وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روغن هسته انگور خراب میشود یا نه + خواص روغن هسته انگور

روغن هسته انگور خراب میشود یا نه + خواص روغن هسته انگور

روغن هسته انگور خراب میشود یا نه + خواص روغن هسته انگور

 

روغن هسته انگور از روغن های بسیار پر خاصیت است که بسیاری از افراد بعد از آشنایی با خواص آن تصمیم می گیرند آن را به برنامه غذایی خود اضافه کنند اما بعد از مدتی ممکن است سراغ روغن دیگری رفته و بطری روغن هسته انگور در گوشه آشپزخانه بدون استفاده بماند.

 

اگر شما نیز جزو این افراد هستید و بعد از مدت ها دوباره قصد استفاده از این روغن را دارید احتمالا با یک بطری روغن تاریخ گذشته روبرو می شوید که مطمئن نیستید خراب شده و استفاده از آن خطرناک است یا می توان با خیال راحت آن را مصرف کرد.

 

پاسخ به این سوال کمی پیچیده تر از یک بله یا خیر ساده است و باید ابتدا با مواردی همچون نحوه نگهداری، مدت ماندگاری و روش های تشخیص خراب شدن این روغن آشنا شوید که در ادامه قصد داریم در این باره صحبت کنیم، با کوکا همراه باشید.

مدت زمان ماندگاری روغن هسته انگور با دیگر روغن های پخت و پز تفاوتی ندارد، مانند همه روغن ها این محصول نیز دارای بهترین تاریخ مصرف می باشد که نشان دهنده مدت زمانی است که روغن طراوت و تازگی خود را حفظ می کند.

 

در صورتی که از روغن هسته انگور به درستی نگهداری کنید می توانید انتظار داشته باشید که حداقل چند ماه بعد از گذشت بهترین تاریخ مصرف نیز کیفیت و دوام عالی خود را حفظ کند.

 

با این حال اولین بار که درب بطری را باز می کنید روغن به اکسیژن تازه دسترسی پیدا می کند و روند اکسیداسیون سرعت می گیرد.

 

این مسئله به مرور باعث خراب شدن روغن می شود اما اگر درب بطری را به ندرت باز کرده و بلافاصله بعد از باز کردن محکم ببندید سرعت روند بسیار کندتر خواهد بود.

 

روغن هسته انگور خراب میشود یا نه + خواص روغن هسته انگور

 

*توجه داشته باشید که به طور کلی ماندگاری روغن هسته انگور به صورت زیر می باشد:

*روغن هسته انگور (درب باز نشده) در دمای اتاق: بهترین تاریخ مصرف + 3 تا 6 ماه

*روغن هسته انگور (درب باز نشده) در یخچال: بهترین تاریخ مصرف + 6 تا 12 ماه

*روغن هسته انگور (درب باز شده) در دمای اتاق: 6 ماه

*روغن هسته انگور (درب باز شده) در یخچال: 12 ماه

 

توجه داشته باشید زمان های ذکر شده فقط برای بهترین کیفیت می باشد.

 

 

*روش نگهداری روغن هسته انگور

نگهداری روغن هسته انگور تفاوتی با نحوه نگهداری روغن های دیگر مانند روغن کنجد یا روغن بادام زمینی ندارد. به عبارت دیگر باید آن را در مکانی تاریک، سرد و دور از نور خورشید و همچنین گرما نگهداری کنید.

 

دمای نگهداری باید بین 20 تا 25 درجه سانتی گراد باشد که یعنی می توانید آن را در آشپزخانه قرار دهید، فقط مطمئن شوید دور از اجاق گاز باشد زیرا نوسانات مکرر دما می تواند کیفیت روغن را کاهش دهد.

 

بعد از باز کردن درب برای اولین بار، فراموش نکنید بعد از هر بار استفاده آن را محکم ببندید و در بقیه موارد طبق توصیه های بالا عمل کنید. برای افزایش ماندگاری می توانید روغن را داخل یخچال نیز قرار دهید اما در کل ضرورتی برای این کار نیست.

 

روغن هسته انگور بر خلاف روغن های دیگر مانند روغن کانولا در یخچال کدر نمی شود، به همین دلیل می توان از آن با خیال راحت در بسیاری از سس ها و غذاهایی که به یخچال نیاز دارند استفاده کرد.

 

 

روغن هسته انگور خراب میشود یا نه + خواص روغن هسته انگور

*روش تشخیص خراب شدن روغن هسته انگور

اگرچه روغن ها به معنای واقعی خراب یا فاسد نمی شوند و کپک نمی زنند اما باید حواس تان به علائم کپک زدگی، تغییر رنگ، بو یا طعم آن باشد و در صورت بروز هر یک از این علائم روغن را دور بریزید.

 

مسئله ای که احتمال رخ دادن آن بیشتر است ترشیده شدن روغن می باشد، این اتفاق در اثر اکسیداسیون روغن رخ می دهد که علت آن قرار گرفتن در معرض نور، گرما یا اکسیژن برای مدت طولانی می باشد.

 

اگرچه روغن های ترشیده لزوما برای مصرف خطرناک نیستند اما ارزش غذایی آن ها کاهش یافته و بدون شک طعم خوبی ندارند.

 

اگر روغن هسته انگور طعم یا بوی نا مطبوعی گرفته به احتمال زیاد ترشیده است، برای اطمینان از این مسئله قبل از استفاده آن را بو کنید.

 

اگر همه چیز خوب به نظر می رسد و مدت زمانی که از بهترین تاریخ مصرفش گذشته بیش از زمان های ذکر شده نمی باشد می توانید با خیال راحت از روغن استفاده کنید.

 

 

*در ادامه کمی با خواص روغن هسته انگور آشنا شوید.

درمان و کنترل دیابت

تقویت گردش خون

تعادل سازی رنگ پوست

بهبود جراحت و آکنه

مرطوب کننده و تغذیه پوست مرده

روغن هسته انگور مانند یک آنتی بیوتیک عمل می کند

شربت مخصوص تناسب اندام

لایه های پوست چرب را درمان می کند

به حداقل رساندن ریزش مو

کنترل و حتی درمان سرطان

مانع پیریروغن هسته انگور خراب میشود یا نه + خواص روغن هسته انگور

کاهش بیماری قلبی عروقی

درمان های شوره سر

کاهش سرطان پوست

محافظ حرارتی