وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

شایعات و توهماتی که درباره کاهش وزن میشنوید

شایعات و توهماتی که درباره کاهش وزن میشنوید

شایعات و توهماتی که درباره کاهش وزن میشنوید

 

خب دوستان عزیزم بسیاری از شما در مسیر کاهش وزن هستید و تلاش زیادی را انجام می دهید تا به درست ترین و سریع ترین روش ممکن بتوانید وزن خود را کاهش دهید اما ممکن است در این بین حرف هایی هم بشنوید که نمی دانید درست یا غلط است و شاید به اشتباه به بعضی از آن ها عمل کنید و باعث می شود که از هدف تان فاصله بگیرید.

 

اما ما در ادامه این مطلب قصد داریم به شما بگوییم این حرف ها شایعه و توهمی بیش نیست.پس با ما در ایران ناز همراه باشید.

شایعه اول:کاهش وزن به معنای کاهش چربی است

اگر متوجه شدید که وزن تان مقدار زیادی پایین آمده، مخصوصاً این اتفاق هنگام شب رخ داده، احتمالاً هیجان زده می شوید که وزنتان خیلی به سرعت کاهش پیدا کرده است اما لزوماً این اتفاق به معنای کاهش چربی نیست شاید وزن آب در بدن شما کاهش پیدا کرده است.

 

آب در حالت طبیعی در اطراف بافت، مفصل و منافذ بین سلول ها وجود دارد و ربطی به کالری مصرفی ندارد. زمانی که کاهش وزن زیادی را احساس می کنید و به یکباره این اتفاق رخ می دهد، ممکن است آب بدن تان کم شده باشد.

شایعه دوم:می توانید اندام های هدف را پرورش دهید

شاید شما در مورد چاقی ران هایتان نگران هستید و می خواهید آن ها را لاغر کنید اما یک خبر بد برایتان داریم. نمی توانید این کار را انجام دهید.

 

البته می توانید با خوردن مواد غذایی سالم و ورزش کردن خودتان را لاغر کنید اما فقط اینکه بخواهید روی یک نقطه تمرکز کنید و آن را لاغر کنید، تقریباً غیر ممکن است و کل بدنتان تغییر می کند. البته ورزش، بدن شما را عضلانی تر و لاغرتر می کند اما باید مراقب باشید که فقط به یک نقطه خاص فکر نکنید.

 

شایعه سوم:می توانید با نوشیدنی سریعاً کاهش وزن داشته باشید

بعضی از نوشیدنی هایی هستند که به پاکسازی کننده معروف بوده و سازندگان آن ها اعتقاد دارند که بدن شما را سم زدایی کرده و باعث کاهش وزن تان می شود اما این باور کاملاً غلط است.

 

تمام این نوشیدنی ها قند دارند که قند خون را بالا می برند و شاید برای بعضی از افراد برعکس عمل کرده و باعث اضافه وزنشان هم بشود.پس بهتر است به آن ها اعتماد نکنید.

 

شایعات و توهماتی که درباره کاهش وزن میشنوید

 

شایعه چهارم:کالری را به شدت کاهش دهید تا کاهش وزن سریع داشته باشید

بسیاری از افراد هنگام ورزش به شدت کالری خود را کاهش می دهند و هدف آن ها این است که کاهش وزن سریع را تجربه کنند اما باید مراقب باشید که بیش از حد بدن خود را ضعیف نکنید و از تمام مواد غذایی در رژیم خود جای دهید .

 

یک رژیم غذایی سالم با کالری معمولی داشته باشید. در غیر اینصورت بدنتان ضعیف و پژمرده می شود. همچنین مصرف میوه، سبزیجات، پروتئین و کربوهیدرات پیچیده را فراموش نکنید.

 

شایعه پنجم:کاهش شدید کربوهیدرات به سرعت شما را لاغر می کند

یکی دیگر از اشتباهاتی که در رژیم غذایی برای لاغر شدن انجام می دهند، این است که می خواهند با کاهش شدید کربوهیدرات به سرعت خودشان را لاغر کنند اما این موضوع غلط است . کاهش شدید کربوهیدرات برای بعضی از افراد باعث اضافه وزن می شود زیرا فیبر سیرکننده را از دست می دهند و تمایل به خوردن زیاد پیدا می کنند.

شایعه ششم:می توانید نتایج را سریع مشاهده کنید

اگر می خواهید وزن کم کنید، باید غذاهای مضر را کنار بگذارید. مواد غذایی سالم، گوشت قرمز و چربی سالم بخورید اما همه اینها به این معنا نیست که می توانید در سریع ترین زمان ممکن خودتان را لاغر کنید. لاغر کردن نیاز به تلاش دارد و نباید به دنبال نتایج سریع باشید.

 

شایعه هفتم:کاهش وزن دوباره برمی گردد

یک باور قدیمی وجود دارد که اگر هر چقدر خودتان را لاغر کنید، باز هم وزن طبیعی شما بر خواهد گشت. این موضوع کاملاً غلط است . شاید بعد از کنار گذاشتن ورزش و رژیم غذایی ، تغییراتی را به سمت چاق شدن مشاهده کنید اما قطعاً همه چیز بهتر از قبل خواهد بود.

 

شایعه هشتم:بهتر است که تدریجی وزن کم کنید

بعضی از افراد باور دارند که هر چقدر کاهش وزن تان تدریجی و آرام تر باشد، بازی را برده اید زیرا پایدارتر خواهد بود اما مطالعه ای در سال 2014 به اثبات رساند که این قضیه حقیقت ندارد.

 

آن ها یک گروه را با کاهش وزن سریع یعنی در 12 هفته با گروهی با کاهش وزن تدریجی 36 هفته ای مقایسه کردند و هیچ تفاوتی را بین دو گروه مشاهده کردند.

 

شایعات و توهماتی که درباره کاهش وزن میشنوید

 

شایعه نهم:قرص لاغری تنها گزینه است

بعضی از افراد برای لاغر شدن به سراغ قرص های رژیمی و لاغری می روند که قطعاً کار خطرناکی است. در بعضی از شرایط از این قرص ها اثربخش هستند اما قطعاً آسیب جبران ناپذیری به قلب و فشار خون وارد می کنند .

 

حتی ممکن است باعث تشنج شود. پس مراقب باشید که به سمت این مواد مضر نروید؛ مگر این که پزشکی دارویی را برای شما تجویز کرده باشد که البته باید از تخصص و تجربه پزشک خود را اطمینان حاصل کنید.

 

قطعا شما می توانید با تغییر سبک زندگی، یعنی رژیم مناسب و ورزش به اثرات این قرص دست پیدا کنید و لازم به تحمل عوارض جانبی قرص ها نیست.

شایعه دهم:کاهش وزن برای همه ممکن است

شما هم با دوستان تان تصمیم می گیرید که به یک اندام عالی برسید و وزن خود را کاهش دهید. همه شما غذای یکسان می خورید، به اندازه کافی ورزش می کنید ، ساعات کافی را در باشگاه سپری می کنید اما یکی از شما 5 کیلو در ماه و دیگری یک کیلو در ماه کاهش وزن داشته است.

 

همان طور که می بینید بدن انسان ها با یکدیگر متفاوت است. سوخت و ساز هورمون ها و توده عضلانی هم با یکدیگر متفاوت هستند. پس نباید انتظار شباهت با اطرافیانتان داشته باشید .

 

شایعه یازدهم:کاهش گلوتن، کاهش وزن را تضمین می کند

دلایل زیادی وجود دارد که شما را قانع می کند گلوتن را از رژیم غذایی خود حذف کنید اما کاهش گلوتن به تنهایی نمی تواند عاملی برای کاهش وزن باشد . پس باید در کنار رژیم غذایی و کاهش گلوتن به روش های موثر دیگر هم فکر کنید.

 

شایعات و توهماتی که درباره کاهش وزن میشنوید

 

شایعه دوازدهم:نخوردن زرده تخم مرغ به لاغر شدن کمک می کند

سفیده تخم مرغ کالری ک متری نسبت به زرده تخم مرغ دارد اما این تصور غلط است که شما باید به طور کل زرده تخم مرغ را فراموش کنید.

 

نخوردن زرده تخم مرغ اصلاً ایده خوبی نیست زیرا باعث می شود شما یک مواد مغذی مبارزه کننده با چربی را از دست بدهید که قطعاً نمی تواند تاثیر زیادی روی بدن تان داشته باشد . بهترین حالت این است که بین هر دو الی سه تخم مرغ ، 1 عدد زرده را میل کنید.

 

شایعه سیزدهم:فقط تمرینات شدید برای کاهش وزن موثر هستند

هیچ شواهد علمی وجود ندارد که شما باید با عرق زیاد، بدن درد یا حال خیلی خراب و کم انرژی باشگاه را ترک کنید. قطعاً ورزش های معمولی هم می تواند باعث کاهش وزن شما شوند و نیازی به ورزش های شدید سخت و طاقت فرسا نیست.

 

ورزش می تواند سطح کورتیزول را کاهش دهد که هورمون استرس بوده و همین، خودش عاملی برای کاهش وزن و چربی خواهد بود .

شایعه چهاردهم:نوشابه های بدون کالری برای شما بهترین هستند

بسیاری از افرادی که در مسیر کاهش وزن هستند ؛ به سراغ نوشیدنی های بدون قند و بدون کالری می روند اما این نوشیدنی ها مواد ناشناخته ای درون خودشان دارند که سوخت و ساز شما را به هم می ریزد و باعث می شود تا بیش از حد تمایل به خوراکی دیگر پیدا کنید . پس این نوشابه ها اصلاً گزینه مناسبی برای کاهش وزن نیستند.

 

شایعه پانزدهم:اشکال ندارد اگر یک روز تقلب کنید

هنگامی که در رژیم به سر می برید، می توانید چند وقت یکبار هم تقلب کنید اما بعضی از افراد فکر می کنند که در هفته باید یک روز کامل را به تقلب کردن از رژیم خود اختصاص دهند که قطعاً این روش غلط خواهد بود و تمام برنامه شما را به هم می ریزد.

 

شایعه شانزدهم:هرگز نباید شب ها چیزی بخورید

بسیاری از افراد باور دارند که خوردن چیز های مختلف در اول صبح تا آخر شب باعث افزایش سایز دور کمر می شود اما این قضیه صحت ندارد . شما اجازه دارید در صورت گرسنگی ، آخر شب هم چیزهای مختلف بخورید. فقط نباید بیش از حد معده خود را سنگین کنید . به عنوان مثال خوردن پیتزا در نیمه های شب کار درستی نیست.

 

شایعه هفدهم:باید از هرگونه چربی دور باشید

اگر به دنبال یک بدن لاغر هستید، باید از غذا هایی که چربی رژیمی دارند استفاده کنید اما مجبور نیستید که به طور کل همه چربی ها را کنار بگذارید.

 

بعضی از چربی ها برای سلامت بدن و کاهش وزن مناسب هستند. به عنوان مثال کره بادام زمینی و آووکادو چربی های رژیمی محسوب می شوند و هرگز در کاهش وزن شما اختلال ایجاد نمی کنند.

 

شایعات و توهماتی که درباره کاهش وزن میشنوید

شایعه هجدهم:بعد از شش عصر نباید چیزی بخورید

همه شما شنیده اید که صبحانه را تنها بخور، ناهار را با دوستت بخور و شام را با دشمنت بخور . بعضی از افراد باور دارند که بعد از ساعت 6 عصر نباید چیزی بخورند اما این باور کاملاً غلط است .

 

مطالعات نشان می دهد که فرقی ندارد چه زمانی چه چیزی می خورید، بلکه باید کالری مصرفی خود را حساب کنید و خیلی به زمان اهمیت ندهید.

 

شایعه نوزدهم:وعده های غذایی بیشتر و کوچکتر را در طول روز استفاده کنید

خوردن وعده های غذایی کوچک تر اما با تعداد دفعات بالا می تواند به کاهش وزن کمک کند اما مطالعات اخیر نشان می دهد افرادی که بیش از سه وعده در طول روز می خورند ، وزن بیشتری نسبت به کسانی دارند که تعداد وعده هایشان کمتر است، زیرا افزایش تعداد وعده ها می تواند عاملی برای پرخوری باشد.

 

شایعه بیستم:هرچه زمان بیشتری در باشگاه سپری کنید به نتایج بهتری می رسید

هنگامی که صحبت از باشگاه می شود ، مهم ترین نکته کیفیت ورزش است، نه مدت زمان ورزش. شما می توانید در روز 4 ساعت در باشگاه باشید اما نتیجه مثبتی نگیرید یا به جای آن فقط یک روز ورزش کنید اما نتیجه بهتری بگیرید.
چربی باعث چاقی می شود

 

چربی در هر گرم؛ 9 کالری دارد . در حالی که پروتئین در هر گرم چهار کالری دارد . به همین دلیل است که شما باید غذاهای پرچرب را با دقت بیشتری بخورید اما به این معنا نیست که به طور کل باید همه چربی ها را حذف کنید. چاقی به معنای چربی زیاد نیست.

 

برای کاهش وزن باید بیشتر به دنبال محاسبه کالری باشید که در چربی، پروتئین و کربوهیدرات به شکل متعادل به کار رفته باشند.

 

شایعات و توهماتی که درباره کاهش وزن میشنوید

شایعه بیست و یکم:با بالا رفتن سن، اضافه وزن پیدا می کنید

بسیاری از افراد فکر می کنند بالا رفتن سن یعنی چاق شدن . البته شما باید در سنین بالا یک سبک زندگی سالم را در پیش بگیرید اما به این معنا نیست که همه انسان ها، با پیر شدن چاق هم می شوند.