وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جزئیات انفجار کلینیک سینا و ناگفته های انفجار خیابان شریعتى تهران

جزئیات انفجار کلینیک سینا و ناگفته های انفجار خیابان شریعتى تهران

جزئیات انفجار کلینیک سینا و ناگفته های انفجار خیابان شریعتى تهران (فیلم و عکس)

 

به گزارش ایران ناز حادثه انفجار در کلینیک سینا باعث فوت بسیاری از پزشکان و کادر درمانی کشورمان و تنی چند از بیماران شد . شروع ماجرا فیلمی 10 ثانیه ای از آتش‌سوزی و انفجار در ساختمانی در خیابان شریعتی تهران بود. ساختمان کاملا شعله ور بود و هر چند ثانیه یک بار انفجاری هم شعله‌های آتش را به سمت آسمان پرت می کرد. گروهی از شاهدان گوشی ها را بیرون آوردند و ترجیح دادند شکار این لحظه را ازدست ندهند اما همسایه ها که خطر را احساس کرده بودند با اورژانس و آتش نشانی تماس گرفتند و درخواست کمک کردند.

 

 

حضور جمعیت گوشی به دست ترافیک شدیدی در منطقه ایجاد کرده بود و نیروهای امدادی با سختی زیاد خود را به محل انفجار رساندند. اولین تیم آتش نشانی که در محل حاضر شد ، پی به عمق فاجعه برد و درخواست کمک کرد. دقایقی بعد هم آتش‌نشانان ایستگاه های دیگر در محل حاضر شدند. در زمان انفجار بیش از 20 نفر در ساختمان حضور داشتند که تعدادی از آنها بیمارانی بودند که برای جراحی های محدود در آنجا بستری شده بودند.

 

جزئیات انفجار کلینیک سینا و ناگفته های انفجار خیابان شریعتى تهران

 

آتش‌نشانان به دو گروه تقسیم شدند، یک گروه به اطفای حریق پرداخته و گروه دیگر با نردبان افراد گرفتار در ساختمان را نجات دادند. در همان لحظات اولیه سه مصدوم که آتش نشانان هم در میان آنها بودند به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شدند.

 

صدای ضجه زنی در میان صدای آژیر خودروهای آتش نشانی و اورژانس بلند شد. «دخترم داخل کلینیک است….. کمکش کنید….» چند مامور سد راهش می شوند و اجازه نمی دهند وارد کلینیک شود. می گوید: دخترم در کلینیک کار می کرد. از طریق تلگرام متوجه حادثه شدم. هرچه با تلفن همراهش تماس می گیرم ، آنتن نمی دهد.

 

جزئیات انفجار کلینیک سینا و ناگفته های انفجار خیابان شریعتى تهران

 

خانواده زنی که روز سه شنبه قرار بود در این کلینیک عمل شود نیز خود را به آنجا رسانده بودند. صدای ضجه هایشان نگاه ها را به سمتشان می چرخاند. بعضی شاهدان با گریه با آنها همراهی می کنند. مرد جوانی که همراهشان است می گوید: در خبرها آمده شش نفر در اتاق عمل کشته شده اند. می ترسیم بیمار ما در زمان انفجار در اتاق عمل باشد.

 

امیر یکی از مغازه داران محل حادثه است. او از لحظات اولیه در محل حضور داشت و درباره انفجار می گوید: چند انفجار رخ داد و ساختمان کامل شعله ور شد. تعدادی از کارکنان به پشت بام رفته و درخواست کمک داشتند. سعی کردیم آنها را نجات دهیم اما تجهیزات کافی نداشتیم. خودم خواستم وارد ساختمان شوم اما بر اثر انفجار دستم مصدوم شد.

 

جلال ملکی ، سخنگوی آتش نشانی تهران در این باره گفت: ساعت 21 و14 دقیقه این حادثه به آتش نشانی گزارش شد. انفجار و آتش سوزی مهیب باعث شده بود ساختمان پنج طبقه تخریب و عملیات جست‌وجو با کندی انجام شود . همچنین ساختمان های اطراف تخلیه شدند.

 

وی درباره علت انفجار گفت: به نظر می رسد ،علت حادثه انفجار گاز در طبقه منفی بوده است.

 

دکتر حریرچی ، مدیرکل وزارت بهداشت که در محل حادثه حاضر شده است در جمع خبرنگاران گفت: در زمان انفجار 25 نفر در این کلینیک حضور داشتند که در بررسی های اولیه فوت 10 زن و سه مرد در این حادثه تائید شده است. همچنین 12 نفر نجات یافتند که هفت نفر از آنها به صورت سرپایی مداوا شده و پنج نفر به بیمارستان شهدای تجریش انتقال یافتند.

 

وی افزود: بر اثر شدت این انفجار تعدادی از ساختمان های مجاور هم آتش گرفت اما خوشبختانه تلفاتی نداشتند. این کلینیک شامل داروخانه، مرکز تصویربرداری، دندانپزشکی و بخش بستری روزانه برای جراحی سبک بود.

 

روایت تلخ یک آتش‌نشان از قربانیان

 

یکی از آتش نشانان روایت تلخی از جانباختگان دارد. روایتی که نشان می دهد قربانیان این حادثه غافلگیر شده و نتوانسته بودند برای نجات خود تلاش کنند. می گوید: بعد از مهار آتش ، با دستگاه های تنفسی به داخل ساختمان رفته و جست‌وجو در ساختمان را آغاز کردیم. در طبقات پایینی خبری از مصدوم و کشته ای نبود اما وقتی به طبقه آخر رسیدیم. تراژدی تلخی رقم خورد. در اتاق عمل و اطراف آن اجسادی بودند که در میان دود و آتش گرفتار شده و راهی برای فرار پیدا نکرده بودند. مشخص بود بیمارانی بودند که زمان انفجار در حال عمل جراحی بودند.

 

چند زن هم همراه آنها بودند که جسدهای آنها روی زمین افتاده بود. 13 جسد در این طبقه قرار داشت که 10 نفرشان زن بودند تعدادی لباس بیمار و تعدادی دیگر لباس پرسنل کلینیک را به تن داشتند. صحنه تلخی بود . قربانیانی که حتی فرصتی برای تلاش نداشتند تا خود را از مهلکه نجات دهند. در ادامه جست‌وجوها با اتاقی در ساختمان روبه‌رو شدیم که پس از باز کردن در آن با پیکر بی‌جان شش نفر دیگر روبه‌رو شدیم. تعداد قربانیان تا ساعت 15دقیقه بامداد به 19 نفر افزایش پیدا کرد.

 

اسامی مصدومان حادثه کلینیک سینا اطهر اعلام شد

 

 بنابر اعلام روابط عمومی اورژانس کشور، از ۹ مصدوم اعزامی به بیمارستان شهدای تجریش، متاسفانه یک تن جان باخته، یک نفر همچنان بستری و تحت نظر است و هفت نفر نیز ترخیص شده‌اند.

 

اسامی مصدومان انتقالی به بیمارستان شهدای تجریش به شرح زیر است:

 

-‌ نیلوفر زیدآبادی ۲۵- ساله، نوع جراحت مسمومیت با گاز استنشاقی، از بیمارستان شهدای تجریش ترخیص شده است.

 

-‌ بنفشه شریفی – ۲۳ ساله، نوع جراحت تنگی نفس، از بیمارستان شهدای تجریش ترخیص شده است.

 

-‌ صغری مجیدی – ۴۸ ساله، نوع جراحت تنگی نفس ضعف و بی حالی، از بیمارستان شهدای تجریش ترخیص شده است.

 

-‌ ابوالفضل گودرزی – ۴۲ ساله (آتش‌نشان)، نوع جراحت مسمومیت با گاز استنشاقی از بیمارستان شهدای تجریش ترخیص شده است.

 

-‌ محمد شاه‌نظری – ۳۷ ساله، نوع جراحت تروما به کتف و سر، از بیمارستان شهدای تجریش ترخیص شده است.

 

-‌ فاطمه شیرنگی – ۳۵ ساله، نوع جراحت دود گرفتگی- دیسپنه، از بیمارستان شهدای تجریش ترخیص شده است.

 

-‌ فاطمه فروغی‌نیا – ۴۵ ساله (پرسنل درمانگاه)، نوع جراحت دود گرفتگی- دیسپنه، از بیمارستان شهدای تجریش ترخیص شده است.

 

-‌ ابراهیم جدی (پرسنل درمانگاه) – ۲۵ ساله، نوع جراحت دود گرفتگی- دیسپنه، در بیمارستان شهدای تجریش جان خود را از دست داد.

 

-‌ عنایت آزرع – ۲۸ ساله، نوع جراحت تروما به دست چپ، در بیمارستان شهدای تجریش تحت نظر است.

 

جزئیات انفجار کلینیک سینا و ناگفته های انفجار خیابان شریعتى تهران

 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره