وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه ترشی گردو خوشمزه و عالی

روش تهیه ترشی گردو خوشمزه و عالی

روش تهیه ترشی گردو خوشمزه و عالی

 

 

اسم ترشی گردو تا حالا به گوشتون خورده؟شنیدین که میگن مادربزرگا از همه چیز ترشی درست میکنن؟مادر بزرگ من یکی از اوناست.ولش کنین از منم ترشی درست میکنه!!!!!

 

ازاینکه همراه ما در ایران ناز هستید و با نظرات خود ما را یاری مکنید ممنونیم . برای شما طرز تهیه یک نوع ترشی مخصوص به همدان را آماده کردیم.امیدواریم از درست کردن آن لذت ببرید.

 

ترشی گردو یک ترشی مختص به شهر همدان است و جز سوغاتی های این شهر نیز محسوب میشود.ترشی گردو را با گردوی کال میگیرند یعنی وقتی هنوز گردو سفت نشده و سبز و ریز است آن را چیده و برای ترشی آماده میکنند.

 

روش تهیه ترشی گردو خوشمزه و عالی

 

*موادی که برای تهیه این ترشی لازم دارید عبارتند از:

-گردو کال   1 کیلو

-سرکه   به مقدار لازم

-سبزی ترشی   به مقدار دلخواه

-سیر   6 حبه

-ترخون   100گرم

-ادویه ترشی   به مقدار دلخواه

 

 

روش تهیه ترشی گردو خوشمزه و عالی

 

*برای تهیه ترشی گردو باید تمام مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید:

1-ابتدا گردو های ریز را بشویید و سپس آن ها را در درون قابلمه ریخته و به مدت 8 دقیقه بجوشانید سپس آن را آبکش نمایید. اگر گردو ها خیلی ریز است نیاز به جوشاندن مجدد نیست.

 

در غیر این صورت بار دیگر آن ها را به مدت 5 دقیقه بجوشانید که تلخی آن تا جای ممکن گرفته شود باید دقت کنید که زیاد هم بجوشانید نرم و له شده و به اصطلاح ترشی لهیده میشود و تازگی و طعم خود را از دست میدهد.

 

 

2-بعد از جوشاندن آن را باید داخل آب سرد بریزند و یکی دو روزی نگهداری کنید و چند باری آب آن را عوض کنید و باید بچشید تا جایی که تلخی آن گرفته بشود وقتی تلخی آن گرفته شد اکنون مناسب ترشی انداختن است.

 

3-بعد یکی دو روز آن را آبکش کنید و باید با سرکه و نمک کمی جوشاند که باید 3 دقیقه بیشتر نشود سپس آن را در شیشه ریخته و کمی ترخون و سیر به آن اضافه کنید تا طعم خوبی بگیرد و آن را در جای خنک و کم نور مثل کمد نگهداری کنید تا بعد 10 روز برسد.

 

توجه داشته باشید زمان آماده سازی مواد اولیه 30 دقیقه و آماده سازی نهایی  10 روز است.

این دستور مناسب برای 6 نفر است.