وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه اسپاگتی آلمانی با ترفند های ساده

روش تهیه اسپاگتی آلمانی با ترفند های ساده

روش تهیه اسپاگتی آلمانی با ترفند های ساده

 

دوستای گلم امروز براتون طرز تهیه اسپاگتی به سبک آلمانی رو آموزش میدم. اکثرا انواع و اقسام ماکارونی ها رو درست کردیم. وقتی وارد فروشگاه میشیم آنقدر تنوع در ماکارونی و اسپاگتی و پاستا می بینیم که گاهی تو انتخابشون میمونیم.

 

در هر حال با یه اسپاگتی ساده و ترکیب گوشت و سبزیجات میتونیم یه غذای خلاقانه درست کنیم. آشپزی هم خلاقیت میطلبه. قرار نیست همیشه با پیچیده ترین مواد و دستگاه ها بتونیم یه غذای ایده ال بپزیم. آشپز کسیه که بتونه با کمترین مواد هم یک تنوع جالب به آشپزیش بده و با کمترین امکانات بهترین رسپی هارو ارائه بده. انتخاب با شماست.

 

همه ی ما یک آشنایی با مفهوم اسپاگتی داریم و اکثرا هم آشنایی با معنی این واژه نداریم. گاهی تو ذهنمون سوال پیش میاد که ماکارونی و اسپاگتی چه فرقی با هم دارند؟

 

آیا نحوه پخت و پزشون با هم فرق میکنه؟ یا ساختارشون متفاوته؟ ماکارونی و اسپاگتی هردوشون از زیر مجموعه پاستا هستند و آرد به کاربرده شده برای ساخت آنها آرد سمولینا است.

 

در اغلب کشورهای خارجی ماکارونی به معنای نوعی پاستا به شکل میله ای سوراخ دار و کوتاه است. اما در ایران ماکارونی به معنای همه مدل های پاستا و اسپاگتی و ماکارونی شکل دار است.

 

*موادی که لازم دارید برای تهیه اسپاگتی آلمانی:

-گوشت چرخ کرده   ۴۰۰گرم

-گوجه فرنگی   ۱ عدد

-فلفل دلمه ای قرمز   ۱ عدد

-سیر   ۲ حبه

-پیاز   ۱ عدد کوچک

-رب گوجه   ۳ قاشق غذاخوری

-نمک   به میزان لازم

-فلفل سیاه   به میزان لازم

-فلفل قرمز و رزماری   به میزان لازم

-پنیر چدار   ۳۰۰گرم

 

روش تهیه اسپاگتی آلمانی با ترفند های ساده

 

*برای داشتن یک اسپاگتی آلمانی عالی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.نوش جان…

400-1 گرم گوشت چرخ کرده را در ظرفی ریخته، نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمر که رزماری را به آن اضافه کنید و با دست ورز دهید تا ادویه ها خوب به خورد گوشت بروند.

 

2-بسته ماکارونی را باز کنید و به دسته های ۵۰ گرمی تقسیم کنید. من در اینجا برای هر ۵۰ گرم ماکارونی ۲۰۰ گرم گوشت برمیدارم. یعنی به ۲ دسته ماکارونی ۵۰ گرمی نیاز داریم. حالا ۲۰۰ گرم گوشت رو بردارید کف دست کمی پهن کنید ماکارونی رو لای گوشت بذارید و با دست گوشت رو دور ماکارونی بپیچید.

 

3-اکنون مقداری روغن در تابه بریزید و ۲ دسته ماکارونی که با گوشت پیچیده اید را در تابه قرار دهید و روی حرارت کم سرخ کنید. وقتی یک طرف سرخ شد برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود.

 

۱-4 عدد پیاز متوسط را نگینی خرد کنید. ۲ حبه سیر را نیز با چاقو به تیکه های ریز خرد کنید. حالا فلفل دلمه ای قرمز را نگینی خرد کنید (دوستان اگر می گویم نگینی خرد کنید چون می خواهم همه مواد به یک اندازه خرد شوند و ظاهر غذا زیباتر شود‌.

 

میتوانید به شکل های دیگر هم خرد کنید اما به یک شکل و اندازه. شکل خرد کردنتان سلیقه ای است). حالا نوبت به گوجه فرنگی می رسد. گوجه فرنگی را نیز نگینی خرد کنید.

 

5-خب حالا پیاز و سیر خرد شده را به تابه حاوی اسپاگتی اضافه کنید. کمی تفت دهید سپس گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای قرمز را اضافه کنید. و ۵ دقیقه زمان دهید تا گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای قرمز کمی بپزد.

 

6-حالا ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را در ظرفی ریخته و حدود ۱ لیوان و نیم به آن آب جوش اضافه کنید و خوب رب گوجه را در اب حل کنید. حالا سس گوجه فرنگی شما آماده است.

 

آن را به اسپاگتی اضافه کنید. حالا با لیسک یا قاشق سس را روی اسپاگتی و گوشت بریزید تا خوب به خورد گوشت و اسپاگتی برود.

 

سپس در را روی تابه قرار دهید و به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید بپزد. در این مدت ۳۰۰ گرم پنیر چدار را رنده کنید. حالا در تابه را برداشته و پنیر چدار رنده شده را به آن اضافه کنید و در تابه را ببندید حدود ۵ دقیقه بپزد. بعد از گذشت ۵ دقیقه تابه را از روی حرارت بردارید و اسپاگتی را در ظرف مورد نظر سرو کنید.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 2 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 15 دقیقه و زمان مناسب برای