وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

راهکاری جالب برای بالا بردن سرعت اینترنت

راهکاری جالب برای بالا بردن سرعت اینترنت

راهکاری جالب برای بالا بردن سرعت اینترنت

 

به گزارش ایران ناز طبق تحقیقات جدید به زودی ارتباطات اینترنتی ۱۰۰ برابر سریع تر می شود. در این تحقیق دستگاهی برای خوانش اطلاعات امواج نوری درهم تنیده ابداع شده است.این تحقیق ادعا می کند می توان فناوری مذکور را در شبکه های مخابراتی فعلی به کار گرفت تا کارآمدی آنها را افزایش داد.

 

کابل های فیبرنوری معمول باید به رنگ خاصی باشند یا به شکل مخصوصی تنیده شوند تا نور بتواند به شکل افقی یا عمودی در آنها استفاده کند.با استفاده از نوری که به شکل مارپیچ درآمد کابل ها می توانند اطلاعات بیشتری جابه جا کنند.

 

فیبرهای نوری فعلی فقط بخشی از ظرفیت نور برای حمل اطلاعات در طیف رنگی را استفاده می کنند. اما فناوری جدید به جای پهنای باند از شکل امواج نوری استفاده می کند.در این روش امواج نوری به شکل مارپیچ بهم تنیده می شوند.

 

با کمک این روش بعد سومی برای انتقال اطلاعات به وجود می آید. در همین راستا محققان یک دستگاه کوچک خوانش اطلاعات ساخته اند که می تواند مارپیچ های نور را شناسایی کند. محققان دانشگاه RMIT این پژوهش را انجام داده اند.

 

مین گو در این باره می گوید: این فناوری مانند دی ان ای است.آنها نخستین افرادی هستند که دستگاه دریافت کننده امواجی ساخته اند که می تواند اطلاعات را از شکل جدید فیبرهای نوری بخواند.دستگاه جدید به اندازه عرض یک تار مو است.