وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خواص توت خشک برای دیابتی ها

خواص توت خشک برای دیابتی ها

خواص توت خشک برای دیابتی ها

 

حتما شما هم توجه کرده‌اید که افراد دیابتی معمولا به جای قند، از برخی خشکبار مفید استفاده می‌کنند. توت خشک یکی از انواع خشکبار است که نه تنها در کنار چای، بلکه به عنوان تنقلات برای دیابتی‌ها تجویز می‌شود.

 

زیرا فواید زیادی برای آنها دارد و در ضمن، به کنترل قند خون کمک می‌کند. بنابراین ما در این مطلب ابتدا به مهمترین خواص توت خشک و فواید آن برای دیابتی ها می‌پردازیم.

 

سپس بارجیل را به عنوان فروشگاهی معتبر جهت خرید توت خشک معرفی می‌کنیم.

 

مهمترین فواید توت خشک

با اینکه توت خشک فواید زیادی برای بدن دارد، ولی ما در این بخش فقط به مهمترین آنها می‌پردازیم که عبارت‌اند از:

 

خواص توت خشک برای دیابتی ها

خواص توت خشک برای دیابت

 

1. تنظیم کلسترول

اگر گرفتار کلسترول هستید، هر روز کمی توت خشک میل کنید. این خشکبار به کاهش کلسترول در افراد کمک می‌کند و نتایج بسیار خوبی در کاهش کلسترول مبتلایان به سندروم متابولیک داشته است.

 

توت خشک باعث جلوگیری از افزایش کلسترول بد می‌شود و می‌تواند از این طریق خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

 

2. تقویت سیستم ایمنی بدن

مردم از زمان‌های قدیم از توت خشک برای بهبود واکنش ایمنی بدن استفاده می‌کردند. توت سفید که سرشار از ویتامین C است، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

 

بنابراین خشک شده آن هم می‌تواند باعث شود که بدن قوی‌تری داشته باشید. از توت خشک برای مبارزه با بیماری‌های رایج مانند سرماخوردگی و سایر ویروس‌ها و عفونت‌ها استفاده می‌شود.

 

3. بهبود کم خونی

کم خونی ناشی از کمبود آهن، یک مشکل رایج در میان زنان است و معمولا به دلیل عدم دریافت آهن از مواد غذایی، ایجاد می‌شود.

 

توت خشک با داشتن آهن فراوان، منبع مناسبی برای افراد مبتلا به کم خونی است و کمبود آهن را در بدن جبران می‌کند.

 

جالب است بدانید که در طب چینی، از آب توت سفید برای بهبود گردش خون و درمان عوارض کم خونی مانند سرگیجه و حالت تهوع استفاده می‌شود.

 

توت خشک برای کنترل قند خون مفید است ؟

حال به بخش اصلی فواید توت خشک می‌‌رسیم و به این سوال که توت خشک برای قند خون مفید است یا خیر، پاسخ می‌دهیم.

 

مبارزه با دیابت با توت خشک یکی از مسائلی است که فکر بیماران دیابتی یا نزدیکان آنها را درگیر می‌کند و این افراد می‌خواهند مطمئن شوند که توت خشک برای آنها ضرری ندارد. در واقع، جواب این سوال مثبت است!

 

کنترل قند خون یکی از مهمترین فواید توت خشک برای درمان دیابت محسوب می‌شود. زیرا قندِ توت سفید پس از خشک شدن، به حداقل می‌رسد. بنابراین استفاده از توت خشک به جای شکر به افرادی که قند خون بالایی دارند، توصیه می‌شود.

 

طبق تحقیقات، خوردن توت خشک به افزایش حساسیت به انسولین کمک کرده و  قند خون و پاسخ انسولین به وعده‌های غذاییِ دارای کربوهیدرات بالا را کاهش می‌دهد.

 

به گفته کارشناسان مواد غذایی، قند موجود در توت خشک 50 درصد کمتر از قند توت تازه است که در مقایسه با قند موجود در سایر میوه‌های خشک مانند موز، انجیر، آناناس و … بسیار ناچیز است.

 

مقدار مصرف مجاز توت خشک برای افراد دیابتی

با توجه به این توضیحات، متوجه شدیم که توت خشک انتخابی مناسب برای تامین قند بدن افراد دیابتی است. اما به شرطی که در مصرف آن تعادل را رعایت کنند.

 

اگر دچار دیابت نیستید، می‌توانید مقدار بیشتری از آن را مصرف کنید. اما به افراد دیابتی پیشنهاد می‌شود روزانه فقط 1 تا 2 قاشق غذاخوری توت خشک میل کنند.

 

خرید توت خشک مرغوب از بارجیل

فروشگاه آنلاین بارجیل، انواع توت خشک را با کیفیت عالی و بسته‌بندی مناسب عرضه می‌کند. در ضمن شما می‌توانید خشکبار و آجیل را با تنوعی بی‌نظیر در این فروشگاه خریداری کنید.

 

تمامی محصولات این فروشگاه، با قیمت مناسب و تضمینِ کیفیت برای شما ارسال می‌شوند. جهت خرید، همین حالا وارد سایت بارجیل شوید، محصول را سفارش دهید و در اسرع وقت درب منزل تحویل بگیرید.