وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چرا باید لیستی از اهداف مالی خود در 40 سالگی تهیه کنید

چرا باید لیستی از اهداف مالی خود در 40 سالگی تهیه کنید

چرا باید لیستی از اهداف مالی خود در 40 سالگی تهیه کنید

 

شاید شما هم طی همین چند روز اخیر تولد 40 سالگی خود را در کنار دوستان و خانواده جشن گرفته باشید. همچنین ممکن است شما جزء افرادی باشید که در نزدیکی این سن قرار داشته باشید.

 

حقیقت این است که هر دهه از زندگی ما پر از فرصت‌های طلایی مختلفی است تا بتوانیم به این موضوع فکر کنیم که از کجا آمدیم، چه اهدافی داریم و برای رسیدن به آن‌ها چه تلاشی لازم است.

 

چرا باید لیستی از اهداف مالی خود در 40 سالگی تهیه کنید

 

حلال شما در شرف 40 سالگی قرار دارید و یا اینکه به‌تازگی این قله را فتح کردید. 40 سالگی واقعا عجیب است و می‌توان آن را نقطه عطفی در زندگی دانست. روزهایی که باید دوباره تصمیم بگیرید و آینده را از نو ترسیم کنید.

 

شاید تا امروز بسیاری از اهداف مالی که در آرزوی رسیدن به آن‌ها بودید محقق نشده باشد. اگر بخواهید با همین برنامه پیش بروید، در آینده نیز هیچ اتفاق درخشانی رخ نخواهد داد.

 

بنابراین بهتر است همین امروز و حالا که در ابتدای مسیر 40 سالگی قرار دارید، تصمیمی جدید در حوزه اهداف مالی برای خودتان ترسیم کنید.

 

البته گمان نکنید که باید در سن خاصی به اهداف مختلفی دست پیدا می‌کردید و حالا که در آن موقعیت نیستید، خودتان را شکست خورده ندانید. اما یک ضرب‌المثل چینی می‌گوید که بهترین زمان برای کاشت درخت، 20 سال پیش بود.

 

امروز همان 20 سال پیش است که می‌تواند آینده مالی درخشانی را برای شما و خانواده ایجاد کند. به همین دلیل از همین امروز یک برنامه منظم و مشخص برای خود تعریف کنید. در ادامه این مقاله به این موضوع می‌پردازیم و 5 هدف مالی مهم را که باید در سن 40 سالگی تعیین کنید، بررسی می‌کنیم.

 

1. بدهکار نمانید!

هیچ چیز به‌اندازه بدهکاری نمی‌تواند خواب و خوراک را از ما بگیرد. استرس و اضطراب سررسید اقساط و بدهی‌ها واقعا ناخوشایند است. اگر شما هم تا به امروز در این چرخه معیوب قرار داشتید، همه چیز را متوقف کنید و بدهی‌ها را به پایان برسانید.

 

برای این کار وام‌ها و اقساطی که هر ماه باید در تاریخ مقرر پرداخت کنید، در نظر بگیرید و منظم و مرتب در تاریخ پرداخت کنید. در این صورت در پایان سال خواهید دید که حجم زیادی از جریمه‌های ناخواسته از روی دوش شما برداشته شده است و این یک موفقیت در ابتدای راه محسوب می‌شود.

 

البته من خودم جزء افرادی هستم که همیشه سررسید اقساط و بدهی‌ها را فراموش می‌کنم و به همین دلیل باید جریمه‌ها را به جان بخرم. اما راه‌حل مناسبی که برای این فراموشی وجود دارد، استفاده از اپلیکشن های مالی است تا اقساط و بدهی‌ها در سررسید مشخص و بدون یادآوری خاصی از حساب برداشته شود.

 

در این صورت شما هم می‌توانید با جریمه‌های تاخیر خداحافظی کنید. بعضی این اپلیکیشن ها سرویس هاس متنوع دیگری نیز ارائه می دهد. برای مثال اگر به فکر راه اندازی کسب و کار خودتان هستید می توانید با استفاده از درگاه پرداخت اشتراک تسویه حساب کنید.

 

چرا باید لیستی از اهداف مالی خود در 40 سالگی تهیه کنید

 

2. یک صندوق پس‌انداز اضطراری برای خودتان داشته باشید

زندگی پز از پیچ‌وخم و طوفان‌های عجیب و غریب است و برخی اوقات تصور می‌کنیم که ساحل آرامشی در کار نیست. در این شرایط بیشترین چیزی که می‌تواند آزاردهنده باشد، مخارج و هزینه‌هایی است که به یکباره به سمت ما حمله می‌کنند و برنامه‌ای برای آن‌ها نداشتیم.

 

این اتفاق ممکن است برای همه ما پیش بیاید، به همین دلیل بهترین عملکرد در این موارد برخورداری از یک پس‌انداز مناسب است تا در این روزها از آن‌ها استفاده کنیم و شرایط ناخوشایند را راحت‌تر پشت سر بگذاریم.

 

بنابراین حتما یک صندوق پس‌انداز برای خودتان در نظر بگیرید و  در مواقع اضطراری مانند تعمیر خودرو، قبوض پزشکی و … به آن رجوع کنید.

 

3. پس‌انداز بازنشستگی خود را افزایش دهید

اگر در 20 سالگی کار خود را شروع کرده باشید، در 60 سالگی بازنشسته می‌شوید. در این میان 40 سالگی حدفاصل  و بهترین نقطه در میانه راه است. کارشناسان توصیه می‌کند که سعی کنید تا 40 سالگی حداقل 3 برابر حقوق خودتان را در حساب بازنشستگی ذخیره کنید.

 

به‌طور مثال اگر در طول یک سال درآمدی معادل با 50 میلیون تومان درآمد دارید، 15 میلیون تومان آن را هرساله در حساب بازنشستگی ذخیره کنید. در این صورت در زمان بازنشستگی خواهید دید که سرمایه‌ای از پس‌اندازهای خود دارید و زندگی با آسایش و رفاه بیشتری پیش خواهد رفت.

 

4. اهداف مالی خودتان را دوباره بنویسید

همه ما اهداف متفاوتی با سایر دوستان و افراد در نزدیک خود داریم. هر شخصی مسیر زندگی خود را بهتر می‌شناسد و برای آن برنامه‌ریزی می‌کند. حالا که در آستانه 40 سالگی قرار دارید، دوباره به اهداف خود نگاه کنید و اگر نیاز به تغییر و یا بازنویسی دارند، آن را انجام دهید.

 

به‌طور مثال هدف شما چیست؟ آیا دوست دارید یک خانه بزرگتر برای خودتان بخرید و یا اینکه اتومبیلی با امکانات برتر می‌خواهید؟ تمامی این موارد را تعیین کنید و ادامه مسیر و اهداف مالی خود را بر اساس آن پیش ببرید.

 

5. استراتژی کاهشی بدهی

بدهی‌ها اصلا خوب نیستند و برای راحت شدن از آن‌ها باید یک استراتژی قوی و منظم برای خودتان تعریف کنید. برای این کار  و مقابله درست با بدهی‌ها از روش گلوله برفی استفاده کنید.

 

روش کار به این صورت است که ابتدا بدهی‌های کوچک را پرداخت کنید.  می توانید همین الان بدهی های خود را کارت به کارت کنید. همین بدهی‌ها اگرچه کمتر به چشم می‌آیند، اما به‌اندازه کافی آزاردهنده هستند.

 

بعد از پرداخت این بدهی‌های خرد و کوچک، کم‌کم به سراغ بدهی‌های بزرگتر بروید. بعد از مدتی خواهید دید که تمامی بدهی‌ها را پرداخت کردید و حالا بهترین زمان برای پس‌انداز، سرمایه‌گذاری و آزادی مالی است.

 

کلام پایانی

ایده‌های ذکر شده تنها بخش کوچکی از اهداف مالی هستند که در 40 سالکی باید آن‌ها را در برنامه کاری  و زندگی خود قرار دهید.

 

اگرچه این موارد کافی و کامل نیستند، اما نقطه شروع خوبی برای حرکت هستند و به شما کمک می‌کنند تا با یک حساب سرانگشتی از خودتان بپرسید که در مسیر درست هستید و یا اینکه باید اهداف خود را دوباره بازنویسی کنید؟

 

درنهایت اینکه تمامی اهداف مالی هرچقدر هم که گسترده باشند، به این موضوع مربوط می‌شوند که تا جای ممکن خودتان را از بدهی‌ها آزاد کنید و برای پول‌ها و سرمایه‌های ناچیز و کوچک خو یک برنامه درست و مناسب بچینید.

 

در این صورت خواهید دید که همین سرمایه‌های کوچک و جریمه‌های تاخیر که از دست آن‌ها راحت شدید، تا چه شما را به جلو پرتاب کرده و از نظر مالی موقعیت بهتری پیدا می‌کنید.

 

به نظر شما در سن 40 سالگی چه کارهای دیگری می‌تواند شرایط مالی آینده را بهبود ببخشد؟