وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه شربت سیب در منزل

روش تهیه شربت سیب در منزل

روش تهیه شربت سیب در منزل

 

*موادی که برای تهیه این شربت خانگی لازم دارید:

-سیب   چهار کیلو

-شکر   یک  فنجان

-زعفران دمکرده   به مقدار لازم

 

روش تهیه شربت سیب در منزل

 

*برای داشتن یک شربت سیب خانگی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-شما به 4 کیلوگرم سیب احتیاج دارید، سیب ها را داخل یک ظرف آب سرد ریخته و همه آن را شستشو دهید تا پوست آن ها کاملا تمیز شود. پس از شستن سیب ها آن ها را داخل یک آبکش بریزید و بگذارید تا آب اضافی آن ها خارج شود.

 

2-حالا با استفاده از یک رنده تیز همه سیب ها را با صبر و حوصله رنده کنید، توجه داشته باشید که نیازی به پوست گرفتن سیب ها نیست، برای راحت تر رنده کردن سیب ها آن را با چاقو به قطعات کوچکتر ببرید، مرکز و هسته آن را دور بریزید.

 

3-برای خارج کردن آب سیب های رنده شده احتیاج به یک پارچه یا تور تمیز دارید، شما می توانید از پارچه تنظیف استفاده کنید یا از همان پارچه ایی که برای تهیه پنیر خانگی از آن استفاده می کنید.

 

پارچه را داخل یک آبکش قرار دهید، و سیب های رنده شده را روی آن بریزید، زیر آبکش یک قابلمه قرار دهید تا آب سیب های رنده شده به آن منتقل شود.

 

برای بیشتر خارج شدن آب سیب می توانید پارچه را جمع کرده و آن را بچلانید، یک روش دیگر آن است که محتویات درون پارچه را تحت فشار قرار دهید، برای این منظور پارچه را کاملا از قسمت بالا جمع کرده و چند ظرف و وسیله سنگین آشپزخانه را روی آن قرار دهید، این کار ممکن است حداقل 2 ساعت زمان نیاز داشته باشد.

 

4-اگر سیب ها درشت باشند شما باید حداقل یک لیتر آب سیب داشته باشید.پس از آن که آب سیب کاملا خارج شد، یک فنجان شکر را داخل آن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید، شعله گاز باید ملایم باشد و در ابتدا مواد را هم بزنید تا شکر با بقیه مواد جوشیده و حل شود.

 

اجازه دهید تا مواد آرام آرام جوشبده و به قوام برسد. توجه داشته باشید که شربت در اثر سرد شدن سفت تر می شود پس هر از گاهی قوام آن را امتحان کنید چرا که جوشیدن بیش از حد شربت را می سوزاند.

 

پس از آن که به قوام دلخواه رسید می توانید اندکی زعفران دمکرده برای عطر و رنگ به آن بی افزایید که البته ضروری نیست و کاملا بستگی به سلیقه شما دارد.

 

*نکته ای که باید در نظر بگیرید روشی که در بالا شرح داده شد برای کسانی است که در منزل آبمیوه گیری ندارند، اگر شما در منزل آبمیوه گیری دارید بهتر است با استفاده از آن آب سیب ها را بگیرید که در این صورت زحمت شما کمتر شده و کارتان سریع تر انجام می شود.

 

توجه داشته باشید که رنگ این شربت به دلیل تغییر رنگ دادن سیب (اکسیداسیون) تیره خواهد شد، برای جلوگیری از تغییر رنگ این شربت چند راه وجود دارد که باید بعد از قاچ کردن سیب ها انجام دهید:

* اسپری کردن آبلیمو روی سیب ها.

* له کردن و حل کردن قرص ویتامین c در آب و ریختن سیب ها در این آب

* استفاده کردن از چند قطره محلول اسیدسیتریک خوراکی.

 

در صورت انجام دادن هریک از روش های گفته شده سیب ها بدون تغییر رنگ باقی مانده و در نتیجه عصاره آن نیز تیره نخواهد شد.

 

توجه داشته باشید این دستور مخصوص مصرف 4 نفر است.مدت زمان آماده سازی 1 ساعت است.نوش جاااااااااان…