وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

فلج شدن این دختر جوان بر اثر شکستن قولنج (عکس)

فلج شدن این دختر جوان بر اثر شکستن قولنج (عکس)

فلج شدن این دختر جوان بر اثر شکستن قولنج (عکس)

 

همه ما هر بار در یک زمان مفاصل قلنج های خود را شکسته ایم، چه به طور تصادفی و چه از روی قصد، اما صرف نظر از صدای “قرچ” رضایت بخش اش، هیچ اتفاقی نمی افتد.

 

با این حال، در مورد ناتالی کونیکیکی، یک چیز ساده و ظاهراً بی ضرر مثل حرکت سر باعث فلج شدن او شده است. “ناتالی کونیکیکی”، یک بهیار 23 ساله اهل لندن، انگلستان، پس از ترک برداشتن شریان مهره ای زمانی که بی اختیار قلنج گردنش را شکست، تا حدی فلج شد و باعث لخته شدن خون در بدن وی شد.

 

این بهیار 23 ساله پس از اینکه شبی به طور غیر ارادی گردنش را تکان داد، در حال تماشای یک فیلم سینمایی در خانه اش در “وست همپستید” بود. تنها این بار، کاری روتین باعث ایجاد صدای “قرچ” بلند در گردنش شد.

 

ناتالی واقعاً هیچ دردی را احساس نکرد، بنابراین آن را نادیده گرفت و به رختخواب رفت و تنها 15 دقیقه بعد نتوانست پای چپ خود را حرکت دهد و سپس هنگامی که سعی کرد به دستشویی برود، افتاد، بنابراین او که ترسیده بود آمبولانس را خبر کرد.

 

فلج شدن این دختر جوان بر اثر شکستن قولنج (عکس)

 

در بیمارستان یک سی تی اسکن تایید کرد که ناتالی کونیکیکی دچار سکته مغزی شده است و پس از شنیدن صدای شکستن مکرر گردن، پزشکان توضیح دادند که وقتی گردنش را کش می داده است،

 

سرخرگ مهره ای در گردنش پاره شده و باعث لخته شدن خون و باعث سکته شده است. این پرستار جوان تقریباً به طور کامل سمت چپ بدنش فلج شده و یک ماه را در بیمارستان گذراند تا کنترل بدنش را به دست آورد.

 

زمانی که مشاور به من گفت که سکته کرده ام، شوکه شده بودم ؛ پزشکان بعداً به من گفتند که شکستن گردنم باعث شده که سرخرگ مهره ای از هم جدا شوند.

 

ناتالی گفت:” من سیگار نمی کشم، من هیچ سابقه خانوادگی برای این مشکلات ندارم، پس وقتی در تختم نمی توانستم حرکت کنم، برایم عجیب بود.”کونیکیکی سه ساعت جراحی داشت،

 

اما در حالی که پزشکان توانستند به سرخرگ مهره ای دست یابند، موفق نشدند لخته خونی را که باعث سکته شده بود، از بین ببرند. آن ها می گویند که به مرور زمان حل خواهد شد، اما نمی توانند پیش بینی کنند چه زمانی این بهیار جوان بهبود کامل خواهد یافت.

 

او کنترل اندام هایش را به دست گرفته است و می تواند برای مدت کوتاهی راه برود، اما هنوز راه زیادی برای ادامه بهبود درمان در پیش دارد. واقعاً دست و پا چلفتی هستم. نمی توانم دکمه هایم را ببندم، خیلی مشکل است.

 

به گزارش ایران ناز این زن 23 ساله گفت:” من اکنون گرما و سرما را احساس می کنم، اما هنوز کمی بی حس هستم. مردم باید بدانند که حتی اگر جوان هستید این کار ساده می تواند باعث سکته شود.

 

حتی سعی هم نداشتم که گردنم را بشکنم. من فقط حرکت کردم و این اتفاق افتاد.” لازم به ذکر است در حالی که ترسناک و غم انگیز است، اما سکته ناتالی کونیکیکی واقعاً یک حادثه عجیب و غریب است. مردم مفاصل خود را می شکنند، از جمله گردن شان، در تمام مدت، و آن ها در حال حاضر خوب هستند 

 

برایشان مشکلی پیش نیامده است. علاوه بر این، پرستار حتی قصدشکستن گردنش را هم نداشت، او فقط سرش را تکان داد و شریان اش پاره شد ,؛ قرار نیست این اتفاق برای همه بیفتد ولی تا حد ممکن بهتر است این کار انجام نشود.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره