وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خرید و فروش بیت کوین چگونه است؟

خرید و فروش بیت کوین چگونه است؟

خرید و فروش بیت کوین چگونه است؟

 

ورود به هر بازار و انجام خرید و فروش در آن قواعد و اصول خودش را دارد و اگر این قواعد و اصول رعایت نشود، منجر به شکست خواهد شد.

 

وقتی در بازارهای مختلف سراغ زیان‌دیده‌ها می‌رویم و از دلایل شکست و زیان آن‌ها سؤال کنیم، با یک پاسخ رایج مواجه می‌شویم که «ما قواعد معامله‌گری و خرید و فروش در این بازار را نمی‌دانستیم».

 

بیت کوین

 

بازار ارزهای دیجیتال نیز در این مقوله از سایر بازارها جدا نیست؛ آغاز معامله‌گری و فروش و خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، بدون آگاهی کافی نسبت به قواعد و اصول این بازار، منجر به شکست و ضرر خواهد شد.

 

با ما همراه باشید تا در ادامه با مراحل مختلف خرید و فروش بیت کوین آشنا شوید.

 

برای خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به چه چیزی نیاز داریم؟

در سال‌های اخیر یکی از دارایی‌هایی که مردم نسبت به خرید و فروش آن اقدام می‌کنند بیت کوین است. بازار ارزهای دیجیتال بازار جدیدی است که مردم عادی آن را با بیت کوین می‌شناسند.

 

اما حرفه‌ای‌ترها می‌دانند که بیت کوین صرفاً یک ارز دیجیتال و البته مهم‌ترین ارز دیجیتال در این دنیای جدید و شگفت‌انگیز است.

 

خرید و فروش بیت کوین باید همراه با تحلیل بیت کوین، تحقیق درباره آینده بیت کوین، مشورت، آموزش های مداوم، انتخاب نقطۀ قیمتی مناسب برای ورود و خروج، تعیین حد سود و حد ضرر، تشکیل سبد سرمایه گذاری، رعایت نکات امنیتی و … باشد.

 

آشنایی با مراحل خرید و فروش بیت کوین

 

مراحل خرید و فروش بیت کوین در صرافی های ایرانی

 

خرید و فروش بیت کوین ممکن است پیچیده به نظر برسد. اما اگر قدم به قدم پیش برویم، خواهید دید که این کار بسیار آسان است.

 

پس از مطالعه و کسب آموزش‌های لازم در خصوص خرید و فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال، اولین قدم ایجاد یک حساب کاربری در صرافی‌های معتبر است.

 

علاقه‌مندان به خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به موارد زیر نیاز دارند:

 

1- حساب صرافی ارز دیجیتال (داخلی یا بین‌المللی):

همان‌طورکه می‌دانید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال توسط نهادهای ملی و متمرکز پشتیبانی نمی‌شوند، بنابراین نمی‌توانید خرید و فروش بیت کوین را از طریق صرافی‌های معمولی پیگیری کنید؛ بلکه باید سراغ صرافی‌های اختصاصی ارز دیجیتال بروید.

 

• صرافی داخلی: شما می‌دانید که به دلیل تحریم‌های بین‌المللی امکان خرید و فروش بیت کوین با ریال در صرافی‌های بین‌المللی وجود ندارد. بنابراین چنانچه قصد خرید و فروش بیت کوین با ریال و کارت بانکی خود را داشته باشید، باید از طریق صرافی‌های معتبر داخلی مانند همتاپی اقدام نمایید.

 

• صرافی بین‌المللی: در صورتی که افراد به هر دلیلی تمایل داشته باشند که در صرافی‌های بین‌المللی به سرمایه گذاری یا خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بپردازند، پس از انتقال دارایی خود به این صرافی‌ها -در قالب یک استیبل‌کوین مانند تتر (Tether) یا دلار- می‌توانند معامله‌گری یا سرمایه‌گذاری خود را آغاز کند.

 

* تذکر مهم: با توجه به تحریم‌های بانکی که نسبت به کشور ایران اعمال شده، ریسک معامله‌گری و سرمایه گذاری در صرافی‌های بین‌المللی دوچندان گشته است و احتمال بلوکه شدن این سرمایه‌ها وجود دارد. بنابراین تا حد امکان توصیه می‌شود که از صرافی‌های قدرتمند داخلی برای خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال استفاده شود.

 

2- مدارک شناسایی شخصی جهت احراز هویت (KYC):

در صرافی‌های ارز دیجیتال به دلایل متعددی احراز هویت (Know Your Customer) صورت می‌گیرد، که از آن جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد: جلوگیری از پولشویی، جلوگیری از کلاهبرداری، کاهش فرار مالیاتی، جلوگیری از سرقت و هک حساب بانکی و … . بدین ترتیب خرید و فروش بیت کوین بدون احراز هویت ممکن نیست.

 

فرایند احراز هویت در صرافی‌های داخلی و بین‌المللی نیاز به مدارک هویتی دارد:

 

• صرافی‌های داخلی: جهت احراز هویت در این صرافی‌ها کارت ملی یا شناسنامه کافی است.

• صرافی‌های بین‌المللی: جهت احراز هویت در این صرافی‌ها معمولاً از پاسپورت معتبر استفاده می‌شود.

 

لازم به ذکر است که در برخی از صرافی‌ها علاوه بر مدارک هویتی، ارسال عکس سلفی همراه با متن تعهدنامه و کارت بانکی نیز مورد نیاز است.

 

3- اتصال ایمن به اینترنت:

از آنجا که انتقال وجوه و خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال از طریق اینترنت صورت می‌گیرد، برخورداری از یک اتصال اینترنتی امن و مطمئن برای خرید و فروش امن بیت کوین ضروری و حیاتی است.

 

با توجه به شرایط تحریمی که کشور ایران در آن قرار دارد، در هنگام استفاده از صرافی‌های بین‌المللی در اختیار داشتن یک اتصال اینترنتی که ایرانی بودن معامله‌گر و سرمایه‌گذار را مخفی نگه دارد یک امر قطعی و مهم است که هرگز نباید از آن غافل باشید.

 

4- روش پرداخت ایمن:

همزمان با توسعۀ خدمات و ارتباطات اینترنتی و تسهیل مبادلات مالی، زمینۀ کلاهبرداری و سرقت نیز فراهم شده است. بنابراین توصیه می‌شود در بستر اینترنت و در هنگام مبادلات مالی و به خصوص در حین خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال توصیه‌های نهادهای امنیتی و انتظامی را جدی بگیرد و به آن‌ها عمل کنید.

 

5- کیف پول ارز دیجیتال:

توصیه می‌شود که خارج از صرافی یک کیف پول ارز دیجیتال ایجاد کنید و برای سرمایه گذاری بلندمدت در ارزهای دیجیتال از آن کیف پول استفاده کنید؛ اما برای معامله‌گری و خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال حساب صرافی کافیست.

 

باید به این نکته دقت داشته باشید که کیف پول ارزهای دیجیتال انواع مختلفی دارد. بنابراین سعی کنید با مطالعه و تحقیق و بسته به نیازهای خودتان بهترین کیف پول را انتخاب کنید تا بتوانید با آرامش بیشتری به خرید فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال و سرمایه‌گذاری در این بازار بپردازید.

 

سخن آخر

حال که با شرایط خرید و فروش بیت کوین آشنا شدید و مراحل آن را آموختید، شما را با یک صرافی معتبر و قدرتمند ایرانی آشنا می‌کنیم؛ همتاپی یک صرافی آنلاین معاملات ارزهای دیجیتال است که همۀ دغدغه‌های شما را برطرف می‌کند تا با خیالی راحت از فرصت‌های سرمایه گذاری موجود در بازار پرهیجان و شگفت‌انگیز ارزهای دیجیتال لذت ببرید.