وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه نان چند منظوره هویج در منزل با ترفند های ساده

روش تهیه نان چند منظوره هویج در منزل با ترفند های ساده

روش تهیه نان چند منظوره هویج در منزل با ترفند های ساده

 

*موادی که برای تهیه نان هویج لازم دارید:

-هویج ساده   240 گرم

-هویج رنده شده   180 گرم

-هویج پوره شده  240 گرم

-آرد   400 گرم

-آرد گندم   300 گرم

-مخمر   7 گرم

-نمک   2 قاشق چایخوری

-زنجبیل   1 تکه کوچک تازه رنده شده

-آجیل   6 قاشق غذاخوری

-شکر   1 قاشق چایخوری یا شربت

-آب ولرم   320 میلی لیتر یا کمی بیشتر

 

روش تهیه نان چند منظوره هویج در منزل با ترفند های ساده

 

*برای داشتن یک نان چندمنظوره هوج عالی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دق انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید.

1-برای تهیه پوره هویج :

عزیزان برای تهیه نان هویجپوره غذای کودک چیست و چطور تهیه می شود باید ابتدا پوره هویج را به سه روش مختلف درست کنید. 240 گرم هویج را پوست بگیرید یا پوست آن را بگذارید. سپس به سادگی آنها را قطعه قطعه کنید و با کمی آب حدود 25 دقیقه بپزید تا نرم شود .

 

سپس توی آبکش بریزید تا آب اضافه آن خارج شود ، و یا آنها را در فر با دمای 356 درجه فارنهایت (180 درجه سانتیگراد) به مدت حدود 25 دقیقه یا تا زمانی که نرم شوند بپزید. برای ساده تر نگه داشتن آن ، می توانید حدود 15 دقیقه آنها را در مایکروویو قرار دهید تا کاملا نرم شوند و مخلوط شوند.

 

برای خمیر نان شما به 240 گرم هویج برای تهیه 125 گرم پوره هویج احتیاج دارید. و شما دو نمونه آرد دارید اولی 400 گرم شامل آرد آرد کامل گندم و یا آرد کامل استفاده کنید .

 

نمونه دوم 300 گرم آرد اسپلتی نوع 1050 یا آرد همه منظوره یا گندم را نیاز دارید. آرد ها را جداگانه با پیمانه یا وزنه دقیق اندازه گیری کنید.7 گرم مخمر خشک ساشه یا یک بلوک مخمر تازه (21 گرم)

 

در یک کاسه بزرگ ، 400 گرم آرد کامل ، 300 گرم آرد همه منظوره ، مخمر خشک و نمک را با هم مخلوط کنید .

 

سپس پوره هویج پخته شده ، 180 گرم هویج رنده شده ، زنجبیل ، دانه های آفتابگردان یا آجیل خرد شده و شربت یا شکر را اضافه کنید.

 

با قاشق چوبی مخلوط کنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و بعد در حالی که میکسر خود را با قلاب خمیر متصل شده آب ولرم را به صورت کم کم به مخلوط اضافه کنید و حداقل 5 دقیقه هم بزنید تا خمیری یک نواخت و صافی ایجاد شود.

 

2-سپس خمیر را مانند توپ گرد کرده و درب ظرف را با یک سلفون و یا نایلون بپوشانید و اجازه دهید در یک مکان گرم ، حدود 1 ساعت تا اندازه آن دو برابر شود ، پس از ور آمدن ، خمیر را مجدداً به طور مختصر ورز دهید و آن را به صورت نان گرد در آورید و دو طرف خمیر را زیر توپ خمیری جمع کنید.

 

سپس خمیر را توی قالب نان روی کاغذ پوستی پهن شده توی قالب قرار داده و با یک دستمال روی درب ظرف را بپوشانید و بگذارید تا 30 دقیقه دیگر در حالی که فر را گرم می کنید ، خمیر حجیم شود.

 

3- فر را از با دمای 450 درجه فارنهایت (230 درجه سانتیگراد) روشن کرده و یک قابلمه را هم در فر بگذارید و گرم کنید و بعد بالای خمیر نان را با کمی آب مرطوب کنیدو از دانه ها مخلوط یا جداگانه به دلخواه روی خمیر بپاشید.

 

به صورت اختیاری ، می توانید با استفاده از چاقوی تیز یک شکاف به عمق 0.5 سانتی متر روی خمیر دهید. سپس قابلمه داغ را با استفاده از دستکش فر از اجاق خارج کنید (مراقب باشید – گرم است!) .

 

سپس خمیر را با کاغذ پوستی بردارید و در قابلمه قرار دهید و درب قابلمه را گذاشته و بعد ظرف را در فر به مدت 35 دقیقه آن را بپزید.

 

سپس درب ظرف را برداشته و برای پانزده دقیقه دیگر آن را بپزید ، تا زمانی که نان روی آن طلایی شود.

4-یا میتوانید فر را با دمای 430 درجه فارنهایت (220 درجه سانتیگراد) گرم کنید و یک ظرف ضد فر با آب در قسمت پایین اجاق خود قرار دهید و بعد بالای خمیر نان را با کمی آب مرطوب کنیدو از 5 قاشق غذاخوری دانه ها به عنوان مثال تخمه آفتابگردان ، دانه خشخاش ، کنجد ، دانه کتان ، دانه کنف یا جداگانه به دلخواه روی خمیر بپاشید.

 

به صورت اختیاری ، می توانید با استفاده از چاقوی تیز یک شکاف به عمق 0.5 سانتی متر روی خمیر دهید. قالب خمیر نان را به مدت 15 دقیقه در طبقه وسط بگذارید و بپزید ، سپس دما را تا 356 درجه فارنهایت (180 درجه سانتی گراد) پایین بیاورید و 50 دقیقه دیگر بپزید).

 

هنگامی که با قاشق روی نان پخته شده ضربه زده می شود توخالی به نظر می رسد و پخته است و می توانید آن را از اجاق خارج کرده و بگذارید حداقل 20 دقیقه قبل از برش خنک شود .

 

بعد از سرد شدن میتوانید آن را برش زده و در کنار انواع خوراکیها مانند کرم بادام زمینی و یا به عنوان تست با مربا و کرم ها و یا یک ساندویچ تست و یا به عنوان یک غذای جانبی برای سوپ زنجبیل هویج بسیار جالب است .

 

روش تهیه نان چند منظوره هویج در منزل با ترفند های ساده

 

*نکات مهمی که باید برای پخت این نان در نظر بگیرید و به یاد داشته باشید:

از آنجا که این نان املایی خانگی تقریباً فاقد چربی است ، من دوست دارم آن را با مواد غذایی فوق العاده غذایی مانند تخمه آفتابگردان ، خشخاش ، کنجد و همچنین دانه کنف و دانه های کتان بپاشم که غنی از چربی های امگا 3 هستند .

 

این به نان شما یک ماده ترد و خوش طعم اضافی می بخشد و باعث می شود که از مواد مغذی و غنی از فیبر بیشتری برخوردار شود. البته می توانید از دانه های دیگر یا حتی آجیل هایی مانند دانه کدو تنبل ، دانه چیا یا گردوی خرد شده نیز استفاده کنید – در اینجا می توانید واقعاً خلاق باشید.

 

از آبی که بیش از حد گرم است استفاده نکنید و باعث از بین رفتن کشت مخمر می شود. بنابراین مهم است که آب گرمتر از 104 درجه فارنهایت (40 درجه سانتیگراد) نباشد .

 

به سادگی تمام مواد لازم برای خمیر را با هم مخلوط کرده و 5-10 دقیقه آن را ورز دهید . سپس اجازه دهید تا حجم خمیر دوبرابر شود و همچنین اطمینان حاصل کنید که کاسه خمیر را در مکانی گرم و ترجیحاً دور از پیش خوان قرار دهید.

 

بعد از آن ، دوباره آن را به طور مختصر ورز دهید. سپس آن را به شکل دلخواه درآورید و بگذارید چند دقیقه قبل از پخت مجدداً حجم آن دو برابر شود.

 

-آرد املایی و آرد کامل املایی:

می توانید از آردهای دلخواه دیگر برای این دستور تهیه ساده نان استفاده کنید. فقط در نظر بگیرید که این ممکن است باعث تغییر بافت و طعم شود.

 

بسته به نوع آرد استفاده شده ، ممکن است لازم باشد مقدار آب را تنظیم کنید ، زیرا آردهای مختلف مقدار مختلف مایع را جذب می کنند. اگر فقط از آرد غلات کامل استفاده کنید ، نان چگالتر و کرکی کمتری خواهد داشت.

 

-مخمر:

مخمر به بالا آمدن نان کمک می کند. به جای مخمر خشک ، می توانید از ube مکعب مخمر تازه نیز استفاده کنید. نگران نباشید ، آن را در یک ظرف خرد کنید و در آن آب ولرم بریزید.

 

سپس مخلوط کنید تا حل شود و 5 دقیقه کنار بگذارید تا شروع به کف شدن کند. حالا می توانید آن را به بقیه مواد اضافه کنید

 

-زنجبیل:

زنجبیل بسیار سالم است و طعم هویج را حتی بیشتر نشان می دهد. اگر زنجبیل را دوست ندارید ، می توانید آن را کنار بگذارید.

 

در صورت تمایل می توانید ادویه های دیگری مانند انیسون ، زیره ، ادویه نان یا هر چیزی را که ترجیح می دهید به آن اضافه کنید.

 

-هویج رنده شده:

این باعث ایجاد تردی دوست داشتنی ، ویتامین های بیشتر و رطوبت بیشتر به نان املایی خانگی شما می شود. اگر می خواهید هویج رنده شده را حذف کنید ، ممکن است لازم باشد مقدار مایع خمیر را افزایش دهید.

 

همچنین می توانید از سایر سبزیجات خرد شده ، مانند رازیانه ، کدو سبز یا کدو سبز استفاده کنید. از آنجا که کدو سبز آب بیشتری از هویج آزاد می کند ، باید قبل از افزودن آب به خمیر ، آب اضافی آن را فشار دهید.

 

توجه داشته باشید این دستور پخت مخصوص 4 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد  20 دقیقه و زمان مناسب برای پخت 25 دقیقه است.نوش جااااان…