وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مهاجرت کاری به کانادا

مهاجرت کاری به کانادا

مهاجرت کاری به کانادا

 

مهاجرت کاری به کانادا یکی از انواع راه‌های مهاجرت به این کشور می‌باشد که در بین برنامه‌های مهاجرتی کانادا، از محبوبیت زیادی برخوردار است.

 

حال این که روش مهاجرت کاری به کانادا چگونه است و این که آیا تضمینی برای موفقیت این روش مهاجرتی وجود دارد یا خیر، محور اصلی بحث این مطلب است که به شرح آن خواهیم پرداخت.

 

همانطور که می‌دانید کانادا کشوری پهناور و سرشار از منابع طبیعی و جزو 7 اقتصاد بزرگ و برتر جهان است.

 

مهاجرت کاری به کانادا,جاب آفر کانادا تضمینی

 

در حقیقت فلسفه وجودی برنامه مهاجرت کاری کانادا، بر این مبنا استوار است که این کشور علیرغم دارا بودن همه پتانسیل‌های رشد اقتصادی با مشکل نرخ پایین رشد جمعیت مواجه است و به همین دلیل با اجرای برنامه‌های مهاجرتی اینچنینی سعی در جبران کمبود نیروی انسانی مورد نیازش دارد.

 

مهاجرت کاری کانادا از دو بخش اصلی تشکیل شده است که عبارتند از:

 

. پیشنهاد کاری (جاب آفر کانادا)

. ویزای کار کانادا

 

پیشنهاد شغلی یا جاب آفر چیست؟

شما برای ورود به خاک کانادا جهت کار و زندگی باید ویزا داشته باشید (که در این مورد بخصوص ویزای کار برای متقاضی صادر می‌شود) و برای این که بتوانید به اداره مهاجرت کانادا درخواست صدور ویزا بدهید باید یک پیشنهاد شغلی از یک شرکت دارای مجوز فعالیت رسمی، در کانادا داشته باشید.

 

نقش LMIA در مهاجرت کاری به کانادا

اگر با پیشنهاد کاری (جاب آفر) کسب و کارهای کانادایی بتوانیم ویزای کاری بگیریم و وارد خاک این کشور شویم، پس می‌شود با پرداخت مبلغی به عنوان رشوه به یک شرکت کانادایی جاب آفر را دریافت کرد.

 

در حقیقت اداره مهاجرت کشور کانادا فکر اینجا را هم کرده و جاب آفر شما باید به تایید اداره کار این کشور هم برسد تا امکان دور زدن قانون وجود نداشته باشد. نامه تاییدیه‌ای که اداره کار کانادا برای جاب آفر شما صادر می‌کند LMIA نامیده می‌شود.

 

مبنای بررسی اداره کار کانادا تاثیرات بازار کار این کشور می‌باشد. یعنی باید مشخص شود که ورود شما به بازار کار کانادا چه نیازی را برطرف خواهد کرد و چه تاثیر مثبتی خواهد داشت.

 

همچنین اداره کار با بررسی سابقه کارفرمای کانادایی و همینطور سابقه کاری شما اطمینان حاصل می‌کند که حضور شما در این کشور واقعا لازم و ضروری است.

 

تا اینجا با روش اخذ ویزای کار کانادا آشنا شدید و در ادامه شما را با روش اخذ اقامت دائم کانادا از طریق جاب آفر آشنا می‌کنیم.

 

گرفتن اقامت دائم از طریق کار به دو روش امکان‌پذیر است که عبارتند از:

 

. اقامت کانادا از طریق برنامه مهاجرت استانی

. اقامت کانادا از طریق تجربه کار کانادایی

 

اقامت کانادا از طریق برنامه مهاجرت استانی

این روش به این صورت است که شما زمانی که یک جاب آفر تایید شده (دارای LMIA) دارید درخواست اقامت‌تان را به استان مربوطه (همان استانی که محل کار شما در آن واقع است) می‌دهید و درخواست شما براساس سطح تحصیلات‌تان، سابقه کاری، سطح زبان و جاب آفری که دارید بررسی می‌شود و امتیازی برایتان منظور می‌گردد.

 

در این حالت اگر امتیاز مناسبی کسب کنید به شما دعوتنامه استانی داده می‌شود و شما باید با این دعوتنامه در رقابت اکسپرس انتری فدرال شرکت کنید و از آنجایی که داشتن دعوتنامه استانی امتیاز بالایی برای شما در اکسپرس انتری فدرال به همراه دارد، باعث انتخاب شما در پروسه رقابتی اکسپرس انتری می‌شود.

 

اقامت کانادا از طریق تجربه کار کانادایی

در این روش می‌توانید با جاب آفری که دارید ویزای کار بگیرید و به همراه خانواده‌تان وارد کشور کانادا شده و به مدت یک سال در آنجا کار کنید.

 

در این مرحله شما با بدست آوردن یک سال سابقه کار در کانادا می‌توانید در رقابت اکسپرس انتری فدرال شرکت کنید و امتیاز بالایی بابت آن سابقه کار کانادایی بدست آورید و از این طریق اقامت دائم کشور کانادا را بدست بیاورید.

 

مهاجرت کاری به کانادا,جاب آفر کانادا تضمینی

 

جاب آفر کانادا تضمینی

اگر گشتی در فضای مجازی و پیج‌ها و کانال‌های مهاجرتی بزنید حتما با پیج‌هایی روبرو می‌شوید که ادعا می‌کنند که کار اخذ جاب آفر کانادا را بصورت تضمینی انجام می‌دهند.

 

توجه داشته باشید که شاید برای جاب آفر کانادا تضمینی وجود داشته باشد اما شما برای ورود به خاک کانادا به ویزای کار هم احتیاج دارید که برای آن هیچ تضمینی وجود ندارد.

 

ما در این مطلب شما را بصورت خلاصه با مهاجرت کاری کانادا آشنا کردیم و امیدواریم این مطلب برای‌تان مفید بوده باشد. اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید پیشنهاد می‌کنیم به وب‌سایت موسسات مهاجرتی معتبر مراجعه کنید.