وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه صبحانه فریتاتا فقط در ایران ناز

روش تهیه صبحانه فریتاتا فقط در ایران ناز

روش تهیه صبحانه فریتاتا فقط در ایران ناز

 

*موادی که برای تهیه این صبحانه مقوی لازم دارید:

-سیب زمینی   2 عدد متوسط

-شیر پرچرب   نصف فنجان

-پیاز   2 عدد متوسط

-ژامبون   4 ورقه

-نمک و فلفل سیاه   به میزان لازم

-تخم مرغ   6 عدد

-روغن زیتون   به میزان لازم

-پنیر پیتزا   یک کاسه کوچک

 

روش تهیه صبحانه فریتاتا فقط در ایران ناز

 

*برای داشتن یک صبحانه فریتاتای عالی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

1-ابتدا به دو عدد سیب زمینی زرد و سالم در ابعاد متوسط احتیاج دارید، سیب زمینی ها را پوست بگیرید، بشویید و سپس به ورقه هایی نازک برش بزنید.

 

2 عدد پیاز (سفید یا قرمز) و متوسط را هم پوست بگیرید و حلقه حلقه برش بزنید. (حلقه های تو در توی پیاز را با فشار انگشتانتان از هم جدا کنید)

 

4 ورق ژامبون دارید آن ها را با یک چاقو تیز به قطعات کوچک برش بزنید. (ژامبون را می توانید به دلخواه خودتان از نوع گوشت یا مرغ انتخاب کنید) سیب زمینی و پیاز را حتما به صورت ورقه ایی و حلقه ایی خرد کنید تا در نهایت غذای شما ظاهر زیبا و لایه لایه ایی پیدا کند.

 

2-یک سینی بزرگ فر را بردارید و کف آن کاغذ پخت بی اندازید سپس ورقه های نازک سیب زمینی را کف سینی و روی کاغذ روغنی بچینید، سپس، ژامبون های خرد شده را روی سیب زمینی ها اضافه کرده و در آخر حلقه های نازک پیاز را روی مواد قبل پخش کنید.روی کل مواد درون سینی روغن زیتون بچکانید، مقداری نمک و نیز مقداری فلفل سیاه روی کل مواد بپاشید.

 

باید سینی را در طبقه بالای فر قرار دهید، فر را با دمای 180درجه سانتی گراد گرم کنید، پس از آن که فر به خوبی گرم شد دما را به 150 درجه سانتی گراد کاهش دهید، سینی را در فر بگذارید .

 

اجازه دهید به مدت 20 دقیقه همه مواد درون سینی با حرارت درون فر نرم و پخته شوند.پس از 20 دقیقه فر را خاموش کنید و سینی را از فر بیرون بیاورید تا محتویات درون سینی گرمای زیاد خود را از دست بدهند.

 

* چون سیب زمینی و پیاز نازک و ورقه ایی برش زده شده اند خیلی زود نرم می شوند، حواستان را جمع کنید که درون فر نسوزند.

 

3-حالا یک کاسه شیشه ایی بزرگ را بردارید، 6 عدد تخم مرغ درشت را داخل آن بشکنید و نصف فنجان شیر پر چرب را به آن اضافه کنید، مقداری نمک و کمی فلفل سیاه را هم به مواد قبل افزوده و از همزن مفتولی کمک بگیرید و این مواد را حسابی هم بزنید تا رقیق و یکدست شود.

 

4-این مرحله آخرین مرحله تهیه این صبحانه لذیذ است، یک تابه بزرگ و مناسب را بردارید سعی کنید تابه ایی را انتخاب کنید که تفلون یا سرامیک باشد و دسته ایی نسوز داشته باشد چون می خواهیم در آخر آن را درون فر بگذاریم.

 

مقداری روغن زیتون کف تابه بریزید و تابه را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا روغن و تابه کمی گرم شود؛ دسته تابه را بگیرید و آن را بلند کنید و به سمت دیواره ها بچرخانید تا روغن زیتون به سمت دیواره ها حرکت کند و کاملا همه جای تابه را چرب کند.

 

مجددا تابه را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید.مخلوط سیب زمینی، پیاز و ژامبون را داخل تابه بریزید این مواد را کف تابه به طور یکنواخت پخش کنید.حالا مایه رقیق شیر و تخم مرغ را داخل تابه و روی مواد قبل بریزید.

 

در آخر یک کاسه کوچک پنیر پیتزای رنده شده داریم که آن را روی سطح مایه تخم مرغی پخش کنید اجازه دهید تا حرارت ملایم گاز سبب ذوب پنیر شود، وقتی پنیر آب شد گاز را خاموش کنید.

 

فر را مجددا با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید و تابه را درون فر و طبقه وسط قرار دهید و مهلت دهید تا به مدت 25 دقیقه پخته شود.

 

پس از 25 دقیقه تابه را از فر خارج کنید و اجازه دهید تا کمی گرمای خود را از دست بدهد، این صبحانه را با چاقو به 8 برش تقسیم کرده و هر قاچ را برای یک نفر سرو نمایید.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 8 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 15 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 1 ساعت است.نوش جاااااااان…