وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دستور پخت پیراشکی سیب زمینی +عکس

دستور پخت پیراشکی سیب زمینی +عکس

دستور پخت پیراشکی سیب زمینی +عکس

 

در این مطلب از ایران ناز طرز تیهه پیراشکی خوشمزه سیب زمینی را آموزش میدهیم که پخت ان سی دقیقه زمان برده و این مقدار برای  4 نفر کافی میباشد .

 

مواد لازم

 

سیب زمینی 6 عدد
روغن 2 قاشق غذاخوری
آرد 4 لیوان
شکر 1 قاشق چایخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
مخمر فوری 1 قاشق چایخوری
آب گرم 1 و 1/2 لیوان
کره 3 قاشق غذاخوری
پیاز 1 عدد
روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل مقدار لازم

دستور پخت پیراشکی سیب زمینی +عکس

طرز تهیه :

 

سیب زمینی ها را پوست بکنید و خرد کنید و داخل قابلمه ای بریزید. آب اضافه کنید تا روی سیب زمینی ها پوشانده شود ، قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا سیب زمینی ها بپزند. سپس سیب زمینی ها را بکوبید تا نرم شوند.

 

کره و روغن زیتون را داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. پیاز خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز نرم و طلایی شود. سپس مخلوط پیاز داغ و کره را با سیب زمینی مخلوط کنید و کنار بگذارید.

 

برای تهیه خمیر مخمر خشک را داخل کاسه ای بریزید و آب گرم را اضافه کنید ، مخلوط کنید و 5 دقیقه کناری قرار دهید. سپس روغن و مخلوط آرد ، نمک و شکر را اضافه کنید و با دست مخلوط نمایید تا خمیر نرمی بدست بیاید.

 

خمیر را داخل کاسه ای که چرب کرده اید بگذارید ، روی ظرف را با نایلون بپوشانید و 30 دقیقه در جای گرمی استراحت دهید. سپس خمیر را کمی ورز دهید و 1 ساعت دیگر بگذارید استراحت کنید.

 

روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر را روی سطح کار قرار دهید و به تکه های یکسان تقسیم کنید. خمیرها را به نوبت کف دست تان گرد پهن کنید و مقداری از مایه سیب زمینی داخل خمیر بگذارید و خمیر را از وسط تا کنید ، لبه های خمیر را با فشار دست به هم بچسبانید.

 

داخل قابلمه روغن بریزید و پس از اینکه داغ شد خمیرهای سیب زمینی را اضافه کنید و با حرارت متوسط سرخ کنید. پس از اینکه یک طرف طلایی شد برگردانید تا طرف دیگر آن نیز طلایی شود ، پیراشکی ها را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی شان برود سپس همراه با سس دلخواه سرو کنید.

 

نکته ها : میتوانید داخل این پیراشکی از تکه های کالباس و پنیر پیتزا هم استفاده کنید ، دقت کنید که خمیر را با اضافه کردن آرد بیش از حد سنگین نکنید.

 

مطالب مرتبط:

 

نحوهی درست کردن پیراشکی مرغ

 

نحوه ی درست کردن پیراشکی با سیر و قارچ