وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

طرز تهیه شیرینی ایشلیک ترکی به روش ایران ناز

طرز تهیه شیرینی ایشلیک ترکی به روش ایران ناز

طرز تهیه شیرینی ایشلیک ترکی به روش ایران ناز

 

در این مطلب در سایت آموزشی ایران ناز طرز تهیه یک شیرینی خوشمزه ترکی را که مانند اغلب شیرینی های ترکی دارای شربت بار است را برایتان می نویسم تا آن را در منزل درست کنید.

 

این شیرینی شامل مواد اولیه کره و آرد و شکر و گردو و پودر قند و خامه و آب و بکینگ پودر و پودر هل و زرده تخم مرغ است و طرز تهیه ان خیلی راحت بوده و برای عصرانه همراه با چای و یا قهوه خیلی انتخاب مناسبی است.

 

 

*موادی که لازم دارید برای تهیه شیرینی ایشلیک ترکی:

-کره   250 گرم

-خامه   300 گرم

-آرد   مقدار کافی

-بکینگ پودر   نصف قاشق غذاخوری

-شکر   2 لیوان

-آب   2 لیوان

-گردو   نصف پیمانه

-پودر هل   نصف قاشق مرباخوری

-پودر قند   2 قاشق غذاخوری

-زرده تخم مرغ   1 عدد

 

 

*برای تهیه این شیرینی خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید

 

طرز تهیه شیرینی ایشلیک ترکی به روش ایران ناز

 

1-ابتدا و برای شروع کار شربت بار شیرینی را درست می کنیم تا قبل از آماده شدن شیرینی خنک شده باشد و برای این منظور 2 لیوان شکر را داخل یک قابلمه می ریزیم و به آن 2 لیوان آب اضافه می کنیم و قابلمه را روی گاز می گذاریم و زیر گاز را روشن می کنیم و منتظر می شویم تا شکر در آب حل شود و یکدست شود.

 

سپس 15 دقیقه که مواد ما جوشید و کم کم غلیظ شد زیر گاز را خاموش می کنیم و منتظر می شویم تا شربت ما سرد شود زیرا این شربت بایستی به صورت سرد استفاده شود.

 

 

2-سپس در ادامه 250 گرم کره نرم شده در دمای اتاق را داخل یک ظرف می ریزیم و آن را با همزن برقی برای مدت زمان 6 دقیقه خوب هم می زنیم تا کرم رنگ شود و سپس 300 گرم خامه به کره همزده اضافه می کنیم و مواد را مجددا با همزن برقی برای مدت زمان 4 دقیقه خوب هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند.

 

 

3-سپس در ادامه نصف قاشق غذاخوری بکینگ پودر و مقداری آرد تقریبا حدود 2 لیوان آرد را با هم قاطی می کنیم و آن را الک کرده و به مخلوط کره و خامه اضافه می کنیم و با لیسک آنها را قاطی می کنیم .

 

سپس مابقی آرد را با توجه به اینکه مقدار آرد مشخص نیست به صورت کم کم و کنترل شده به خمیر شیرینی اضافه می کنیم و با نوک انگشت خمیر را ورز می هیم و زمانی که خمیر حالت غیر چسبنده داشت یعنی آرد ما کافی است. پس باید مقدار آرد را کم کم و کنترل شده اضافه کرد. روی خمیر تهیه شده را با نایلون می پوشانیم و سراغ آماده کردن مواد میانی خمیر می رویم.

 

 

4-در ادامه برای تهیه مواد میانی خمیر نصف پیمانه گردو را داخل یک آسیاب می ریزیم و آنها را به صورت پودر در می آوریم و سپس به گردو آسیاب شده 2 قاشق غذاخوری پودر قند و نصف قاشق مربا خوری پودر هل اضافه می کنیم و مواد را خوب هم می زنیم تا مواد میانی ما کاملا قاطی شوند و یکدست شوند. اکنون مواد میانی شیرینی آماده است.

 

 

5-سپس از خمیر تهیه شده در مرحله قبل چونه هایی اندازه گردو بر می داریم و کف دست آنها را باز می کنیم و از مواد میانی تهیه شده در مرحله قبل داخل خمیر می گذاریم و خمیر را از لبه ها به هم می چسبانیم.

 

سپس روی آن را با چاقو مطابق شکل زیر خطوطی ایجاد می کنیم و این کار را برای تمام چونه های خمیر انجام می دهیم. سپس 1 عدد زرده تخم مرغ را داخل یک ظرف می شکنیم و آن را با چنگال هم می زنیم تا زرده از لختگی در آید و از زرده با قلمو روی شیرینی ها می مالیم.

 

سپس کف سینی فر را کاغذ روغنی می گذاریم و شیرینی های آماده شده را با فاصله از هم کف سینی فر می چینیم و سینی را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد برای مدت زمان 15 دقیقه می گذاریم تا شیرینی بپزد و آماده شود.

 

 

6-سپس وقتی شیرینی پخت سینی را از فر در می آوریم و روی شیرینی ها را در حالتی که هنوز داغ است از شهد تهیه شده در مراحل قبل می ریزیم و سپس شیرینی را در ظرف مناسبی می چینیم و آنها را برای عصرانه همراه با چای و یا قهوه می خوریم و یا این شیرینی ها را برای مهمانی ها درست کرده و با آنها از مهمانها پذیرایی می کنیم.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص 20 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 15 دقیقه و زمان پخت نهایی 15 دقیقه است.نوش جااااااان…