وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

درخت مرموز و عجیبی که حیوانات را شکار و مومیایی می کند + عکس

درخت مرموز و عجیبی که حیوانات را شکار و مومیایی می کند + عکس

درخت مرموز و عجیبی که حیوانات را شکار و مومیایی می کند + عکس

 

در این پست قصد داریم شما را با درختی مرموز و عجیب آشنا کنیم. سایت ایران ناز را همراهی کنید تا ماجرای درختی که حیوانات را شکار و مومیایی می کند را بخوانید.

 

برای کسانی که درختان جنگل را برای استفاده از چوب آن‌ها می‌برند دیدن صحنه‌هایی مثل لانه پرندگان و یا چیزهایی که در لابه‌لای شاخه‌های درختان گیر کرده‌اند اصلا چیز عجیبی نیست اما مطمئنا دیدن یک سگ مومیایی از آن صحنه‌های غافلگیرانه است.

 

این درست همان اتفاقی است که برای گروهی پیش آمد که در دهه ۱۹۸۰ به جنگل رفته بودند تا درختان را ببرند. آن‌ها سگی شکاری را دیدند که انگار تازه مرده بود اما در واقع ۵۰ سال از مرگش می‌گذشت.

 

سگی که توسط درخت مومیایی شد

حدود ۵۰ سال قبل سگی به دنبال یک سنجاب به بالای یک درخت عجیب رفت اما دیگر هیچ وقت به پایین برنگشت. ۲۰ سال بعد از این ماجرا، گروهی که برای قطع درختان بلوط به جنگل ایالت جورجیا در آمریکا رفتند، با صحنه عجیبی روبه‌رو شدند.

 

لاشه مومیایی سگی در حفره درخت. این سگ شکاری قهوه‌ای با چشمانی باز به آن‌ها نگاه می‌کرد و از دندان‌هایش کاملا مشخص بود که چقدر برای زنده ماندن تقلا کرده اما به خاطر تنگی بیش از حد حفره درخت نتوانسته خود را نجات دهد.

 

ماجرای درختی که مومیایی می کند

به طور طبیعی سگی که در وسط جنگل می‌میرد بعد از مدتی پوسیده می‌شود یا توسط دیگر حیوانات خورده می‌شود اما یک سری شرایط مساعد دست به دست هم دادند تا این سگ به طور طبیعی مومیایی شود و امروز بعد از ۵۰ سال باز هم سالم باشد و فراموش نشود.

 

درخت مرموز و عجیبی که حیوانات را شکار و مومیایی می کند + عکس

 

در شرایطی که هیچ کدام از فوت و فن‌های مومیایی مصریان در کار نبوده چرا بدن این سگ مومیایی شده و کاملا سالم مانده است؟ این سوال فکر همه آن‌هایی که جنگل رفته بودند را مشغول کرده بود. کار، کار درخت است.

 

از آنجایی که این حیوان در داخل درخت مرده، حیوانات دیگر نتوانستند خودشان را به آن برسانند و به خاطر ارتفاع احتمالا حیوانات دیگر حتی متوجه بوی لاشه هم نشده‌اند.

 

موقعیت و شکل درخت

موقعیت و شکل درخت که جریان هوا را رو به بالا می‌برد به مومیایی شدن این سگ کمک کرده است. در واقع این درخت درست مثل دودکش عمل کرده؛ بالا رفتن هوا از تنه درخت و خارج شدن آن از بالا باعث شده تا هیچ بویی از لاشه سگ در اطراف منتشر نشود و هیچ حیوانی سر در نیاورد که در اینجا لاشه‌ای برای خوردن است.

 

سگ مومیایی شده توسط درخت

از طرفی برای اینکه یک همچین مومیایی‌ای به وجود بیاید نوع درخت خیلی مهم است. «تانیک اسید» درخت بلوط که یک خشک کننده طبیعی است رطوبت بدن سگ را جذب کرده و باعث شده که پوست حیوان سفت و سخت شود.

 

درخت مرموز و عجیبی که حیوانات را شکار و مومیایی می کند + عکس

 

اگر این سگ در درخت دیگری به غیر از بلوط گیر می‌افتاد هیچ وقت مومیایی نمی‌شد چون درخت بلوط ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که باعث فرآیند طبیعی مومیایی شدن می‌شود.

 

ماده اصلی که باعث این اتفاق شده «تانن» است که از درخت بلوط به وجود می‌آید و برای تاکسیدرمی استفاده می‌شود.

 

این ماده بر روی پوست بدن حیوانات مالیده می‌شود تا پوسیده نشوند و از بین نروند. تانن از داخل تنه درخت به روی بدن سگ ریخته شده و از نابودی بدن سگ جلوگیری کرده است.