وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه بستنی رولی خانگی با ترفند های ساده

روش تهیه بستنی رولی خانگی با ترفند های ساده

روش تهیه بستنی رولی خانگی با ترفند های ساده

 

امروزه بستنی رولی جدید به بازار اومده که هم می توان میوه ای درست کرد و هم با پوره شده مغز پسته و گردو رو با ساده وانیلی مخلوط کرد که خیلی انرژی زا و مغذی هست.

 

بستنی رولی در عین این که خودش دوست داشتنی هست روش درست کردنش هم جذاب و هیجان انگیز هست شاید اولش فکر کنید درست کردن بستنی رولی تو خونه سخت هست ولی اگه با بچه ها درست کنید می بینید که یه جور سرگرمی هم هست که به امتحانش می ارزه.

 

من در این دستور آموزشی بستنی رولی خانگی از بیسکوییت استفاده کردم که شما بنا به سلیقه و ذائقه شخصی خودتون برای طعم دهی میتونید از انواع میوه ها یا کیک مخصوص و یا ستنی رولی شکلاتی خانگی درست کنید.

 

روش تهیه بستنی رولی خانگی با ترفند های ساده

 

*موادی که برای تهیه بستنی رولی به آنها نیاز دارید:

-خامه پرچرب   1/2 پیمانه

-شیر پرچرب   2 قاشق غذاخوری

-بیسکوییت اوریو   2 عدد

-شکر   1 قاشق غذاخوری

 

روش تهیه بستنی رولی خانگی با ترفند های ساده

 

*برای تهیه بستنی رولی لازم است تمام مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

1-باید از وسایلی که برای درست کردن بستنی رولی استفاده می کنیم کاملا خنک و سرد باشه به خاطر همین دو الی سه ساعت قبل وسایلی از جمله سینی مخصوص چاقو و کاردک در فریزر می گذاریم.

 

2-حال در این مرحله در داخل شیر جوش و یا قابلمه مناسب و کوچکی شیر پرچرب را به همراه خامه پرچرب و شکر را می ریزیم و ظرف مورد نظر را روی حرارت با شعله متوسط پایین می گذاریم و مدام آرام آرام مواد را زیر و رو کرده و هم می زنیم تا شکر خوب حل شده و مواد کاملا با هم ترکیب شوند وقتی شروع به جوشیدن کرد ظرف را از روی حرارت برمی داریم.

 

3-برای این که مواد مخلوطی زودتر خنک شود می توانید مایه بستنی رولی خانگی آماده شده را در داخل ظرف دیگری بریزیم و به مدت 30 الی 35 دقیقه در فریزر بگذاریم تا کاملا سرد و خنک شود.

 

4-شیرین ترین و هیجان انگیزترین بخش درست کردن بستنی رولی همین مرحله است .باید بعد از زمان مقرر مایه بستنی سرد شده را در داخل سینی مخصوص سرد بریزیم .

 

همچنین بیسکوییت اوریو را نیز اضافه کرده و با کاردک شروع می کنیم به خرد کردن بیسکوییت اوریو سپس مایه بستنی رو از اطراف به طرف وسط جمع کرده و مجددا با کاردک روی روی مایه بستنی و بیسکوییت کوبیده تا کاملا پوره و با مایه بستنی مخلوط شود.

به مدت 5 الی 7 دقیقه این کار انجام میدهیم تا هوا حدودی وارد مایه بستنی شده تا کمی مایه بستنی حالت پفی پیدا کند.

 

5-سپس مایه بستنی رو درون سینی کاملا پخش می کنیم و به مدت 4 الی 5 ساعت در فریزر می گذاریم تا خودش را بگیرد و سفت شود.

 

بعد از زمان مقرر سینی را از فریزر بیرون آورده و سریع قبل از این که مایه بستنی نرم و شل شود با چاقو مایه بستنی رو در اندازه های باریک و بلند برش زده و با کاردک شروع می کنیم به رول کردن مایه بستنی.

 

6-در آخر با انبرک رول های بستنی رو در داخل ظرف سرو می گذاریم و با خامه فرم گرفته یا خامه قنادی و مغز پسته تزیین می کنیم.امیدوارم این بستنی دوست داشتنی و خوشمزه را در منزل درست کنید و از خوردنش همراه خانواده لذت ببرید.

 

روش تهیه بستنی رولی خانگی با ترفند های ساده

 

*نکات قابل توجهی که باید به یاد داشته باشید:

اگر خامه فرم گرفته در دسترس شما عزیزان نبود بستنی رولی خانگی خود به تنهایی خوشمزه و دلچسب است ولی اگر مایل بودید خامه فرم گرفته را در منزل درست کنید.

 

خیلی ساده و آسان است .کافی است مقداری خامه صبحانه را با مقدار کمی شکر مخلوط کرده و هم بزنید سپس در داخل فریزر بگذارید بعد از 20 دقیقه بیرون آورده و هم بزنید و مجددا 20 دقیقه مایه مخلوطی را در فریزر بگذارید حدودا 4 الی 5 بار این کار را تکرار کنید تا در آخر خامه فرم گرفته درست می شود.به جای شکر میتوانید از پودر قند یا پودر شکر استفاده کنید.

 

به یاد داشته باشید که این دستور مخصوص  6 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 40 دقیقه و زمان سرو 80 دقیقه است.