین آن بادامی است که پوست آن نازک باشد و با دست شکسته شود که به آن بادام کاغذی می‌گویند, طبیعت بادام از دیدگاه طب ایرانی گرم و تر است، مصرف آن با شکر چاق‌کننده است علاوه بر آن قدرت باروری را افزایش می‌دهد

 

همچنین در کاهش سوزش ادرار و نرم‌کنندگی شکم موثر است.از مهمترین خواص بادام درختی، حافظ جوهر (مغز )دِماغ خصوصاً با نبات افزایش‌دهنده بینایی و ملین است؛

 

شیره بادام مخلوط با کمی شکر ضد سرفه بوده و خشونت سینه, حنجره و آسم را از بین می‌برد همچنین مصرف بادام بوداده مقوی معده و رفع‌کننده سستی عضلات آن است.

 

طرز تهیه شیر بادام

برای تهیه شیربادام، 14 عدد بادام پوست‌کنده را پودر کرده و با یک لیوان آب و یک قاشق غذا خوری عسل ترکیب کنند که نوشیدنی حاصل رطوبت خوب و ملایمی برای بدن فراهم می‌آورد,

 

به گزارش ایران ناز تقویت‌کننده مغز, قلب و کبد است, نوشیدنی لذت‌بخشی با میزان کلسیم بالاست و به ویژه برای کودکان در حال رشد مفید است, شیربادام تقویت‌کننده بدن بوده و برای زنان در سن یائسگی که در معرض پوکی استخوان هستند, بسیار مفید است.

 

طرز تهیه حلوای بادام

بادام و خرما را به میزان مساوی شب تا صبح خیسانده صبح پوست بادام و هسته خرما را جدا کرده و در همان آب، پودر بادام و خرما را اضافه کنید و بر روی حرارت ملایم قرار دهید سپس آرد را در روغن کمی بریان کرده,

 

بادام و خرمای پخته را اضافه کنید تا مثل حلوا بسته شود, این حلوا به عنوان معجون بسیار مقوی و مغذی مصرف شود. بادام به کاهش وزن و کاهش کلسترول کمک می کنداگر می خواهید از مضرات داروهای استاتین خلاص شوید و همچنان کلسترول خون خود را پایین نگهدارید، مصرف بادام را به شما توصیه می کنیم.

 

مطالعات نشان داده است که خوردن یک وعده غذایی سالم که شامل بادام هم هست موجب افت میزان LDL می گردد و به علاوه خواص دیگری نیز به همراه دارد. مصرف بادام موجب حفاظت بسیار قوی بدن در مقابل دیابت، بیماریهای قلبی عروقی، سرطان و حتی افزایش وزن و چاقی می شود.