وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

شادترین و زیباترین قبرستان دنیا +تصاویر

شادترین و زیباترین قبرستان دنیا +تصاویر

شادترین و زیباترین قبرستان دنیا +تصاویر

برخلاف سایر قبرستان ها که محل گریه و زاری و غم و اندوه است ، در رومانی قبرستانی عجیب و زیبا وجود دارد که با رنگ آرامش بخش آبی و شعر نوشته های طنز روی سنگ قبرها بیننده را شاد و خندان میسازد!!

 

به گزارش ایران ناز بله اين واقعيت دارد، توي روماني يه قبرستان هست با سنگ قبرهاي آبي، همين رنگ باعث شده تا به آن قبرستان آبي هم بگويند، اما نکته جالبي که وجود دارد اينکه که افراد با خنده اي بزرگ روي صورتشان از اينجا بيرون مي آيند.

شادترین و زیباترین قبرستان دنیا +تصاویر

داخل اين قبرستان مرگ به شوخي گرفته شده و به آن مثل يه بازي نگاه شده است، بازي اينکه هرکي زودتر بميرد مي بازد چون من رازها و خصوصيات بدش را شعري طنز مي کنم و مي نويسم رو سنگ قبري ! واقعا خنده دار و باورنکردني است، اما حقيقت دارد.

 

اگر فردی تو روستا، ” Săpânța ” در روماني زندگي کنه و بميره، سهمش ميشه يه سنگ قبر آبي و رنگي رنگي که روي اون، نامش نوشته شده، نقاشي که يا شغل اون رو بيان ميکنه و يا نحوه مرگش رو، اگر هم شانس بياره، شعري که کسي رو نخندونه!

 

شادترین و زیباترین قبرستان دنیا +تصاویر

 

 

ريشه اين ماجرا اما به سال 1935 بر ميگرده، زماني که ” استن لون پاتراس ” نجار روستا، وظيفه ساختن صليب از چوب بلوط و نقاشي کردن اون رو داشته. رسم اينطوري بوده که بعد از سوگواري سه روزه، محلي ها تو کافه جمع مي شدن و خاطرات و نظرهاشون رو درباره فرد متوفي و يا نحوه مرگش بازگو مي کردن، اينجا بود که پاتراس سرپا گوش مي شد و به دنبال سوژه براي نقاشي و شعر روي سنگ قبر. او صليب رو آبي رنگ مي کرد، روي اون نقاشي مرتبط به زندگي فرد متوفي رو مي کشيد، دور اون رو پر از گل هاي رنگارنگ مي کرد و در نهايت هم شعري طنز اما تلخ مي نوشت! شعر هايي که گاهي غم و مرگ زود هنگام رو بيان مي کردن و گاهي هم خيانت، دورويي و صفات منفي فرد رو! در ادامه نمونه اي از سنگ قبر ها رو براتون قرار مي دهيم .

شادترین و زیباترین قبرستان دنیا +تصاویر

شعری برای مادرزن …

در زیر این صلیب سنگین
مادرزن من آرمیده است
اگر او سه سال بیشتر عمر می کرد
من در این گور بودم و او این شعر را می خواند
ای کسانی که از اینجا عبور می کنید
سعی نکنید او را بیدار کنید
چرا که او به خانه باز می گردد
و سر مرا از تنم جدا می کند
اما من طوری برخورد می کنم
که گویی او هرگز بازنگشته و او را نادیده می گیرم
همین جا بمان
ای مادرزن عزیزم

 

شعری برای قصاب روستا
زمانی که در این دنیا زندگی می کردم
گوسفندان زیادی را کشتم
گوشت زیادی برای مردم مهیا کردم
تا بتوانند به راحتی گوشت بخورند
من به همه گوشت خوب و باکیفیت ارزانی داشتم
تا با لذت تمام از آن بخورند

شادترین و زیباترین قبرستان دنیا +تصاویر

شعری برای دختربچه سه ساله
در آتش جهنم بسوز ای تاکسی لعنتی
که از شهر سی بیو آمدی
از بین تمامی نقاط این کشور
چرا باید اینجا توقف می کردی؟
در کنار خانه ام، با من برخورد کردی
و مرا به کام مرگ فرستادی
و خانواده ی مرا غرق در غم و اندوه نمودی

 

شادترین و زیباترین قبرستان دنیا +تصاویر

اهالی درباره این رسم جدی اند …

 

بله، کاملا هم جدی اند ! بعد از ” استن لون پاتراس ” که در زمان فعالیت کاری خودش، بیش از 800 شعر روی قبرهای مختلف حکاکی کرد، حالا نوبت به شاگردش ” دومیترو پاپ ” رسیده تا این رسم رو ادامه بده. نکته جالبی که وجود داره اینه که تا به امروز هیچکس از اشعار و یا نقاشی های کشیده شده رو قبر شکایتی نکرده، دومیترو میگه :” اگر متوفی در زندگیش به تفریح پرداخته، همون رو نوشتم؛ اگر کار خاصی می کرده، همون رو نوشتم. هیچ چیز در شهر و روستایی کوچیک پنهان و مخفی نمی مونه. خانواده ها خودشون می خوان تا زندگی واقعی عزیز از دست رفته شان بر روی سنگ قبرش حک بشه و منم همین کار رو میکنم! “

 

درنهایت اما نمیشه به اونها خورده گرفت و حتی نمیشه روش اونها رو درست دونست! همه چیز به فرهنگ و رسومی که در جامعه ها ریشه گرفته برمی گرده. تنها کاری که میشه انجام داد، احترام گذاشتن به نوع زندگی و باور افرادی هست که با ما تفاوت دارن.

 

مطالب مرتبط:

 

عکس هایی مرموز از قبرستان تانک ها در روسیه

 

عکس های جالب از قبرستان عمودی